Beantwoord

iPhone 8 geen bereik en telefoongesprek valt weg

Beste T-mobile,

Vandaag contact gehad met jullie (telefonisch) met volgende probleem:
* Gesprekken vallen weg
* Niet mogelijk om te bellen
* Netwerk valt volledig weg ook geen data meer

Wordt vriendelijk geholpen om contact op te nemen met apple. Apple heeft toegegeven dat het gaat om een productie fout en als je Apple belt dan komt het goed.

Apple gebeld, maar die hebben niks lopen en stuurt me weer terug naar T-mobile, want jullie hebben hier een programma voor en het wordt geregeld. T-mobile is namelijk de leverancier van de telefoon en abonnement.

T-mobile weer gebeld en daar wordt mij verteld dat ik geen contact moet opnemen met Apple, maar langs een t-mobile shop moet gaan en mijn toestel ter reparatie moet aanbieden!

Wat is het beleid rondom deze problemen? Ik als klant verwacht van mijn leverancier een totaal oplossing en dat ik hierin geholpen wordt. Als er een productiefout is, wil ik dit gerust laten checken (direct in de t-mobile shop), maar als dit het geval is verwacht ik direct een nieuwe toestel te ontvangen. Ik heb namelijk niet het product ontvangen waarvoor ik heb betaald. Ben erg bang dat ik morgen weer een ander verhaal ga ontvangen in de shop.

Concreet: Hoe gaat T-mobile zorgen dat ik een werkende iPhone 8 ontvang en een blije klant blijf.
icon

Beste antwoord door David 12 mei 2018, 15:00

Hoi Stubbe,

Toestelproblemen zijn natuurlijk nooit tof! :S Als het dan ook nog gepaard gaat met tegenstrijdige informatie, dan wordt het natuurlijk frustrerend.

Ik heb jouw bestelling erbij gepakt en zie dat je de iPhone "gewoon" bij ons hebt gekocht, dus ik begrijp niet goed waarom je naar de Apple Store door werd verwezen, sorry voor deze verkeerde info. Dit zal ik ook terugkoppelen naar de collega die dit heeft doorgegeven.

Je kunt het toestel bij een T-Shop of via deze website aanmelden voor een reparatie. De reparatiedienst gaat jouw probleem dan onderzoeken en kijken wat de geschikte oplossing is in jouw geval. Ze zijn hier doorgaans snel mee en je krijgt dan ook spoedig bericht over de analyse van het probleem en de volgende stappen die er genomen worden.

Hopelijk is de miscommunicatie nu in ieder geval uit de lucht! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust, we zitten er klaar voor!
Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Stubbe,

Toestelproblemen zijn natuurlijk nooit tof! :S Als het dan ook nog gepaard gaat met tegenstrijdige informatie, dan wordt het natuurlijk frustrerend.

Ik heb jouw bestelling erbij gepakt en zie dat je de iPhone "gewoon" bij ons hebt gekocht, dus ik begrijp niet goed waarom je naar de Apple Store door werd verwezen, sorry voor deze verkeerde info. Dit zal ik ook terugkoppelen naar de collega die dit heeft doorgegeven.

Je kunt het toestel bij een T-Shop of via deze website aanmelden voor een reparatie. De reparatiedienst gaat jouw probleem dan onderzoeken en kijken wat de geschikte oplossing is in jouw geval. Ze zijn hier doorgaans snel mee en je krijgt dan ook spoedig bericht over de analyse van het probleem en de volgende stappen die er genomen worden.

Hopelijk is de miscommunicatie nu in ieder geval uit de lucht! Als je nog vragen hebt, stel ze gerust, we zitten er klaar voor!
Hoi Stubbe, ik heb exact dezelfde ervaring. Uiteindelijk naar tmobile shop gegaan om iphone te laten repareren. Na 2 weken is men tot mijn ongenoegen tot de conclusie gekomen het toestel niet te repareren, maar te vervangen voor een refurbished versie... deze bleek echter scherpe randen aan glas te hebben. Deze dus direct teruggeven. Tmobile shop verschuilt zich achter extern reparatiebedrijf dynafix en stuurt toestel weer daar dynafix. Inmiddels wacht ik al weer ruim 5 weken (bovenop 2 weken van 1e defect aan eigen phone) op dit refurbished apparaat... geen leentoestel, geen compenstatie... sterker nog: kreeg gisteren bericht van dynafix dat refurbished toestel van apple zelf komt en dynafix niets kan betekenen... dat ik zelf maar contact met apple op moet nemen... ik hoor graag van je hoe het bij jou uitpakt. Ik wens je alvast veel sterkte!!!
De mijne ligt nu bij de reparateur te wachten op een omruiltoestel. Ik ben er bang voor een refurbished toestel terug te krijgen. Ik ga uitzoeken of dit juridisch zomaar kan en of je in dit geval het contract niet kunt laten ontbinden. Ik vind dit weinig service gericht.
Hee Stubbe, Wonderland74 en Nien1976,

