Beantwoord

iPhone power knop werkt niet, garantie?

De lock/power button (de knop aan de bovenkant) van mijn iPhone 4s reageert sinds een week niet meer, ik moet vaak 2 tot 5 keer klikken voordat ik een reactie krijg. Ik heb deze telefoon via T-mobile gekocht en heb hem sinds juni 2012. Kan ik mijn telefoon beter laten maken bij T-mobile of bij Apple zelf? Hoe bewijs ik dat ik de telefoon niet heb laten vallen of andere gekke dingen zijn gebeurd? Ik zit namelijk niet te wachten op 6 weken reparatietijd en alsnog zelf de rekening. Dan laat ik het bij Apple doen, gezien zij mij snel kunnen helpen.
icon

Beste antwoord door Razza 15 juli 2013, 15:49

@Smiek1985

Wat balen zeg! Je kan je toestel via ons laten repareren. Wij streven er naar om je toestel binnen 2 weken gerepareerd te hebben. Als er val- duw- of stootschade op het toestel te vinden is dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Je kan je toestel bij een van onze T-Mobile Shops of via de klantenservice (06 2400 1200) ter reparatie aanbieden. Vergeet niet je aankoopbewijs mee te nemen als je naar een T-Mobile Shop gaat.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@Smiek1985

Wat balen zeg! Je kan je toestel via ons laten repareren. Wij streven er naar om je toestel binnen 2 weken gerepareerd te hebben. Als er val- duw- of stootschade op het toestel te vinden is dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Je kan je toestel bij een van onze T-Mobile Shops of via de klantenservice (06 2400 1200) ter reparatie aanbieden. Vergeet niet je aankoopbewijs mee te nemen als je naar een T-Mobile Shop gaat.
Badge +9
Hoi Smiek,

Je kan zelf al een snelle check doen:
Kijk naar je iPhone, zie je een barst, of een scheur in het scherm? Dan is er sprake van val/stoot schade.
Als je met een lampje in je dock-connector kijkt zie je een klein wit/rood/roze vakje, is dit wit, dan is er geen water schade, is deze roze of rood, dan wel.
Check dit ook in de audioport, hier zit namelijk ook zo'n waterindicator.

Bij T-Mobile weet ik niet hoe lang dit duurt, bij Apple wordt dezelfde dag (of 1 dag later) een bewijs van eventuele schade gestuurd, en een vraag gedaan of je daarvoor een rekening wilt ontvangen.

Omdat het langer dan 1 jaar geleden is, zal het wel via het callcenter moeten, gezien de standaardgarantie 1 jaar is, maar de wettelijke garantie 2 jaar.
Een callcenter houd daar rekening mee, het online formulier niet.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/smiek1985-252576/"
Als er val- duw- of stootschade op het toestel te vinden is dan hoef je je nergens zorgen over te maken.

Er is 0,0 visuele schade aan mijn iPhone. Zit sinds dag 1 in een hoesje en werkt prima, totdat het knopje bovenop het leven liet. Ik druk dat knopje zo'n 40x per dag in, dus zal wel lam zijn. Rest de vraag:

Wat kost het mij om mijn iPhone te laten repareren? En hoe toon ik aan dat het knopje lam is en dat ik er dus niet meer gegooid heb? Ik begrijp heel goed dat ik zelf voor de kosten opdraai als het een gebruikersfout is, maar het zal een garantiekwestie zijn als blijkt dat er een fabricagefout in zit. Hoe zorg ik er vooraf voor dat ik geen onnodige kosten maak?

Ik heb namelijk in het verleden discussie gehad met medewerkers in de T-mobile shop. Die zeggen botweg dat ik mijn iPhone 'vast heb laten vallen, want dit soort dingen gebeuren niet zomaar. ' Daar ben ik dus niet van gediend. Dan laat ik het voor 50 euro bij een lokale winkel doen.

@Lodan - er zitten geen barsten/scheuren in, beide markers wit.
Badge +9
Hoi Smiek,

Als je een second opinion wilt, kun je altijd een reparatie bij Apple aanvragen.
Mochten wij de schade acceptabel vinden voor een Pass, dan zal deze vervangen worden, zo niet zu je ook een optie krijgen om een ander bedrag te betalen (die je kan weigeren om je iPhone ongerepareerd retour te krijgen).

