Vraag

iPhone 7 (Warm maar niet extreem warm)

• 14 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 5336 Bekeken

Ik heb paar dagen geleden een nieuwe iPhone 7 gekocht, maar er is 1 probleem. Mijn iPhone7 wordt steeds warm 😞, als ik telkens mijn muziek aanzet of ik aan het gamen ben, maar bij het opladen is mijn telefoon niet warm. Mijn vraag Is het wel normaal voor een iPhone7? of is het een probleem?

Ik heb ook van IOS 10.3.2 naar IOS 11.0.3 geupgrade.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi LaPhenomeno,

Gefeliciteerd met je nieuwe iPhone! Ik heb zelf ook een iPhone 7 en hij wordt ook weleens warm, maar ervaar er verder geen problemen mee. Ervaar jij problemen als je bepaalde apps gebruikt? Dit kan namelijk verschillende oorzaken hebben zoals bijvoorbeeld bepaalde apps vergeten uit te schakelen, zoals de camera-app en de navigatie app. Wanneer je daarna jouw iPhone wegstopt, kan de iPhone ook oververhit raken. Of door opladen met defecte lader. Dit kan ervoor zorgen dat de iPhone sneller heet wordt. Bij goedkope (namaak)opladers is deze kans groter.

Hier heb je een aantal tips die je kan uitproberen.

• Sluit zoveel mogelijk apps en draadloze verbindingen (Bluetooth, Wi-Fi, etc.) af. Multitasken vergroot de kans dat de iPhone te warm wordt.
  • Wanneer je een iPhone gebruikt voor navigatie maar de instructies op het display niet nodig hebt, kun je het beste het scherm afsluiten.
  • Schakel indien mogelijk de vliegtuigmodus in.

Ben benieuwd of dit werkt. Houd je ons op de hoogte? 🙂
Bij gamen kan je het vergelijken met een computer/laptop. Je vraagt op dat moment veel rekenkracht van je grafische processor, hierdoor ontstaat warme. Dit is heel normaal.

Bij muziek luisteren vraag ik me af hoe het kan dat er dan veel warmte uit je telefoon komt. Welke app gebruik je voor het luisteren van muziek? Kijk ook even na of er updates voor deze app zijn.

Tot slot raad ik je altijd aan om te checken voor een update van iOS, ik heb zelf namelijk een iPhone 6S gehad die een korte tijd hetzelfde probleem had. Na een iOS update was dit verholpen. Sinds kort is iOS 11.2 te downloaden.

Succes!

Reageer