IPhone lader discussie

• 10 augustus 2013
  • 7 reacties
  • 599 Bekeken

Mijn iPhone 5 lader (deel dat dus in stopcontact gaat) is defect. Apple geeft jaar garantie, maar T-mobile zegt dat zij maar 6 maanden garantie geven... Wat nu! Hier gaat toch iets fout mbt garantierecht e.d?

7 reacties

Hier op het forum (kan geen links plakken met mobiel) heb ik meermaals gelezen dat de garantie 12 maanden is, dus wie tegen jou gezegd heeft dat het 6 is lijkt mij een pannenkoek ;)

Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt 'lader iphone' kom ik al twee topics tegen die recent zijn en waar het over 12 maanden gaat.
Reputatie 3
@Rongyos

Welkom op het forum! :)

Als een door T-Mobile meegeleverde accessoire kapot is, kun je deze via T-Mobile ter reparatie aanbieden. Op alle accessoires van Apple biedt T-Mobile 12 maanden garantie (eigenlijk zoals Gwendolyn70 al aangeeft).
Op accessoires van andere merken geven zij inderdaad wel 6 maanden garantie. Wellicht dat hier verwarring over ontstaan is?
Dank voor jullie reacties! Ik heb heel duidelijk gemeld dat het omde originele lader gaat. Maar het komt vast goed. Wellicht is een duidelijkere instructie voor t-mobile medewerkers nodig, die op FB de reacties geven.
Naar mijn weten is het als volgt:

T-mobile geeft inderdaad maar 6 maanden garantie op accesoires, echter Apple zelf geeft 12 maanden garantie op hun eigen en originele accesoires.
Als je naar een Apple Store toe gaat of contact opneemt met Apple kan je het wel aanmelden ter reparatie.

Dan heb je dus wel je bon nodig en dergelijke om het aan te melden.
Misschien is dat hetgeen waar de verwarring over ontstaan is?

Groetjes Tribaltim 
Zojuist een reparatieformulier aangemaakt.
@ Tribaltim; T-Mobile geeft dus ook gewoon garantie op Apple accesoires zoals Apple dat meldt. En waarom zou ik naar een Apple winkel gaan om te ruilen; het ding is zakelijk via T-Mobile aangeschaft en daar wil ik het ook graag oplossen. Vreemd wel dat T-mobile dus 6 maanden zou 'afsnoepen' van de garantie......
Reputatie 6
Badge +16
@Rongyos

Het is mogelijk om dit via ons of via Apple af te handelen. Op normale accesoires heb je 6 maanden garantie en op Apple accesoires heb je 12 maanden garantie. Ook als je deze ter reparatie aanmeldt via T-Mobile. 😉
Mijn iPhone 5 lader (deel dat dus in stopcontact gaat) is defect. Apple geeft jaar garantie, maar T-mobile zegt dat zij maar 6 maanden garantie geven... Wat nu! Hier gaat toch iets fout mbt garantierecht e.d?

Fabrieks garantie bij apple is altijd een jaar en van producten is altijd langer dan die van een reseller ( t-mobile hier) dus stuur hem terug.

Maar als je dit gaat opsturen ect ben je weken bezig voor een oplader, geloof dat je voor een paar euro al nieuwe heb( na snelle google zie ik :  bol.com of deze  http://www.laderwebshop.nl/iphone-5-oplader )

Groet

Reageer