Beantwoord

iPhone 6s valt uit bij 20%

Ik heb sinds de zomer een iphone 6s, maar hij valt steeds vaker uit bij 20%. Ik weet niet hoe het kan en waarom het kan binnen deze korte tijd. Ik zou graag willen weten wat ik hier aan kan doen en of het vergoed wordt.

Gr, matthijs
icon

Beste antwoord door David 5 oktober 2016, 16:32

Hoi Matthijs,

Dat is behoorlijk snel, dat je batterij kuren vertoont. Hopelijk kunnen we hier iets op vinden!

Om uit te sluiten dat je er zelf iets kunt doen, geef ik je dit topic mee. Hier staan alle suggesties in die je zelf uit kunt voeren om het probleem op te lossen. Als dit allemaal geen effect heeft dan ligt het waarschijnlijk toch aan de hardware.

In dat geval moet je het toestel dan ter reparatie opsturen. Veel problemen vallen onder de garantie, maar ik kan hier geen beloftes over doen. De reparatieservice moet het probleem analyseren en aangeven of dit daadwerkelijk onder de garantievoorwaarden valt.

Laat je weten hoe het allemaal verlopen is? Als je nog vragen voor ons hebt, laat het dan weten!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Matthijs,

Dat is behoorlijk snel, dat je batterij kuren vertoont. Hopelijk kunnen we hier iets op vinden!

Om uit te sluiten dat je er zelf iets kunt doen, geef ik je dit topic mee. Hier staan alle suggesties in die je zelf uit kunt voeren om het probleem op te lossen. Als dit allemaal geen effect heeft dan ligt het waarschijnlijk toch aan de hardware.

In dat geval moet je het toestel dan ter reparatie opsturen. Veel problemen vallen onder de garantie, maar ik kan hier geen beloftes over doen. De reparatieservice moet het probleem analyseren en aangeven of dit daadwerkelijk onder de garantievoorwaarden valt.

Laat je weten hoe het allemaal verlopen is? Als je nog vragen voor ons hebt, laat het dan weten!
Heey Matthijs,

Ik heb dit ook gehad met mijn 6s plus.
De accu is nogal gevoelig voor 'slecht oplaad' gedrag.
Elke keer voor 20/30% bijvullen blijkt slecht te zijn en zorgt ervoor dat je foutieve info krijgt te zien bij je batterij percentage
Dit heb ik geprobeerd een paar weken terug het het werkt redelijk.
M'n toestel valt niet meer uit terwijl de accu nog niet leeg is.

Sluit de iPhone aan op het stopcontact met de originele usb-lader (liever geen onofficiële kabels).
Voer een harde reset uit. Hiervoor druk de homeknop en de sluimerknop gelijktijdig in, tot het Apple-logo verschijnt. De batterij wordt nu gekalibreerd.
Laad de batterij op tot 100%. Bij de laatste procenten gaat het opladen veel langzamer.
Als de batterij op 100% staat laat je de iPhone of iPad nog 60 tot 90 minuten aan de lader hangen.
Je zult zien dat de batterijweergave van de iPhone of iPad nu veel nauwkeuriger is geworden.

Dit zorgt er eigelijk voor dat de juiste % weer aangegeven wordt.
Hopelijk heb je er wat aan!

Reageer