Ik heb precies hetzelfde probleem al sinds ik mijn iPhone 8 kocht in november 2017.
Incl. TelefoonVerzekering.

Eerst werd een nieuwe simkaart geprobeerd. Geen succes...

2 maanden in het buitenland geweest. Daar met een prepaid simkaart geen problemen gehad.
Terug in Nederland was het probleem met Mn eigen simkaart weer terug.

In de tmobile shop verwezen ze mij naar Apple. Hier werd ik niet geholpen.
Bellen met de klantenservice van Apple gaf mij uiteindelijk contact met de ingenieurs die op afstand diagnose probeerde te stellen. Zelfs Log-bestanden opgestuurd maar nu 2 maanden later heb ik hier nog geen reactie op gekregen. Het probleem is er nog steeds.
Het enige wat ze konden zeggen was dat het er op leek dat het probleem bij de provider lag.

Natuurlijk kan ik ook mijn iPhone inleveren voor reparatie. Echter vind ik het op zn zachts gezegd een k*t service dat er geen leentoestel wordt aangeboden.
Ik bedoel, ik betaal €800 voor een telefoon die niet eens kan bellen? En vervolgens sta ik dus ‘tijdelijk’ met lege handen. de verzekering dekt dit probleem ook niet?

Zo dit was even mijn verhaal!

Ik hoor graag of er ook gevallen zijn waarin de problemen wél op een service gerichte manier opgelost worden. Zonder lange wachttijd en/of refurbished toestellen.

Een ‘Blije’ klant!
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Ik begrijp dat jullie dit zo snel mogelijk opgelost willen hebben! In dit geval wil ik jullie toch aanraden het toestel ter reparatie aan te bieden. Ik snap dat jullie je toestel niet willen missen, maar op dit moment is de gemiddelde reparatietijd van Apple 8 dagen en dus hebben jullie het toestel razendsnel weer in huis! Hebben jullie de mogelijkheid om een oud toestel te lenen van vrienden of familie? Wanneer je het toestel opstuurt ter reparatie, dan zal het toestel uitgebreid onderzocht worden en op basis daarvan wordt gekeken wat de beste oplossing is. Het toestel kan gerepareerd worden en als dat niet lukt, dan krijg je een omruiling. Je kan je toestel heel eenvoudig via deze pagina ter reparatie aanbieden.

Ik hoop dat het zo lukt. Als er nog andere vragen zijn, laat het mij weten.
Ik heb dit probleem ook en ik heb gehoord dat T-Mobile dit structureel heeft met de iPhone 8.
En dat het aan jullie netwerk ligt. Ik heb al een nieuwe simkaart besteld. Bij de Apple Store in Amsterdam geweest en daar wordt ik verwezen naar T-mobile, omdat jullie netwerk niet compatible is met de iPhone 8 / X.

Erg jammer, ik ben al lang klant en tot de iphone 8 erg tevreden.

Kunnen jullie dit oplossen of werkt alleen een overstap naar KPN/Vodafone?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jos,

Jammer dat je dit probleem ook ervaart. We willen natuurlijk dat je altijd tevreden bent! Ik wil je dan ook adviseren om je toestel ter reparatie aan te bieden zoals ik hierboven ook aangeef. Op die manier kunnen we het probleem hopelijk snel oplossen!
Hoi,

Ik heb al maanden last van een wegvallende verbinding, slecht werkend internet.

Kennelijk is dit nog niet opgelost: https://tweakers.net/nieuws/134641/t-mobile-heeft-nog-geen-oplossing-voor-wegvallende-verbinding-op-nieuwe-iphones.html

Ik heb gisteren een simkaart (Vodafone) geprobeerd van iemand anders: geen enkel probleem. Ook de Apple Store in Amsterdam zegt dat dit een probleem van T mobile is.

