Beantwoord

iPhone 6S problemen en bereikbaarheidsprobleem

Reputatie 1
Van de week een nieuwe iPhone 6S aangeschaft icm met een abonnement, oude abonnement loopt nog 2 weken.

Maandag zag ik echter het Wifi logo niet meer in beeld, er stond alleen 3G of 4G, terwijl Wifi wel was gekoppeld wanneer ik in Instellingen / Wi-Fi keek. Later die dag kreeg ik ook het Control Center niet meer te zien bij het swipen van de onderkant naar boven. Heeft iemand anders hier ook last van / problemen mee (gehad)?

Daarnaast heb ik regelmatig problemen met bellen en gebeld worden. Is er zo nu en dan een storing? Als voorbeeld vanmorgen rond 7:30. Of kan het te maken hebben met het feit dat mijn oude SIM nog in mijn oude toestel zit en die thuis ligt waar ik slecht/geen bereik heb?
icon

Beste antwoord door Bennekde 8 juni 2016, 14:51

Hoi Kaassausje,

Dank voor je snelle reactie.

Dat Wi-Fi los staat van T-Mobile en haar netwerk snap ik. Het gaat bij mij meer om het toestel en de problemen die ik daar binnen enkele dagen na aanschaf mee heb gehad. Mijn vraag is of anderen hetzelfde probleem hebben gehad met de 6S.

Mijn simkaart is van afgelopen donderdag. Daarnaast is de simkaart in mijn oude toestel van eind 2015. Beide simkaarten zorgen voor netwerkproblemen bij mij thuis, maar dat is al onderzocht door T-Mobile.

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Bennekde.

Wi-fi staat los van T-Mobile en haar netwerk. Het kan wel zo zijn dat je wi-fi assistentie aan hebt staan. Zet deze optie uit, dit zorgt ervoor dat de telefoon automatisch overschakelt naar het sterkste netwerk.

Hoe oud is je simkaart? Oude simkaarten kunnen inderdaad voor netwerkproblemen zorgen.
Reputatie 1
Hoi Kaassausje,

Dank voor je snelle reactie.

Dat Wi-Fi los staat van T-Mobile en haar netwerk snap ik. Het gaat bij mij meer om het toestel en de problemen die ik daar binnen enkele dagen na aanschaf mee heb gehad. Mijn vraag is of anderen hetzelfde probleem hebben gehad met de 6S.

Mijn simkaart is van afgelopen donderdag. Daarnaast is de simkaart in mijn oude toestel van eind 2015. Beide simkaarten zorgen voor netwerkproblemen bij mij thuis, maar dat is al onderzocht door T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bennekde,

Welkom terug op ons Forum!

Heb je de tip van kaassausje al gezien? Je moet namelijk wifi-assistentie uitschakelen zodat je alleen gebruik maakt van wifi. Als je jouw mobiele data, wifi en wifi-assistentie hebt aanstaan dan gaat je toestel automatisch zoeken naar de sterkste verbinding. Op deze pagina staan ook een aantal oplossingen voor wifi problemen. Neem je die ook even door en laat je weten of daar de oplossing tussen zit voor jou?

Mocht dit allemaal niet werken, laat het mij dan weten dan kijken we naar een andere oplossing.

Wat betreft het bellen sinds wanneer ervaar je hier problemen mee? Als je een nieuwe simkaart thuis hebt liggen zou je die dan in je toestel kunnen uitproberen? Dan kunnen wij controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt.

Ik hoor graag van je!
Reputatie 1
Hoi Hajar,

Dank voor je uitgebreide reactie, echter heb ik geen probleem met wifi, maar met het feit dat het logo niet getoond werd. Onder instellingen / wifi stond namelijk wel een vinkje voor het netwerk dat ik gebruik. Ik vroeg mij af of dit een iPhone / iOS issue is of dat dit toevallig bij mijn toestel voor kwam, net als het feit dat ik mijn control center niet te zien kreeg bij het omhoog swipen.

Wat betreft het bellen ervaar ik sinds het weekend problemen mee. Sinds donderdag heb ik m'n nieuwe telefoon in gebruik en daar zit die nieuwe sim kaart in. Het kan dus niet zo zijn dat deze sim kaart te oud is. Wat ik bedoelde met mijn oude sim is dat die nog in mijn vorige telefoon zit, zodat mijn zoontje daar nog me kan spelen. Ik vraag mij af of dit invloed kan hebben op mijn bereikbaarheid met mijn nieuwe telefoon, aangezien mijn oude telefoon met oude sim kaart thuis ligt waar nauwelijks of geen het bereik is.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Bennekde,

Als ik het goed begrijp werkt WiFi dus wel en verbruik je ook geen mobiele data, maar staat het logo niet in je scherm? Heb je jouw toestel al eens opnieuw opgestart? Ik zie namelijk een aantal dezelfde klachten terug via Google, hier is de meest gebruikte oplossing het opnieuw opstarten. Hopelijk helpt dit gelijk bij het swipen van het control center, want hier vind ik nauwelijks problemen over terug. Er zijn wat mensen die mopperen over de gevoeligheid van het swipen, het schijnt dat dit nogal snel moet gebeuren voor het menu omhoogkomt. Bij jou werkt het helemaal niet op dit moment?

