Beantwoord

Iphone 6S valt uit rond de 35%

Hallo allemaal,

Sinds ongeveer een maand valt mijn iphone 6s steeds uit wanneer de batterij zo rond de 35% zit, maar het rare is dat wanneer ik mijn telefoon weer oplaad springt die gelijk aan en geeft die aan dat die weer 35% batterij over heeft. Wanneer ik hem dan weer van de oplader afhaal en ik gewoon een youtube filmpje aanzet en mijn scherm niet aan raak / dingen doe (apps openen e.d.) dan loopt het batterij percentage terug richting de 8% en houd die er weer mee op, maar wanneer ik een app zoals facebook probeer te openen valt die gewoonweg weer uit.
Ik heb al allerlei dingen geprobeerd zoals de batterij kalibreren of het batterij omruil programma van Apple, maar mijn 6S kwam niet in aanmerking.

Mijn telefoon is bijna een jaar oud en heb dit pas één keer eerder gehad toen hij een maand of 3 oud was.

Heeft iemand de oplossing voor mij?

Mvg, Roelof
icon

Beste antwoord door Skyrider 5 december 2016, 10:41

Ik heb al allerlei dingen geprobeerd zoals de batterij kalibreren of het batterij omruil programma van Apple, maar mijn 6S kwam niet in aanmerking.

Ah, mijn excuses. Ik wist niet dat dit in combinatie was met die aanmerking voor reparatie wat ik hierboven had vermeld. Dan zou ik het helaas niet weten. Mischien dat iemand anders of een moderator je hierbij verder kan helpen.

Kom je toevallig zelf wel in aanmerking voor T-Mobile reparatie garantie?

Vriendelijke groeten,
Skyrider

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Goedenavond Roelof25.

Het enige wat ik hierover kon vinden is dat de percentage wat je iphone laat zien incorrect is. Persoonlijk (in mijn eigen ervaring) werkt batterij calibratie apps nooit. Ik vond het volgende.

If your iPhone 6s or iPhone 6s Plus battery percentage doesn‘t update

Learn what to do if the battery percentage doesn’t update on your iPhone 6s or iPhone 6s Plus after you manually change the time or change time zones when traveling.

You can fix this issue when you https://update your device to iOS 9.3 or later.

Denk niet dat je je tijd/datum hebt aangepast, maar 'misschien' dat je probleem oplost door een update uit te voeren. Kun je een update uitvoeren toevallig? Of ben je al up-to-date?

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Goedenavond Skyrider,

Mijn 6S draait al op 10.1.1 en er is geen nieuwere software beschikbaar.

Mvg, Roelof
Reputatie 4
Badge +9
Goedemorgen Roelof25

Terwijl ik het nieuws las vandaag, kwam ik het volgende tegen: Automatisch uitschakelen iPhone 6s komt door productiefout

Bepaalde gebruikers van de iPhone 6s zouden last hebben van plotselinge uitval van hun toestel. In een officiële reactie van Apple laat het bedrijf weten dat het zou gaan om een productiefout.

Volgens Apple gaat het om een klein aantal gerapporteerde gevallen. Na onderzoek van de fabrikant blijkt dat een klein aantal toestellen die gemaakt zijn in september en oktober 2015 een accucomponent bevat dat 'te lang aan omgevingslucht is blootgesteld voordat het in de accu werd ingebouwd'. Hierdoor zou de kwaliteit sneller afnemen wat het automatisch uitschakelen van de toestellen veroorzaakt.

Om zijn klanten tegemoet te komen vervangt Apple gratis de accu's in de getroffen toestellen. Eigenaren van een iPhone 6s kunnen hun serienummer intoetsen op een speciale pagina van Apple om erachter te komen of hun toetel in aanmerking komt voor reparatie.