Service bij Apple duurt maximaal 1 week als er niets bijzonders gebeurt in het proces.
Mocht je een second opinion willen bij Apple, kun je deze opsturen, dit is kostenloos, en gebeurt gewoon bij jou thuis door UPS.

Eventueel kan ik de repair ook persoonlijk bekijken. Als je de reparatie aanvraagt krijg je een reparatienummer (begint met een "A" of een "D"), als je deze vervolgens naar mij stuurt, kan ik deze ontvangen en beoordelen of er echt schade aanwezig is of niet.
Hoi Smiek,

Als je een second opinion wilt, kun je altijd een reparatie bij Apple aanvragen.
Mochten wij de schade acceptabel vinden voor een Pass, dan zal deze vervangen worden, zo niet zu je ook een optie krijgen om een ander bedrag te betalen (die je kan weigeren om je iPhone ongerepareerd retour te krijgen).

Service bij Apple duurt maximaal 1 week als er niets bijzonders gebeurt in het proces.
Mocht je een second opinion willen bij Apple, kun je deze opsturen, dit is kostenloos, en gebeurt gewoon bij jou thuis door UPS.

Eventueel kan ik de repair ook persoonlijk bekijken. Als je de reparatie aanvraagt krijg je een reparatienummer (begint met een "A" of een "D"), als je deze vervolgens naar mij stuurt, kan ik deze ontvangen en beoordelen of er echt schade aanwezig is of niet.

Hoi Lodan,

Wat super dat je zo behulpzaam bent!

Ik heb je link gebruikt, maar zoals je al eerder aangaf ziet het formulier enkel dat mijn garantie is verlopen. Weet jij het telefoonnummer van het contactcenter?

Groetjes,
Smiek
Badge +9
Hoi Smiek,

Je kan via deze pagina je product/probleem aanwijzen.
Daardoor kunnen ze je verbinden met een medewerker die je beter kan helpen.
Ze geven al kleine tips voor je probleem, als dat niet helpt krijg je 6 opties:
- Opsturen
- Direct bellen
- Later bellen
- Afspraak maken voor een gesprek
- Inleveren voor Service
- Contact opnemen met je aanbieder (T-Mobile in dit geval)

Een direct telefoonnummer heb ik niet helaas.

De optie die voor jou het beste is is Direct/Later bellen of een afspraak om te bellen plannen.
Hoi Smiek,

Je kan via deze pagina je product/probleem aanwijzen.
Daardoor kunnen ze je verbinden met een medewerker die je beter kan helpen.
Ze geven al kleine tips voor je probleem, als dat niet helpt krijg je 6 opties:
- Opsturen
- Direct bellen
- Later bellen
- Afspraak maken voor een gesprek
- Inleveren voor Service
- Contact opnemen met je aanbieder (T-Mobile in dit geval)

Een direct telefoonnummer heb ik niet helaas.

De optie die voor jou het beste is is Direct/Later bellen of een afspraak om te bellen plannen.

Klinkt goed, helaas Page not found...
De link doet het bijmij prima!
Hoi, ik heb een iphone 5 en sinds dat ik ios7 heb geupgrade wilt mijn telefoon niet opladen. Ik heb alles geprobeert (nieuwe kabel,computer etc) maar tevergeefs. Valt dit onder de garantie en zoja wat kan ik eraan doen. Ik heb mijn iphone precies 1 jaar
Als een normale upgrade/update  je iPhone onbruikbaar maakt valt dit onder de garantie....

Heb je al geprobeert het toestel te resetten?   Ik moest mijn Ipad3 tig keer reseten om hem knap te laten werken na de update..

Je mag hem kopen trouwens  ik ben klaar met Apple 😛
Badge +13
Hoi, ik heb een iphone 5 en sinds dat ik ios7 heb geupgrade wilt mijn telefoon niet opladen. Ik heb alles geprobeert (nieuwe kabel,computer etc) maar tevergeefs. Valt dit onder de garantie en zoja wat kan ik eraan doen. Ik heb mijn iphone precies 1 jaar

Hoe heb je hem naar IOS7 gedaan?
OTA of via je computer?

Reageer