Jammer dat dus een schijnoplossing wordt aangeboden (reparatie van het toestel) terwijl jullie netwerk het probleem is. Jammer, ik ben al klant sinds jullie nog Ben waren en was eigenlijk altijd wel tevreden maar ik ga overstappen naar KPN.
Beste Hajar, Dat heb ik natuurlijk al gedaan wacht nog steeds op mijn telefoon. De leadtime van 8 dagen is inmiddels al 15 dagen waarvan mijn telefoon al vijf dagen onderweg is.
Wij gaan er een ander abonnement bijnemen op het moment dat dit probleem weer optreedt, zoals veelal het geval is. Wat ik niet begrijp is dat ik mijn telefoon terug krijg na reparatie waar de status eerst was dat ik een omruil toestel zou krijgen. Ik ben dan ook erg benieuwd omdat ik me dan afvraag wat er exact is gerepareerd. Helaas heb ik er op dit moment nog weinig vertrouwen in.
Vandaag nieuw abonnement besteld bij KPN. Was nog in gesprek via mijn huidige t mobile aansluiting, werd het gesprek uiteraard middenin het gesprek beëindigd :D

Ik kon mn nummer alleen behouden als ik mn abonnement zou afkopen bij t mobile... Ik kan al maanden niet normaal bellen of internetten (midden in Amsterdam!) maar kennelijk is het redelijk om mij ook nog even extra aan te slaan.

Blij dat ik ervan af ben, althans bijna!

Ik denk dat het wel netjes is om klanten duidelijk te maken dat jullie netwerk problemen geeft met de iphone 8 en iphone X.

En dan die reparatie? Ik zou al mn persoonlijke en zakelijke gegevens moeten verwijderen. En de reparatie is voor een "softwareprobleem" waar alleen T-mobile last van zou hebben. Ik had daar echt geen vertrouwen in.

Erg jammer t-mobile!
Ik ben ook bijzonder teleurgesteld al jaren klant van T-mobile en nu met een vrijwel onbruikbare iPhone 8 plus op het t-mobile netwerk. In de auto weg gesprek, tijdens het bellen weg gesprek. Steeds bij het switchen van 4g naar 3g valt het gesprek weg. Na 10 jaar zakelijk bellen met T-mobile nu echt aan het overwegen weg te gaan. Een iPhone is mainstream, dat moet gewoon werken. En ter reparatie aanbieden is onzin. Als er drie op de duizend mensen een probleem zouden moeten hebben, waarom heeft mijn collega dan het zelfde probleem met zijn iPhone 8 en T mobile, dat is geen toeval. Nooit eerder problemen gehad, dus dit is echt heel bijzonder en inderdaad van het kastje naar de muur. T Mobile los het op dit wordt anders een heel duur probleem voor jullie als iedereen wegrent.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi allemaal,

Ik kan me voorstellen dat het niet logisch klinkt, daarom wil ik dit graag nog eens toelichten. Op dit moment is de procedure dat het toestel ter reparatie opgestuurd wordt. Vervolgens wordt het toestel nagekeken en gerepareerd óf er wordt voor een vervangend toestel gezorgd! Hoe dan ook wordt er dus een passende oplossing geboden.

Om deze reden raad ik ieder van jullie met dit probleem, zeker aan het toestel ter reparatie aan te bieden en dan zorgen wij ervoor dat het netjes wordt opgelost!
Laat maar eerst eens weten wat jullie dan precies repareren. Want het toestel werkte eerst perfect en ineens popt dit probleem op. Wat repareert T Mobile dan precies? Dat is wel netjes als jullie aangeven wat de hardware fout is die gerepareerd moet worden. Dat moet toch kunnen dat jullie dat uitleggen en waar we kunnen vinden bij Apple wat dan de productiefout is. Lees het graag!
Reputatie 7
Badge +20
Hi robbertz,

Dankjewel voor je reactie! Het reparatiecentrum onderzoekt het toestel, probeert het probleem te achterhalen en op te lossen. Ik kan je niet zeggen wat ze exact repareren, maar dat kun je straks wel zelf inzien als je een prijsopgave krijgt. Mocht een reparatie niet helpen dan krijg je een omruiling. We proberen dit dan hoe dan ook op te lossen voor je!
Beste Jaimy, zoals aangegeven heb ik dat gedaan. Volgens de status zou mij toestel geruild worden waarna de status ineens op gerepareerd kwam te staan.

Inmiddels heb ik mijn nou ja mijn toestel terug....Het toestel kwam niet uit een doos dus ik dacht yes mijn eigen IPhone echter heeft het toestel een ander imei nummer. Wat betekent dit?

