iPhone Tethering

• 20 januari 2009
  • 187 reacties
  • 25475 Bekeken

Reputatie 2
  • Debutant
  • 0 reacties
Weet iemand of iPhone gebruikers ooit via iPhone op de laptop op internet kunnen komen?

187 reacties

Reputatie 2
Je iPhone 3G gebruiken als internetmodem (tethering ) is niet toegestaan met de iPhone abonnementen (zie ook de voorwaarden: http://www.t-mobile.nl/iphone/iphone_persoonlijk.pdf)

Wil je graag internettoegang op je laptop, kijk dan hier voor de mogelijkheden: http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdocs/page/shopping/product/networkcardoverview.aspx
Reputatie 2
Hallo ik kick dit topicje even.
Ik vind de voorwaarden voor de iphone nogal schaars.

Het gaat mij vooral over dit stuk uit de boven aangegeven voorwaarden:

Deze kosten worden apart in rekening gebracht. Voor data gebruik geldt dat bij een oneigenlijk gebruik T-Mobile beperkingen kan stellen. Van oneigenlijk gebruik is onder meer
sprake wanneer de iPhone of de simkaart wordt gebruikt in combinatie met een computer of laptop. Je kunt eenmaal per maand overstappen naar een hoger abonnement.

Wat word er bedoeld met beperkingen stellen, verder interesseerd mij het nogal hoe tmobile er achter komt of ik een telefoon gebruik om te internetten of dat ik het via de laptop gebruik (en wat er zo een drama aan is).

Is er geen mogelijkheid voor een lage prijs bijvoorbeeld een extra pakket neer te zetten met een datalimit (bijv 2 gb per maand) die je extra kan inschakelen en dan kunt gebruiken op je laptop/pc ? zodat je de mogelijkheid hebt om voor een kleine extra betaling ook gebruik te maken van internet op de laptop.

mvg hendrik

ik vind het raar dat tmobile met de iphone zo raar doet en met elke andere smartphone internetten via een laptop prima kan en meestal ook toegestaan word
Reputatie 2
Het gaat niet om de iPhone, maar het speciale iPhone abonnement waar deze beperkingen voor gelden. Als je een iPhone met een relax abonnement zou nemen, zoals ze tegenwoordig ook verkocht worden, dan heb je geen last van de tethering beperking neem ik aan, maar juist weer andere beperkingen. Het lijkt erop dat er service keuzes gemaakt worden afhankelijk van welk abonnement je afneemt.
Tethering is standaard toch niet mogelijk op de iPhone trouwens?
Alleen bij de i-abonnementen geldt dat je de iPhone niet mag gebruiken om te internetten via een pc of laptop. Omdat de i-abonnementen in verhouding voordelig zijn is deze beperking van toepassing. Er zijn gebruikers van de i-abonnementen die het toestel wel willen gebruiken als modem of die meer sms-berichten willen inkopen. Voor deze abonnees is het mogelijk om over te stappen naar een ander tariefplan. Je kunt dan kiezen voor bijvoorbeeld web'n'walk Plus of een Sms Voordeelbundel. Je kunt hier het iPhone abonnement met andere T-Mobile abonnementen vergelijken.
Reputatie 2
Inderdaad, helemaal terecht als je kijkt naar de tarieven van de i-abonnementen.

Maar, wat inderdaad prettig zou zijn is als je dan een soort aanvullende bundel kon toevoegen waarmee je dan wel kon tetheren. Ook voor T-Mobile moet dit interessant zijn want er is duidelijk vraag naar.

Los daarvan: er is nog geen fansoenlijke manier om te tetheren toch? Of wat gebruiken jullie?
Reputatie 2
Er is momenteel geen fatsoenlijke manier om je iPhone 3G als modem te gebruiken.

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk ben.

met vriendelijke groet
Reputatie 2
Er is momenteel geen fatsoenlijke manier om je iPhone 3G als modem te gebruiken.

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk ben.

met vriendelijke groet

hallo,

alvast bedankt voor de informatie
wat ik nog wil zeggen is dat thethering ondertussen prima mogelijk is met de telefoon.
Ik heb een 2e iphone zonder abbo met een jailbreak er op.
voor de jailbreak is er prima software te krijgen die gewoon via usb thethering toelaat.
Het is als je mij vraagt alleen een kwestie van het toestaan er van.

mvg hendrik
Reputatie 2
Oke een vraagje i.v.m. met de 3.0 Firmware van de iPhone.
Hierin is ook Internet Tethering en MMS verwerkt, gaan jullie dit dan nu ook aanbieden?
Ik zou het persoonlijk een mooie feature vinden, vooral als je in de zomer op vakantie gaat in Nederland, waar geen WIFI is of gewoon te duur is (1 uur voor 5 euro).
Reputatie 2
Hierin is ook Internet Tethering en MMS verwerkt, gaan jullie dit dan nu ook aanbieden?
Ik zou het persoonlijk een mooie feature vinden, vooral als je in de zomer op vakantie gaat in Nederland, waar geen WIFI is of gewoon te duur is (1 uur voor 5 euro).