Het activeren van de nieuwe simkaart (precies 1 week geleden gebeurd) zorgt ervoor dat je oude simkaart geblokkeerd wordt, dat deze in je oude telefoon zit heeft hier dus geen effect meer op. Er zijn op dit moment geen storingen of werkzaamheden in jouw omgeving, dus ik wil je vragen om even een kruistest te proberen. Hierbij plaats je de simkaart in een ander toestel en vice versa, we kunnen dan kijken of het wellicht aan de simkaart, het toestel of toch netwerk ligt.

Ik hoor graag van hoe het allemaal is verlopen en wat de resultaten zijn! 🙂
Reputatie 1
Hoi David,

Dat klopt, wifi lijkt gewoon te werken, maar het wifi logo komt niet in mijn scherm. Daar zie ik 3G of 4G. Ik heb inderdaad mijn toestel opnieuw opgestart. Direct nadat ik het probleem met Control Center had. Daarna kreeg ik het wifi logo weer te zien en werkte ook het Control Center weer. Mijn vraag was of meer mensen hier last van hadden met een (nieuwe) iPhone.

De laatste week heb ik ook geen probleem meer gehad met mijn bereikbaarheid, althans niet op plekken waar ik gewoon bereik heb. Thuis blijft het zo nu en dan behelpen, maar dat is al 3 jaar een feit. Hier is al meerdere keren naar gekeken en ik heb daar al T-Mobile medewerkers voor aan de lijn gehad.

Die kruistest gaat niet lukken aangezien ik een iPhone 4 had en nu een 6s. Daardoor past de sim voorzover ik weet niet meer in de 4. Wat je aangeeft, dat mijn oude simkaart geblokkeerd wordt, dit zou kunnen. Echter is het zo dat wanneer ik gebeld wordt en thuis ben dan gaan beide telefoons nog af. Volgens mij wordt die oude simkaart geblokkeerd op het moment dat dat abonnement afloopt (22 juni geloof ik). Ik blijf het in de gaten houden de komende tijd en meld mij hier weer zodra ik hetzelfde probleem ervaar.

Dank in ieder geval voor het meedenken en de tips!
Reputatie 7
Badge +15
Hi Bennekde,

Hier gaat iets fout, wanneer je Wi-Fi aan hebt staan behoor je geen 3G of 4G meer te zien in je statusbalk. Je ziet óf het Wi-Fi logo óf 3G/4G staan. Fijn om te zien dat het na een herstart wel verholpen is. Wanneer je echt alleen gebruik wilt maken van Wi-Fi kun je op dat moment het beste in de instellingen het mobiele netwerk helemaal uitschakelen. 🙂

Ik zie inderdaad dat je al meerdere malen contact hebt gehad over de dekking op jouw locatie. De dekking is in principe goed maar de zendmast staat wat ongelukkig richting jouw locatie. Helaas staan er nog geen veranderingen gepland voor op jouw locatie.

In de iPhone 4 gaat inderdaad een micro-simkaart en in de iPhone 6 een nano-simkaart. Voor de zekerheid heb ik een simkaartadapter naar je opgestuurd. Mocht je het dan willen testen dan kan het in ieder geval.

De oude simkaart is geblokkeerd met het activeren van de nieuwe simkaart maar als beide iPhones ingelogd zijn met dezelfde Apple-ID kan het zijn dat ze inderdaad allebei overgaan wanneer je gebeld wordt. Dit komt door de 'Continiuty' functie. Op deze pagina op de webiste van iCulture vind je hier meer informatie over.

Trek je aan de bel als je verder nog vragen hebt? :8
Reputatie 1
Hoi Amy,

Dank voor je reactie.

Heb net al een reactie geplaatst, maar deze wordt net als een eerdere reactie niet goed verwerkt. Vreemd.

Dat ik het wifi logo niet in de statusbalk zag was de reden dat ik mijn vraag hier postte. Wellicht dat er anderen ook tegen dit probleem aangelopen waren, maar blijkbaar niet. Na de herstart werkt alles weer naar behoren.

Qua dekking heb ik destijds ook te horen gekregen, denk zo'n 2,5 - 3 jaar geleden. Het lijkt met mijn nieuwe toestel wel wat beter te zijn, maar nog niet optimaal. Op zolder is er wel bereik, wanneer het een belangrijk gesprek is loop ik dan maar naar boven.

Ik zie de simkaartadapter tegemoet. Mocht het probleem met de dekking zich weer voordoen onderweg of op plekken waar ik gewoon bereik heb dan zal ik het gaan testen met m'n oude toestel.

Dat van die 'Continuity' functie wist ik niet....weer wat geleerd. :)

Mocht ik nog vragen hebben dan weet ik het forum te vinden.

Thanks!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Bennekde,

Fijn om te lezen dat het met het opnieuw opstarten wel werkt. :)

Hopelijk biedt de kruistest wat meer inzicht in het probleem, vanuit daar kunnen we dan ook weer verder met je nadenken over een mogelijke oplossing. Als je ons op de hoogte houdt van je bevindingen, helpen we je daar graag verder bij. De levering van de adapter duurt ongeveer 4 werkdagen.

We horen het graag van je!

Reageer