Vraag

iPhone herkent simkaart niet meer

Hoi,
Gisterenavond viel mijn iPhone 3Gs opeens uit. Tijdens het opstarten liep de iPhone vast. Daarom heb ik de iPhone een reset gegeven. Na de reset kwam de iPhone niet verder dan een scherm met een iTunes logo, kabel en slide for emergency calls. Vandaag heb ik de iPhone gerecovered maar telkens als iTunes contact maakt, krijg ik de melding dat er geen simkaart in de iPhone zit (en die zit er toch echt in). Zonder simkaart kan ik de telefoon niet activeren en blijf ik het scherm met het iTunes logo en de kabel zien.
Iemand een idee wat er aan de hand is? Hoe kan ik dit verhelpen?
Groetjes,
Jeroen

7 reacties

Reputatie 6
@jeroendegoffau
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Wil je eens proberen om de simkaart in een ander toestel te plaatsen en daar de instelling 'pincode vragen' op 'uit' zetten? Vervolgens de simkaart terugplaatsen in de iPhone. Laat je me weten of het is gelukt?
Hoi Raymond,

Bedankt voor je reactie! Ik vond het een briliant idee (heb het net geprobeerd) maar helaas blijft iTunes zeggen dat er geen SIM-kaart in de telefoon zit.

Ik denk dat ik de iPhone maar moet jailbreaken om de SIM-activatie te omzeilen. Zou het kunnen dat de SIM-lezer kapot is? Meer dan een jaar geleden is de telefoon in contact gekomen met zout water maar daar heb ik ook meer dan een jaar geen last van gehad.

Misschien nog wel nuttig om te vermelden: op het scherm van de iPhone (kabetlje + iTunes logo) staat ook een i met een rondje. Als ik daar op druk komt er een popup met IMEI: unknown en ICCID: unknown. Tevens reboot de telefoon om de zoveel minuten automatisch als deze aan iTunes ligt.

Zou ik het activeren nog eens met een SIM-kaart van een vriend (iPhone 4) kunnen proberen of komt hij dan in de problemen?

Groet,

Jeroen
Reputatie 6
@jeroendegoffau
Het kan verschillende oorzaken hebben. De SIM-lezer kan inderdaad defect zijn. Als dat een gevolg is van contact met water dan valt dit buiten de garantie. Was je iPhone al gejailbreaked? Ook in die situatie valt dit buiten de garantie.

Ik wil je zeker aanraden om het nog even met een andere sim te proberen. Dat kan verder geen kwaad. Werkt jouw eigen simkaart wel in een ander toestel of andere iPhone?
Mijn iPhone was niet gejailbreaked en is inderdaad ondergedompeld in zout water (meer dan een jaar geleden). Ik heb mijn telefoon nu al 2 jaar dus volgens mij heb ik geen garantie meer.

Mijn simkaart werkt in een andere telefoon (nu tijdelijk een Nokia N95). Ik heb nog geen andere simkaart in mijn iPhone kunnen proberen.

Omdat ik ook aan softwarefout denk heb ik de telefoon gisteren gejailbreaked. Daarmee heb ik de telefoon weer aan de praat gekregen maar hij herkent nog steeds geen simkaart. Ook lijkt mijn telefoon geen wifi meer te ondersteunen. Daarnaast reboot de telefoon steeds.

Ik ga dit weekend kijken of ik de telefoon nog fatsoenlijk werkend kan krijgen (hetzij als iPhone, hetzij als iPod). Maar ik vrees toch dat er iets is doorgeroest. Wel jammer dat ik nu waarschijnlijk niks meer aan mijn iPhone heb...
Ik heb precies het zelfde probleem. nadat de batterij op was aan de oplader na opstart:

geen service IMEI: onbekend ICCID: onbekend
alleen noodoproep
niet in aanraking gekomen met water en niet gejailbreakt.
ook geen kontakt mogelijk met itunes vanwege toegangscode.als hij aan itunes hangt bljift hij opstarten.
Is eral een oplossing?
ik heb gisteren de zelfde melding gekregen voor mijn Iphone 4 3gs als hierboven vermeld en ben al langs
de winkel (bel Company ) geweest en die kregen deze weer aan de praat met een reset
dit had ik ook al geprobeerd en dat maakte en maakt geen verschil na herinstallatie van de iphone software
kreeg ik de navolgende melding " de iphone die probeert te activeren heeft geen sim card" wat is hier aan te doen
mvrgr.
Reputatie 6
@krista1979 en Noah
Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik wil jullie vragen om de stappen te volgen die vermeld staan op de Apple Support website. Als dit niet lukt, dan kun je de iPhone ter reparatie aanbieden via My T-Mobile.

Reageer