Overigens was mijn eigen toestel twee maanden oud dus ik zit niet te wachten op een refurbished of ander tweedehans toestel want dan had ik zo’n toestel initieel al wel gekocht.

Ik wil weten wat ik voor toestel ik nu heb ontvangen. Daarnaast wil ik weten wat dit voor de toestel waarde betekent en dito voor de de garantie. Wat als het toestel ouder is en ineens buiten deze periode valt?!

Helaas konden ze me in de shop geen antwoorden geven op mijn vragen en verwees men mij door naar de reparateur om dan zelf maar via de reparateur contact op te nemen met Apple.

Ik voel me echt wel een beetje bekocht en teleurgesteld op dit moment. Het bellen gaat op dit moment dan gelukkig nog wel goed maar het proces is zo weinig transparant en ik ben wel erg vaak van het kastje naar de muur gestuurd. Ik houd er een nare smaak aan over omdat ik de indruk heb dat T-Mobile op dit moment niet in control is en ik geen antwoorden heb gekregen op mijn vragen. Ik had ook verwacht dat ik een nieuw toestel zou ontvangen.
Je hebt een refurbished toestel gekregen. Wettelijk moet tmobile je een nieuw toestel geven of de koop ontbinden en je geld teruggeven. Daar heeft de rechter in eerdere zaken uitspraak over gedaan.
Als het niet lukt, schakel dan je techtsbijstand in of ga naar een rechtswinkel. Dan zal je zien dat tmobile overstag gaat.
Tmobile mobile kan zich ook niet achter dynafix of apple verschuilen, want zij zijn de verkopende partij.
Een refurbished toestel mag alleen gegeven worden bij schade veroorzaakt door de gebruiker en dat de verzekering dan vergoed.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Nien1976,

Geen zorgen, de garantietermijn en waarde van de aankoopdatum van jouw originele toestel blijft gewoon staan. Daar verandert dus niets in!

Verder zit het zo dat jouw toestel naar ons servicecentrum wordt verzonden, waarna de procedures zoals die door Apple zijn voorgeschreven, worden uitgevoerd. Dat houdt in dat het toestel via de computers van Apple een grondige screening krijgt waarbij er op tientallen punten een controle plaatstvindt. Op basis van de klachtomschrijving en de uitkomsten van de screening bepaalt Apple of het toestel gerepareerd kan worden of moet worden omgeruild voor een vervangende telefoon. In het geval van jouw toestel was de uitkomst dus “omruilen”. Er wordt dan door ons service centrum een vervangend toestel besteld bij Apple. Deze vervangende toestellen worden zeer uitgebreid getest alvorens ze goed zijn bevonden om naar de klant te sturen. Het vervangende toestel moet namelijk minimaal voldoen aan de eisen van toen het toestel nieuw was. Er is dus zeer zeker geen refurbished toestel van T-Mobile retour naar jou toegegaan!

Ik hoop dat ik hiermee het hele verhaal heb opgehelderd en jouw zorgen heb weggenomen. Heb je er meer vragen over, laat het me dan weten en dan beantwoord ik die zo goed mogelijk!
Gezellige topic zeg dit. Ik heb precies hetzelfde gezeik...
Eerder dit jaar overgestapt van KPN (nooit problemen en áltijd bereik én 4G) naar T-mobile met een iPhone 8.
Spijt als haren op m’n hoofd als ik dit zo lees, want ik word vanmiddag ook doorgestuurd naar een T-Mobile winkel vanwege hetzelfde probleem.
Het ligt niet aan m’n toestel; het ligt aan T-Mobile!
Doordat ik ben overgestapt moest ik wachten tot mijn nummerbehoud rond was en heb ik de nieuwe iPhone 8 eerst gebruikt met de Sim van KPN en niks aan de hand. Nummerbehoud is rond en ik ga bellen met T-Mobile en alleen maar gezeik!!
Alle telefoongesprekken worden eruit gegooid. Echt 1 drama.
Dus T-Mobile; wanneer is jullie bereik up to date met iPhone 8 en wat bieden jullie tot deze tijd aan ter compensatie?
Of ik mijn toestel wil laten nakijken bij de T-mobile shop, op wil laten sturen voor reparatie zonder vervangende telefoon is geeneens een vraag natuurlijk want daar ligt het probleem niet en is dus ook geen oplossing.
Graag antwoord op mijn vragen wanneer jullie dit probleem hebben opgelost en wat er ter compensatie wordt aangeboden tot die tijd. Geen abonnementskosten voor het belabonnement lijkt me wel het minste dat jullie kunnen aanbieden.
Mvg, Barbara de Graaf
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Barbara,

