Beantwoord

iPhone simlockvrij maken

• Debutant
  • 0 reacties
Hoi! Ik wil mijn oude iPhone gebruiken voor het buitenland, maar die heeft nog een block en kan alleen via Tmobile gebruikt worden. Ik heb een nieuwe iPhone 6, maar die wil ik niet meenemen. Hoe zorg ik dat ik de oude gedeblokkeerd worden en gebruikklaar voor buiten Europa?
icon

Beste antwoord door Issam 21 december 2015, 11:47

Hi MrD,

Leuk om je op het forum te zien. Welkom bij de club!

Goed dat je dit bij ons navraagt. Zou je kunnen aangeven om welke iPhone het gaat? Wanneer heb je deze aangeschaft? Heb je deze via ons of via een externe partij aangeschaft?

Alle iPhones zouden simlock vrij moeten zijn. Is dit niet het geval dan kan je de onderstaande stappen volgen:

1 ► Schakel je iPhone uit

2 ► Plaats een simkaart van een andere provider in je toestel (bijvoorbeeld KPN of Vodafone)

3 ► Download en installeer iTunes op je computer en start deze op

4 ► Zet je toestel aan en kies voor ontgrendelen

5 ► Voer de pincode in als hier om wordt gevraagd

6 ► Verbind de iPhone met een USB kabel aan je computer of laptop terwijl iTunes is opgestart

7 ►Laat je iPhone minimaal een half uur verbonden aan iTunes.

Let op! Je computer of laptop moet verbinding kunnen maken met het internet.

8 ► Ontkoppel de iPhone van de USB kabel na een half uur en verbind deze weer met de USB kabel

9 ► Mogelijk geeft iTunes aan dat er een update van de nieuwe provider beschikbaar is. Installeer deze update.

Je krijgt nu een melding te zien; Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij.

Laat ons weten of het is gelukt met behulp van de bovenstaande instructies.

Als je nog aanvullende vragen of onduidelijkheden hebt dan helpen we je graag verder. 😉

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hi MrD,

Leuk om je op het forum te zien. Welkom bij de club!

Goed dat je dit bij ons navraagt. Zou je kunnen aangeven om welke iPhone het gaat? Wanneer heb je deze aangeschaft? Heb je deze via ons of via een externe partij aangeschaft?

Alle iPhones zouden simlock vrij moeten zijn. Is dit niet het geval dan kan je de onderstaande stappen volgen:

1 ► Schakel je iPhone uit

2 ► Plaats een simkaart van een andere provider in je toestel (bijvoorbeeld KPN of Vodafone)

3 ► Download en installeer iTunes op je computer en start deze op

4 ► Zet je toestel aan en kies voor ontgrendelen

5 ► Voer de pincode in als hier om wordt gevraagd

6 ► Verbind de iPhone met een USB kabel aan je computer of laptop terwijl iTunes is opgestart

7 ►Laat je iPhone minimaal een half uur verbonden aan iTunes.

Let op! Je computer of laptop moet verbinding kunnen maken met het internet.

8 ► Ontkoppel de iPhone van de USB kabel na een half uur en verbind deze weer met de USB kabel

9 ► Mogelijk geeft iTunes aan dat er een update van de nieuwe provider beschikbaar is. Installeer deze update.

Je krijgt nu een melding te zien; Gefeliciteerd, uw toestel is simlockvrij.

Laat ons weten of het is gelukt met behulp van de bovenstaande instructies.

Als je nog aanvullende vragen of onduidelijkheden hebt dan helpen we je graag verder. 😉
Hallo als eerste de beste wensen aan een ieder die dit leest.
Ik heb een IPohone 3 en daarin een simkaart geplaatst van een andere provider maar er wordt aan gegeven geen simkaart.
Wat kan/moet ik doen?
Reputatie 6
Badge +16
Hi Loompie,

Welkom op het T-Mobile Forum! Bedankt, jij ook nog de beste wensen. Heb je een fijne jaarwisseling gehad?

Wat vreemd dat je deze melding te zien krijgt. Goed dat je dit bij ons aangeeft. Heb je toevallig een andere simkaart tot je beschikking die je in jouw iPhone 3G kan proberen? Werkt een T-Mobile Simkaart wel in je telefoon? Herstart je telefoon één keer om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden.