Apple voegt eraan toe dat de iPhone ontworpen is om automatisch uit te schakelen bij bijvoorbeeld extreem lage temperaturen. Voor een iPhone-gebruiker kan deze uitschakeling onverwachts zijn, maar is het ontworpen om de elektronica te beschermen tegen een te lage spanning, volgens Apple. Na 'uitgebreid onderzoek' concludeert het bedrijf dat er geen andere factoren van invloed zijn geweest op de plotselinge uitschakeling van een iPhone.

Komt jou mobiel toevallig in aanmerking doormiddel van die speciale pagina?

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Hoi Skyrider,

Nee zoals ik al in mijn eerste post had gezegd komt mijn telefoon hiervoor niet in aanmerking.

Mvg Roelof
Reputatie 4
Badge +9

Ah, mijn excuses. Ik wist niet dat dit in combinatie was met die aanmerking voor reparatie wat ik hierboven had vermeld. Dan zou ik het helaas niet weten. Mischien dat iemand anders of een moderator je hierbij verder kan helpen.

Kom je toevallig zelf wel in aanmerking voor T-Mobile reparatie garantie?

Vriendelijke groeten,
Skyrider
Beste Skyrider,

Dat zou ik even moeten navragen. Ik heb zojuist wel met Apple gesproken en die stelde mij voor om een volledige reset van mijn telefoon te doen zonder reserve kopie terug te zetten om vervolgens te kijken of het software matig is. Ik ga dit nu dan ook eerst doen en mocht het probleem zich nog voor doen dan kwam ik in aanmerking voor een reparatie binnen de garantie.

Mvg Roelof
Reputatie 3
Hoi Roelof25,

Heb je de batterij kalibratie al geprobeerd zoals Skyrider aangaf? Dit kan wellicht helpen. Ook is het verstandig om met de applicatie coconutbattery even te checken wat de status van je iPhone batterij is. In ieder geval fijn dat Apple je wil helpen!
Hoi rlsikosek12

Ja dat had ik al geprobeerd. Heb nu na heel wat bellen met Apple kunnen regelen dat mijn batterij kostenloos wordt vergoed omdat Mn telefoon nog binnen de garantie valt. Hopelijk is het daarmee afgerond.

Mvg Roeof
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Roelof,

Laten we daar inderdaad op hopen! Mooi dat het zo in ieder geval geregeld is. :)

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten!
Al een oplossing gevonden? Ik heb een iphone5 met exact zelfde batterij gedrag sinds paar weken
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Manony,

Balen dat jouw batterij ook kuren heeft! Heb je de tips die Skyrider al geprobeerd? En de tips die Roelof25 kreeg van Apple (volledige reset van de telefoon zonder de reserve kopie terug te plaatsen)? Vergeet niet eerst een goede back-up te maken van je gegevens. Heb je al eens gekeken of je een update van iOS kunt downloaden? Je kunt ook altijd even langs een Apple Store gaan, zodat ze daar ter plaatse met je mee kunnen kijken. Verder zie ik trouwens dat je net hebt verlengd met de iPhone 6s, die vanaf 27/12 leverbaar is, dus hopelijk krijg je jouw nieuwe telefoon snel binnen!

Ik hoop dat het lukt met bovenstaande tips! Houd je ons op de hoogte?
Beste T-Mobile, forumleden

Een tijdje geleden had ik een topic geopend over dat de batterij van mijn iPhone 6S steeds rond de 35% uitviel. (meer informatie daarover hier: https://forum.t-mobile.nl/apple-444/iphone-6s-valt-rond-de-35-274095).
mijn telefoon is toen een week weggeweest naar Apple ter reparatie, maar toen hij terug kwam begon de microfoon af en toe kuren te vertonen. tijdens het bellen, of snapchat video's opnemen kraakte hij aan een stuk door, maar tijdens het video opnemen niet. ik heb net met mijn Apple senior advisor gesproken en die zei dat het batterij probleem (wat ik nog steeds soms last van heb) nog wordt onderzocht bij Apple en dat ik daarvoor op de hoogte wordt gehouden, maar dat de microfoon net buiten het 1 jarige garantie termijn van Apple valt, en dat dat dus onder garantie van T-Mobile valt.
Nu kreeg ik van mijn senior advisor weer de tip om eerst te kijken of het een software matig probleem is door hem helemaal te resetten, maar aangezien ik midden in mijn tentamen/project periode zit kan ik mijn telefoon nu niet missen en moet ik deze software reset 2 weken uitstellen.

