Beantwoord

iPhone SE herkent sim kaart vaak niet

• 27 mei 2016
  • 6 reacties
  • 4021 Bekeken

Hoi!

Ik heb gister avond een nieuwe iPhone SE gekocht in de winkel en deed daar mijn sim, e kaart in, af en toe werkt mijn SIM wel en af en toe zegt mijn telefoon ineens "no sim". Ik heb de netwerkinstellingen al 20x opnieuw ingesteld, telefoon 30x uit en aan en soms werkt de simkaart dan een half uur en dan ineens weer niet. Als ik de simkaart in mijn oude telefoon doe (iPhone 5c) dan werkt alles gewoon. Ik kan ook niet via my t-mobile mijn nieuwe telefooninstellingen instellen en krijg dan een foutmelding "Dit serviceverzoek is niet mogelijk met het opgegeven mobiele nummer". De telefoon is helemaal geupdate en ook via iTunes gereset.

Had net klantenservice gebeld maar die medewerkster snapte niet eens waar ik het over had :?
Moet ik een nieuwe simkaart bestellen of wat moet ik?
icon

Beste antwoord door EliraLaura 28 mei 2016, 14:04

Heb na m'n telefoon nog een keer helemaal resetten en de simkaart in een andere telefoon geprobeerd te hebben nu ineens wel bereik sinds 10 uur vanmorgen. Weet niet wat er is veranderd maar hoop dat het zo blijft. Kaassausje super bedankt voor je reactie!
Bekijk origineel

6 reacties

Aangezien de sim het in je oude toestel wel doet lijkt het mij dat je telefoon stuk is.
Heb de simkaart net in andere iPhone SE geprobeerd en daar doet het netwerk het ook niet ...
Hoi EliraLaura, welkom op het klantenforum.

Beetje vreemd dat de klantenservice medewerkster niet wist waar je het over hebt, het is niet het meest ingewikkelde probleem. Het lijkt mij dat er wel vaker vragen binnenkomen over niet-werkende simkaarten in telefoons.

Nou ja, je hebt je weg gevonden naar het forum, hier hangen genoeg klanten rond die mensen graag verder helpem (wij klantexperts zijn ook klanten 😉 ) en T-Mobile Moderators zijn hier ook actief. Een reactie van een T-Mod kost gemiddeld 24 uur, maar kan soms wat langer op zich laten wachten.

Dat terzijde, hoe oud is de simkaart die je gebruikt? Heb je 'm misschien laten knippen om in een eerder toestel te kunnen gebruiken? Dat zouden beide een oorzaak van het probleem kunnen zijn.

Fijn dat je in ieder geval al een kruistest hebt uitgevoerd. Zou je voor de zekerheid de simkaart van iemand anders nog in jouw iPhone SE kunnen testen om te kijken of de telefoon het netwerk daarmee wel vast blijft houden?

Laat je weten wat de uitkomst is? Dan kan iemand erop inhaken. 🙂
Heb na m'n telefoon nog een keer helemaal resetten en de simkaart in een andere telefoon geprobeerd te hebben nu ineens wel bereik sinds 10 uur vanmorgen. Weet niet wat er is veranderd maar hoop dat het zo blijft. Kaassausje super bedankt voor je reactie!
Fijn dat het lijkt te zijn opgelost. Ik zal je reactie markeren als juiste antwoord.
Mocht het probleem toch weer terugkeren, dan kun je natuurlijk gewoon weer in dit topic terecht, hij blijft open voor reacties. 🙂
Thanks! 🙂

Reageer