Beantwoord

iPhone 7 plus slechte ontvangst door fabricagefout?

• 8 juni 2017
  • 3 reacties
  • 1371 Bekeken

Ik heb zojuist 2 x ruim 20 minuten in de wacht gestaan. De eerste medewerker heeft mijn vraag aangehoord en vroeg mij even te wachten wat ook bijna 10 minuten duurde en verbrak toen de verbinding. De 2e medewerker heeft ook mijn verhaal aangehoord en kon mij niet helpen want het is 8 dagen na aankoop.
Wat is er aan de hand?

Op 7 april verleng ik voor de zoveelste keer mijn abonnement. Ik reken contant het nieuwe toestel af, een iPhone 7 plus 128Gb, ter waarde van € 926,- en een leren hoes á € 55,-.
In de eerste week vertellen de mensen welke ik bel dat ik slecht te horen ben. Ik loop iedere keer van de ene kant van de ruimte naar de andere kant. Soms met betere ontvangst en vaak niet. Daar in mijn nieuwe hoesje een sterke magneet zit denk ik dat de slechte ontvangst hieraan ligt en koop een andere hoes ter waarde van € 60,-. Ook de hoes geeft geen verbetering. Via internet verneem ik dat ik niet de enige ben en T-Mobile van de problemen op de hoogte is. Toestellen worden omgeruild. 2 weken geleden loop ik de T-Mobile shop binnen en leg de situatie uit. De medewerker vraagt of ik al een nieuwe simcard heb geprobeerd want deze werken op een andere frequentie???. Naar huis gestuurd met de vraag de nieuwe simcard te installeren en wanneer de ontvangstproblemen aanhouden moet ik met de klantenservice bellen want zij ruilen het toestel dan voor mij om. Ik heb de nieuwe simcard nu 2 weken uitgeprobeerd maar de problemen blijven. Nu krijg ik te horen van de medewerker klantenservice dat ik binnen 8 dagen had moeten reageren en het toestel nu alleen voor reparatie kan worden opgestuurd. Ook de medewerker van T-Mobile had grote problemen om mij aan te horen en ter reparatie aanbieden helpt ook niet wanneer ik de diverse fora lees. Ik ben dan ook nog eens mijn toestel minimaal 2 weken thuis zonder leen toestel.
Ik verlang dat T-Mobile dit netjes gaat oplossen en verwacht op korte termijn een reactie. Zo ga je niet met trouwe vaste klanten om.
icon

Beste antwoord door David 10 juni 2017, 11:14

Hey Jakkie,

Jammer om te lezen dat jouw iPhone deze kuren vertoont! :S

Je hebt het waarschijnlijk allemaal al getest, maar het maakt geen verschil of je de iPhone met of zonder hoesje gebruikt? Heb je al eens getest wat er gebeurt wanneer je de microfoon op een andere manier gebruikt, bijvoorbeeld bij een geluidsopname? Op die manier kun je controleren of het aan het toestel of netwerk ligt. Daarnaast geef ik je, voor de volledigheid, ook nog even dit topic mee. Hier staan alle stappen die je zelf thuis kunt ondernemen.

Als dit allemaal geen effect heeft, dan zit er echter niets anders op dan het toestel ter reparatie op te sturen. De 8 dagen zijn al verstreken, aangezien de aankoop op 7 april is gedaan. Dan komt het toestel in het reguliere reparatieproces. Ik snap dat je liever had gehad dat het anders was, maar in dit geval kunnen we hier ook niets anders aan doen. Doorgaans worden de reparaties zeer spoedig afgehandeld, dus ik vertrouw erop dat je jouw telefoon weer snel in handen hebt!

Mocht je nog meer vragen hebben of als wij je verder nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Jakkie,

Jammer om te lezen dat jouw iPhone deze kuren vertoont! :S

Je hebt het waarschijnlijk allemaal al getest, maar het maakt geen verschil of je de iPhone met of zonder hoesje gebruikt? Heb je al eens getest wat er gebeurt wanneer je de microfoon op een andere manier gebruikt, bijvoorbeeld bij een geluidsopname? Op die manier kun je controleren of het aan het toestel of netwerk ligt. Daarnaast geef ik je, voor de volledigheid, ook nog even dit topic mee. Hier staan alle stappen die je zelf thuis kunt ondernemen.

Als dit allemaal geen effect heeft, dan zit er echter niets anders op dan het toestel ter reparatie op te sturen. De 8 dagen zijn al verstreken, aangezien de aankoop op 7 april is gedaan. Dan komt het toestel in het reguliere reparatieproces. Ik snap dat je liever had gehad dat het anders was, maar in dit geval kunnen we hier ook niets anders aan doen. Doorgaans worden de reparaties zeer spoedig afgehandeld, dus ik vertrouw erop dat je jouw telefoon weer snel in handen hebt!

Mocht je nog meer vragen hebben of als wij je verder nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je.
Beste David,
Ik heb mijn iPhone 7Plus opnieuw ingesteld, de tips nagelopen maar de ontvangst bij degene welke ik bel is nog steeds slecht. Jouw collega van de klantenservice kon mij helemaal niet verstaan waar ik ook heenliep met het toestel terwijl ik haar wel goed kon verstaan. Ik kan mijn toestel niet missen dus opsturen is geen optie. Ik heb al jaren 3 abonnementen ik T-Mobile en nog nooit problemen gehad en nu voel ik mij echt bekocht. Bijna € 1.000,- voor een toestel neerleggen is een hoop geld en ik krijg er weinig tot geen service voor terug. Mvg. Jack
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jack,

Erg jammer om te lezen dat de tips geen effect hebben gehad! :S

Ik snap dat je jouw toestel liever niet wilt missen, maar als het een hardwareprobleem is, dan is er voor jou thuis niets aan te doen. Je kunt er natuurlijk wel nog voor kiezen om bij een Apple Store langs te gaan om te kijken of zij het probleem herkennen en er misschien nog iets aan weten te doen in hun winkel. Als er echter niets aan te doen is, dan zal het toestel toch echt ter reparatie aangemeld moeten worden. Ze zijn erg snel het uitvoeren van de reparaties en terugsturen van de telefoons, dus ik reken erop dat je niet lang zonder telefoon zit.

Mocht je er nog vragen over hebben of als we ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!

Reageer