mijn vraag is hoe ik mijn telefoon (wanneer na de software reset blijkt dat mijn microfoon nog steeds kuren vertoond) hem bij T-Mobile moet aanbieden voor garantie, en hoe dit allemaal werkt. aangezien er ook nog een reparatie process bij Apple loopt vanwege de batterij.

Mvg Roelof
Reputatie 7
Badge +15
Hey Roelof,

Ik heb je nieuwe topic verplaatst naar jouw bestaande topic om de boel overzichtelijk te houden. Wel jammer om te zien dat de microfoon net buiten de garantie van Apple valt!

Wanneer je toestel (mogelijk) defect is kun je zelf inderdaad ook een aantal dingen uitproberen zoals het terugzetten naar de fabrieksinstellingen. In dit forumtopic vind je hier meer informatie over. Ook lees je daar hoe het precies in zijn werk gaat wanneer je het toestel ter reparatie wilt aanbieden. Wil je laten weten of je voldoende hebt aan de informatie uit dat topic? Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden!

Veel succes met je tentamens en je project! 😃
Hoi Amy, bedankt voor je snelle reactie (en sms notificatie!)
Ik ga mijn telefoon na mijn tentamens en projecten uitgebreid doornemen, en hopelijk is daarmee het probleem dan verholpen.

bedankt!

Mvg Roelof
Reputatie 7
Badge +15
Hi Roelof,

Graag gedaan natuurlijk. Laat na de drukke schoolperiode maar weten of het gelukt is. Als we je dan nog verder kunnen helpen, let me know! ;)

Succes!
Hi Roelof,

Er is sinds 23 januari een nieuwe software-update (iOS 10.2.1) beschikbaar. Deze update lost hoogstwaarschijnlijk het batterijprobleem op.

Groetjes!
Reputatie 7
Badge +20
Hi KajPW,

Top deze aanvulling! 😃 Heeft die update bij jou ook geholpen?
Hi,

Ik weet niet of iemand deze pagina al heeft opgegeven: http://www.iculture.nl/nieuws/apple-reparatieprogramma-iphone-6s-batterij/. Maar het is dus mogelijk om je iPhone 6s toestel te laten vernieuwen met een nieuwe batterij.

Daarnaast is er, zoals KajPW al zegt, afgelopen week een update geweest van apple. Deze zou het probleem moeten oplossen. Maar er zijn nu nog altijd mensen die zeggen dat ze er toch nog last van hebben. Blijft een moeilijk geval. Heb je dit probleem, dan kun je naar de dichtstbijzijnde Apple Store gaan om het serienummer van je toestel te laten controleren.

Zelf heb ik maar een nieuwe batterij geplaatst en die doet het weer perfect. Mijn garantie vervalt dan wel, maar nu weet ik zeker dat ik goed zit. Ben je daar niet in thuis dan kan ik het je niet aanraden, gebruik dan altijd de garantie weg 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hi all,

Er zijn nu twee lopende topics over dit onderwerp ik heb dit topic daarom ook gesloten. Reacties op dit onderwerp kunnen geplaatst worden in dit forumtopic.

Daarnaast heeft mijn collega Mitch hier ook problemen mee gehad en ik heb hem ook gevraagd om hier een bericht over te plaatsen in het bovengenoemde topic. Hij heeft op het moment geen last meer van dit probleem dus wellicht kunnen zijn bevindingen jullie ook helpen! 🙂