Wat gebeurt er of welke melding krijg je te zien als je de bovenstaande stappen volgt? Krijg je ergens een foutmelding of kom je ergens niet verder? Laat het ons weten!
Hallo bedankt voor de info net opnieuw opstarten had ik wel een netwerk
En een goede jaarwisseling gehad.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Loompie,

Goed om te lezen dat je nu wel een netwerkverbinding hebt. Werkt alles weer naar behoren?

Ik heb netals jij ook een fijne jaarwisseling gehad. Moge 2016 een goed jaar worden! :8

Als ik verder nog iets voor je kan doen, laat het mij dan weten.
Beste wensen voor 2016 aan allen!

Ik heb ook een vraag over het unlocken van een iPhone 4.
- Hoe weet je of je iPhone locked/unlocked is?
- Kun je ook unlocken zonder dat je een simkaart van een andere provider hebt?

Ik heb het imei nummer op deze site opgezocht: http://iphoneimei.info maar hij geeft aan bij simlock: 'unknown'.

Bedankt!
Reputatie 5
Badge +13
Alle iPhone's geleverd vanaf februari 2011 zijn simlockvrij. Om erachter te komen of jouw iPhone simlockvrij is, is door een simkaart van een andere provider te gebruiken.

Krijg je de melding "Deze iPhone is alleen te gebruiken met een simkaart van de betreffende provider...." Dan zit er een simlock op.
Unlocken kan alleen met een simkaart van een andere provider.
Reputatie 7
Badge +20
Hey MWo,

Jij ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! :D

Het antwoord van iamPuk klopt helemaal! De iPhone 4 zit op het randje qua standaard simlockvrij zijn, het kan dus nog zijn dat er een lock op zit bij jouw toestel. Je kunt hier de suggesties van iamPuk voor gebruiken om dit na te kijken.

Via onze eigen simunlocktool kun je kijken of er een simlock op je iPhone zit en deze eventueel verwijderen.

Laat even weten of je erachter bent gekomen, anders helpen we je graag verder! 🙂
Hi iamPuk en David,

allereerst bedankt voor jullie reacties.
Het gaat om een iPhone 4, ik heb deze gekregen maar komt van T-Mobile volgens mij.
Ik heb via de simunlocktool van David het IMEI nummer gecheckt en de site zegt dat de telefoon simlock vrij zou moeten zijn. Ik kan het alleen niet checken omdat eigenlijk iedereen om mij heen bij T-Mobile zit. Ik heb dus geen simkaart van een andere provider tot mijn beschikking.
Ik wil de telefoon op reis gebruiken met een kaart van een New Zealand provider. Ik ga er maar van uit dat de iPhone simlock vrij is.

Bedankt!
Reputatie 3
Badge +2
Hoi MWo,

Nieuw-Zeeland, vet! Goed dat je zelf gecheckt hebt of het toestel simlockvrij is. De tool die je hebt gebruikt is leidend dus je kunt er vanuit gaan dat je iPhone 4 simlockvrij is. Ik zou je wel adviseren om het toch te controleren zodat je absoluut zeker weet dat je straks in Nieuw-Zeeland niet voor een verrassing komt te staan. Fijn om te lezen dat iedereen om je heen T-Mobile heeft 😃, maar is er geen enkel(e) collega, vriend/vriendin, familielid met een andere provider?

Ik denk even met je mee om het toch te kunnen controleren. Misschien kun je naar een telefoonwinkel gaan en vragen of je even een simkaart van een andere provider mag proberen onder het mom dat je het bereik wilt testen. Ik weet niet of ze er zo los een simkaart hebben liggen, maar niet geschoten is altijd mis.

Laat je even weten of je het hebt kunnen testen en wat de uitkomst is? Ga je trouwens ook het huis van Bilbo en Frodo Baggins bekijken of ben je niet zo'n Lord of the Rings fan?
Hi Mitch,
Vette reis ja :)
Ik ga je tip om langs een telefoonwinkel te gaan proberen.
En ik ga zeker de Hobbits bezoeken, :D
Dank!
Hallo Issam,

Geld bovenstaande stappen ook voor een iphone 6 die nog niet simlock vrij is?
Ik heb namenlijk precies hetzelfde probleem als MrD alleen mijn Iphone 6 heb ik twee jaar geleden in California gekocht. Hopenlijk werken bovenstaande stappen ook bij mij.....?

Groetjes Sander
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Sander,

Bedankt voor je vraag. Ik heb inmiddels in jouw andere topic gereageerd. Zou je daar eens naar kunnen kijken?

Reageer