Vraag

iPhone 6S is onbruikbaar geworden!

• 3 mei 2017
  • 1 reactie
  • 246 Bekeken

Hey,

Ik heb sinds gisteren veel problemen met mijn iPhone 6S 64 GB. Op mysterieuze wijze verdwijnt mijn beschikbare geheugen automatisch. Als ik via instellingen naar het beschikbare geheugen kijk zie ik meer en meer geheugen verdwijnen elke keer als ik de pagina "refresh". Dit gaat zo door tot ik op 0 bytes terecht kom. Dit brengt natuurlijk met zich mee dat de iPhone amper functioneert door het gebrek aan geheugen.

Voor de duidelijkheid, dit is geen normaal "geheugen vol" probleem. Ik heb inmiddels 2100 foto's verwijderd, 10+ apps en meerdere documenten. Telkens als ik nieuw geheugen vrij maakt verdwijnt het binnen een half uur.

Ik heb al ontzettend veel geprobeerd maar ik zit vast in een cirkel van problemen met de iPhone. Wat heb ik zoal geprobeerd:
- Opnieuw opstarten
- Reset met homebutton en uit/aan knop (tientallen keren)
- Mijn geheugen geïnspecteerd en erg veel geheugen vrijgemaakt (wat vervolgens weer automatisch verdwijnt)
- Whatsapp en Facebook verwijderd (aangezien dit volgens het internet nog wel het probleem zou kunnen zijn)
- De laatste IOS 10.3.1 update proberen uit te voeren maar dit is vanzelfsprekend onmogelijk door het gebrek aan geheugen.

Ook het herstellen van de iPhone is momenteel geen optie. Via iTunes krijg ik telkens foutmeldingen bij het maken van een reserve kopie. Ik heb verschillende laptops en draadjes gebruikt maar telkens krijg ik een verschillende foutmelding. Ook heb ik iCloud opslagruimte gekocht om via mijn iPhone een backup te maken, helaas krijg ik continue de melding dat de reservekopie mislukt is.

Na alle forums af te speuren en elke optie die ik kon bedenken te proberen ben ik radeloos betreft de iPhone. Wie kan mij verder helpen?

Groetjes,

PaiJai

1 reactie

Reputatie 2
Badge +2
Vervelend!!!!

In principe kan je altijd nog de iPhone naar fabrieksinstellingen terugzetten. Stel de iPhone vervolgens in als 'nieuwe iPhone' en log in met je Apple-ID.

Nadeel; je bent je foto's, instellingen, etc. wel kwijt. Je begint zo wel aan een schone lei!
Contacten worden overigens wel gewoon teruggezet als je inlogt met je Apple-ID.

Reageer