Beantwoord

iPhone 8 plus scherm reageert niet

• 30 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 11912 Bekeken

iPhone 8 plus 64GB gold scherm reageert niet!

16 Oktober een probleem met mijn vriendin haar iPhone 8 plus.
iOS versie 11.0.2

iPhone is niet uit te zetten, power knop reageert niet op de lange indrukking.
iPhone reageert wel op de power knop voor sleep/wake.
Toegangs code is manueel in te typen via scherm.
Zodra deze unlocked is, reageerde de iPhone nergens meer op qua scherm aanraking.
Touch ID werkt wel gewoon.

Om de telefoon weer werkend te krijgen moest er een Reset uitgevoerd worden.
Ook gelijk een update uitgevoerd naar iOS versie 11.0.3

Vandaag 30 oktober, iPhone van de lader afgehaald en wederom zelfde probleem als hierboven omschreven.

Na enig speurwerk, blijkt er hier al een draadje van te lopen bij de Apple community.

https://discussions.apple.com/thread/8086978?start=60&tstart=0

Schijnt dus een “wereld wijd” probleem te zijn.
Er zijn zelfs al toestellen omgeruild voor een nieuwe, maar probleem keert terug.

Mijn eigen iPhone 8 plus 64GB spacegrey heeft overigens geen enkel probleem.

Enige wat we op beide iPhones hebben uitgeschakeld is het parallax effect.
Omdat dit niet vloeiend maar stoterig werkt.

Zijn er hier ook mensen die problemen hebben met hun iPhone 8 (plus) waarvan het scherm niet meer reageert?

Symptomen
- touch id werkt.
- intoetsen screen unlock werkt.
- bedienings paneel werkt (met uitzondering van snelkoppelingen naar voorkeur apps).
- knoppen werken (m.u.v. Lang indrukken power button).
En Zodra iPhone unlocked is, reageert scherm nergens meer op.

Zie bij gevoegd filmpje.
icon

Beste antwoord door Rosan 31 oktober 2017, 08:39

Beste p.foekens volgens mij las ik een dezelfde vraag op tweakers vanmorgen kan dat?
Je zou dat advies kunnen overwegen en tevens kan je in de eerste 3 maanden ook gebruik maken van Apple Support door een telefonisch afspraak in te plannen.
Dan kan je met een Apple medewerker wat stappen door nemen en kijken wat hun advies is.
Dat is wat ik zelf zou doen in jullie situatie mocht een Apple store verder weg liggen bij jullie vandaan.
En waarom ik het zo zou doen hoe meer meldingen Apple krijgt hoe beter het beeld is wat Apple krijgt van dit probleem en ze er wat mee kunnen.
https://getsupport.apple.com/

Mocht je daar niks voor voelen kan je altijd kiezen om het via T Mobile te doen via een reparatie verzoek.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +13
Beste p.foekens volgens mij las ik een dezelfde vraag op tweakers vanmorgen kan dat?
Je zou dat advies kunnen overwegen en tevens kan je in de eerste 3 maanden ook gebruik maken van Apple Support door een telefonisch afspraak in te plannen.
Dan kan je met een Apple medewerker wat stappen door nemen en kijken wat hun advies is.
Dat is wat ik zelf zou doen in jullie situatie mocht een Apple store verder weg liggen bij jullie vandaan.
En waarom ik het zo zou doen hoe meer meldingen Apple krijgt hoe beter het beeld is wat Apple krijgt van dit probleem en ze er wat mee kunnen.
https://getsupport.apple.com/

Mocht je daar niks voor voelen kan je altijd kiezen om het via T Mobile te doen via een reparatie verzoek.
Beste P.Foekens ik had precies het zelfde probleem met mijn Iphone 8+. Hij liep is een keer 5uur lang vast. Heb hem toen laten omruilen bij een Tmobile Shop. We hadden toen afgesproken dat ik een nieuwe Iphone 8+ zou ontvangen in verpakking, doos etc. En wat ontvang ik? Een iphone 8+ in een plastic zakje, zelfs zonder het plakkertje op het beeldscherm.
Ik had hetzelfde probleem met m'n 8+ ... ik kreeg hem uit door het volgende:
volume up (kort ingedrukt en weer loslaten)
Volume down (kort ingedrukt en weer loslaten)
Power off (ca 10 sec)

Mijn telefoon ging toen uit en na power on kreeg ik weer het apple logootje en deed ie het daarna weer.
Ik heb dit probleem ook met mijn iPhone 8 plus wat moet ik doen ik krijg hem niet uit en niet gereset
Reputatie 7
Badge +20
Beste @EFP Heb je al de bovenstaande opties al getest?
Hoe oud is je telefoon? Waar heb je hem gekocht? Heb je al een reset geprobeerd via ITunes?
Je kan hem ook aan laten staan tot hij leeg is. Opnieuw opladen en kijken of het probleem is opgelost.

En dan is er nog Apple support om je te helpen.
hopelijk lukt het en anders horen (lezen) wij het wel weer.
Succes en fijne avond.
Reputatie 4
Badge +2
Beste @EFP,

Phone X, Xs, Xr en 8 geforceerd herstarten

• Druk de volume omhoog knop in en laat direct los
• Druk de volume omlaag knop in en laat direct los
• Druk vervolgens de aan/uit-knop (zijknop) in tot het Apple logo verschijnt.

1. Stap 1: zorg dat je toestel opgeladen is. ...
  2. Stap 2: open 'Instellingen' ...
  3. Stap 3: veeg naar beneden. ...
  4. Stap 4: typ 'Herstel' in de zoekbalk. ...
  5. Stap 5: klik op 'Herstel alle instellingen' ...
  6. Stap 6: klik op 'Wis alle inhoud en instellingen' ...
  7. Stap 7: voer de toegangscode van je toestel in. ...
  8. Stap 8: klik op 'Wis iPhone'

1. Sluit het iOS-apparaat aan op de computer en open iTunes. ...
  2. Herstart uw apparaat geforceerd wanneer het is aangesloten: ...
  3. Kies 'Herstel' wanneer u de optie krijgt om te herstellen of bij te werken. ...
  4. Wacht tot het proces is voltooid.
https://
https://

Reageer