Beantwoord

iPhone 6s valt spontaan uit!

  • 16 november 2016
  • 2 reacties
  • 182 Bekeken

Sinds enige tijd na update IOS 10.1.1. Valt mijn iPhone 6s 64GB met (samsung chip) uit.

– Mijn iPhone 6s 64GB is nu precies 13 maanden oud.
– Het toestel valt sinds enige tijd uit bij 15, 30 en soms al bij 40%.
– Coconutbattery applicatie geeft aan dat er nog 74,7% over is van de capaciteit.
– coconutbattery applicatie geeft aan dat er 367 laadcycli zijn geweest.
– Kalibratie van de batterij al meerdere malen uitgevoerd maar probleem blijft terugkomen.
Ik heb het toestel nog niet naar fabrieksinstellingen gezet omdat ik overal lees dat dit niet het probleem oplost!

Kwam ook dit artikel tegen op internet: http://www.reuters.com/article/us-apple-battery-idUSKBN13A1AN
Mogelijk heeft het hier mee te maken?
Aangezien het toestel nog geen 2 jaar oud is ga ik er vanuit dat alles nog binnen de garantie valt!
icon

Beste antwoord door DKNY 17 november 2016, 09:01

Zojuist contact gehad met een Apple medewerker via de Chat. en verwezen naar dit artikel http://www.reuters.com/article/us-apple-battery-idUSKBN13A1AN en aangegeven dat ik ook dit probleem ervaar.

Antwoord medewerker:
Het verschijnsel in het artikel en dat u dus ervaart wordt inderdaad door onze engineers onderzocht. Om echter zeker te zijn dat er geen andere oorzaak is, wil ik graag een diagnose draaien. Deze controleert onder andere de fysieke staat van de batterij.
Vervolgens heeft ze mijn toestel uitgelezen en de ” hardware” was nog prima. Dus ze kunnen nog niets doen was de conclusie. wachten op software update!
Bekijk origineel

2 reacties

Zojuist contact gehad met een Apple medewerker via de Chat. en verwezen naar dit artikel http://www.reuters.com/article/us-apple-battery-idUSKBN13A1AN en aangegeven dat ik ook dit probleem ervaar.

Antwoord medewerker:
Het verschijnsel in het artikel en dat u dus ervaart wordt inderdaad door onze engineers onderzocht. Om echter zeker te zijn dat er geen andere oorzaak is, wil ik graag een diagnose draaien. Deze controleert onder andere de fysieke staat van de batterij.
Vervolgens heeft ze mijn toestel uitgelezen en de ” hardware” was nog prima. Dus ze kunnen nog niets doen was de conclusie. wachten op software update!
Reputatie 7
Badge +20
Wow, dat is nogal een irritant probleem! Gebeurt dit vaak of valt er nog mee te leven?

Verstandig dat je er direct achteraan bent gegaan en ook bij Apple aan de bel hebt getrokken. Laten we dan inderdaad duimen dat de nieuwe update er snel komt en dat dit de fix is! Een fabrieksreset kun je altijd nog uitvoeren, maar ik snap ook goed dat je dit liever niet wilt doen, aangezien het nogal wat werk is.

Als wij je op dit nog ergens bij te hulp kunnen schieten, dan horen we dat graag van je! 🙂

Reageer