Beantwoord

iPhone geeft melding: 'de server staat relaying van emails niet toe'

Ik ben al bij een van jullie tmobileshops geweest in Nijmegen,omdat ik buiten de deur geen mails kon verzenden.Ik kreeg steeds het bericht "de server staat relaying van emails niet toe"
Nu heeft een van Uw medewerkers een account gewijzigd,toen deed mijn iphone het wel goed met versturen van mails, en nu krijg ik weer hetzelfde gedoe :. "relaying van emails etc" en lukt het versturen dus weer niet.Graag asap antwoorden,want ik moet mails via mijn iphone kunnen versturen

(Privé-gegevens verwijderd)
icon

Beste antwoord door Gwendolyn70 23 augustus 2014, 21:07

@rosan
Gmail en Hotmail zijn beide webbased mailproviders, die werken niet met een providergebonden smtp-server. Voor de meeste mailaccount van providers die ook internet leveren (kpn, ziggo, caiway etc.) wordt gewerkt met smtp-relaying.

Je moet bij mailinstellingen en dan bij het account wat niet werkt de smtp-server toevoegen van de verbinding waar je op dat moment mee op internet zit. Zit je op wifi van caiway, dan zul je moeten mailen via smtp.caiway.nl. Zit je op je mobiele verbinding van t-mobile, dan voeg je smtp.gprs.t-mobile.nl toe.

De kunst is dus om te weten op welk netwerk je zit en de juiste smtp-server in te voeren. Vermoedelijk heeft de T-Mobile medewerker de smtp-instelling van T-Mobile ingevoerd maar zit je, als het niet werkt, op een wifi netwerk waar je de smtp-server niet van hebt toegevoegd.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Het beste kunt u uw Prive gegevens verwijderen dit is een openbaar forum.

Welke E mail heeft u?
G mail hotmail of wat anders?
@rosan
Gmail en Hotmail zijn beide webbased mailproviders, die werken niet met een providergebonden smtp-server. Voor de meeste mailaccount van providers die ook internet leveren (kpn, ziggo, caiway etc.) wordt gewerkt met smtp-relaying.

Je moet bij mailinstellingen en dan bij het account wat niet werkt de smtp-server toevoegen van de verbinding waar je op dat moment mee op internet zit. Zit je op wifi van caiway, dan zul je moeten mailen via smtp.caiway.nl. Zit je op je mobiele verbinding van t-mobile, dan voeg je smtp.gprs.t-mobile.nl toe.

De kunst is dus om te weten op welk netwerk je zit en de juiste smtp-server in te voeren. Vermoedelijk heeft de T-Mobile medewerker de smtp-instelling van T-Mobile ingevoerd maar zit je, als het niet werkt, op een wifi netwerk waar je de smtp-server niet van hebt toegevoegd.
Reputatie 4
Goed bezig, Gwendolyn! 😉 Duidelijker kan het niet!

@ j.b.bosch-vande

Heeft de bovenstaande tip geholpen? Meer info over dit onderwerp vind je trouwens in mijn reactie in dit topic.

Mochten er nog onduidelijkheden zijn, laat ons dit dan weten!
bij het versturen van mail werkt smtp.gprs.t-mobile.nl bij mij niet. krijg nog steeds de melding dat de server relaying niet toestaat. Heeft iemand nog andere tips?
"server relaying niet toegestaan" betekent dat de provider waar je het mailaccount van hebt het niet toestaat om mail te versturen via een ander netwerk dan het eigen netwerk.

Vraag dus bij je mailprovider naar mogelijkheden om mail via een ander netwerk te versturen, waarschijnlijk krijg je dan het advies om webmail te gebruiken of alleen via je eigen netwerk te mailen.
Dank je Gwendolyn, heb het al aan KPN gevraagd en zij verwezen mij door naar T-Mobile omdat ik via dat mobiele netwerk (en dus via de T-Mobile server) de mail verstuur. Ik ga het ze nog een keer vragen, maar impliciet gaven ze hiermee dus aan dat het wel zou moeten kunnen wat KPN betreft
Mijn buurvrouw had ook KPN maar daar kregen we het ook niet aan de praat, en ik kom er veel meer over tegen op internet. Persoonlijk denk ik dat het toch echt bij KPN ligt.

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=24&t=141031

Reageer