Het is natuurlijk nooit mooi als dit soort problemen ervaren worden en het probleem lastig te achterhalen blijft. Op dit moment moet dit probleem bij een reparatiedienst worden opgepakt, daar kunnen we verder niets aan veranderen. In het reparatiecentrum bepalen ze dan wat er moet gebeuren en wat zij de beoogde oplossing vinden. Mijn collega Jaimy heeft hierboven een uitleg over gegeven. Het is natuurlijk uiteindelijk aan jou om ervoor te kiezen om te wachten of om het toestel toch ter reparatie in te leveren. Een compensatie zullen we echter niet leveren. Ik zou dus aanraden om het toestel toch te laten onderzoeken door het reparatiecentrum, zodat dit zo spoedig mogelijk rechtgezet kan worden!
Bedankt voor je reactie David!
Grappig dat je collega’s op het callcentrum wat anders zeggen.
Met alle respect voor T-Mobile; jullie leveren niet wat er afgesproken is te leveren dus wettelijk gezien is T-Mobile verplicht dit op te lossen/te compenseren.
Fijne dag David!
En natuurlijk moet de gifbeker helemaal leeg!

Geen tot slecht bereik met de iPhone 8, overgestapt naar KPN. Dat mocht alleen met afkoop van het contract.

KPN heeft gevraagd om MET SPOED het nummer over te hevelen. Ondanks alle ellende mag dat dus niet van T-mobile. Ik mag nog even 1,5 maand wachten.

Het is echt om WOEDEND van te worden. Ondertussen blijft mijn verbinding telkens wegvallen.... Het lijkt nog veel slechter te worden.

Ik betaal al 6 maanden voor NIKS, voor een beroerde telefoon en internet verbinding.

Jullie blijven me negatief verrassen T-mobile!!

Ik wil mn geld over de afgelopen 6 maanden en het afkopen van het contract terug en excuses. Wat een bagger!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jos,

Ik vind het echt jammer dat we op deze manier afscheid gaan nemen van je. Onze excuses voor hoe het is gelopen. Als ik het anders kon oplossen dan had ik dat graag gedaan! Ik heb nu je gegevens erbij gepakt en zie dat je nummer over 2 weken vrij komt op 26/6 en dan wordt je nummer overgezet naar KPN. Ik hoop dat je bij hen een betere ervaring zult hebben.

Als je nog vragen hebt hieover, laat het mij dan weten.
Reputatie 2
Hallo,

September worden uiteraard weer de nieuwste iPhones van dit jaar gepresenteerd. Welke garantie krijgen wij als klant dat er geen problemen zullen zijn met die modellen? Anders zit er voor mij namelijk ook niks anders op dan over te stappen. Vind het absurd dat er nog steeds geen definitieve oplossing is.

Mvg,

Wesley
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Wesley,

Heel logisch dat je dit wilt weten! Ik ben ook gebruiker van iPhone, dus ik snap dat deze vraag naar boven komt. Ik ga meteen eerlijk met je zijn! Op dit moment kunnen we daar geen garantie op geven, maar uiteraard zullen wij er alles aan doen om een goede oplossing te bieden wanneer dit probleem zich voor blijkt te doen. Voor nu ga ik er echter nog vanuit dat hier in de ontwikkeling van de nieuwe telefoons iets mee gedaan zal worden. Ik kijk zelf ook uit naar het nieuwe model (loop al een tijdje met een 6S en ben wel toe aan iets nieuws), en kan me niet voorstellen dat hier niets mee gedaan wordt. Dat is verder nog even afwachten, we gaan het zien in september!
Hoi Hajar,

Je kunt me nog wel degelijk helpen. Ik wil graag zo snel mogelijk overstappen naar KPN. Ik heb begrepen dat dit met spoed kan binnen 5 dagen. Daar lijkt me in mijn geval wel alle reden toe. Ik zit al 6 maanden met een abonnement op een netwerk dat niet naar behoren werkt EN ik heb keurig mijn contract afgekocht en daarvoor zelfs nog een boete betaald.

Het telkens beëindigen van de verbinding is echt schadelijk, ook voor mijn business.

Kun jij ervoor zorgen dat er spoed achter mijn nummerbehoud wordt gezet?

Mvg Jos

Reageer