Ik ben hier ook wel benieuwd naar... Voor die enkele keer dat ik het zal gebruiken voor even me mail te checken.
Reputatie 2

Ik ben hier ook wel benieuwd naar... Voor die enkele keer dat ik het zal gebruiken voor even me mail te checken.

Ehhm mail kan je ook checken op je iPhone zelf?

Ehm en over MMS gaan jullie hier ook extra kosten over heven of word het abonnement duurder?
Reputatie 2
Maar sommige documenten zijn niet te openen of prettig leesbaar op een iPhone...
Reputatie 2
Ik ben op zoek naar een combi-abonnement waarbij ik en onbeperkt mobiel internet heb op mijn iPhone in combinatie met internet op mijn laptop. Bijvoorkeur onbeperkt of met een limiet van 400 MB of 1 Gig per maand. Het is alleen maar als aanvulling want thuis heb ik toch onbeperkt internet. Kan T-Mobile hier niet eens in voorop gaan lopen? Kabelmaatschappijen verkopen toch ook televisie, internet en telefoon in en pakket?
Reputatie 2
Is er al meer bekend over Tethering met OS 3.0?
Mag het dan wel aangezien de software het ondersteund?

Jammer dat T-mobile nog niets heeft laten horen.
Reputatie 4
Als het toegestaan wordt kost het op dit moment tmobile nog inkomsten, dus ik denk niet dat ze het nu zullen doen.
Reputatie 2
Ik draai momenteel 3.0 beta 5 en ik kan gewoon aan 3G-terthering doen. Ik kan lekker in heel Nederland downloaden met 1,2mb/s. Onbeperkt, geen extra kosten. Als het niet mag van Tmobile moeten zij bij Apple zijn niet bij hun klanten.
Reputatie 2
Het wordt niet toegestaan. Hiervoor zijn laptop abonnementen..
Beetje triest vind ik dit. Je betaald je al suf voor wat je aan belminuten en smsjes krijgt.. Kom op.. 30 euro voor 150 smsjes en minuten.. 😕 geef dan minimaal 300 smsjes dan is het nog te overzien. Oke, het internet is onbeperkt.. leuk, maar daar haal ik ook maximaal 1 mb uit, en niet 2 zoals overal staat.. beetje jammer..
Reputatie 2
In de media begin je langzamerhand wat reacties van t-mobile te lezen over teathering.

Nu staat op http://webwereld.nl/nieuws/60230/t-mobile-gedoogt-iphone-tethering.html o.a. dat "T-Mobile inventariseert de behoefte voor tethering. "We moeten eerst weten hoeveel mensen dat graag willen. En dan gaat het nog om welke snelheid en welke prijs.".

Nu heb ik nog geen mailtje gehad... en ben eigenlijk wel eens benieuwd naar wat de mede-forumleden denken.

Ik ben zelf wel bereid wat extra te bepalen, maar niet meer dan 2 euro per maand, met een bepaalde datalimiet (zeg. 2GB/maand; zeg 1 euro per GB/maand; en dat je dan wel ergens kunt uitlezen hoeveel mb je verbruikt hebt). Liefst eigenlijk dat ik wat sms/belminuten ervoor kan inleveren.

Hoe denken jullie erover?
Reputatie 2
Ik vindt dat T-mobile dit gewoon gratis moet gaan aanbieden,

Met de iphone kan je ook films streamen en video's bekijken met volle downloadsnelheid
waarom zou je hiervoor op de computer moeten betalen?

en het lijkt me dat niet heel veel gebruikers hiervan gebruik maken. want volgens mij heeft 70% gewoon een internetverbinding.
Reputatie 2
Ik wil ook wel iets extra betalen. Misschien is het een idee om bijvoorbeeld gratis 500MB aan te bieden bij de iPhone abonnementen en als mensen meer willen, kunnen ze het limiet tegen betaling verhogen.
Vooral in de trein is dit erg handig.
Reputatie 2
Ik denk het ook. T-mobile moet dat gratis aanbieding.
Reputatie 2
ik heb dus gewoon echt lopen wachten op de OS 3.0 versie
want ik ga volgende week op vakantie en zag in de persconferentie van de iphone dat tethering mogelijk was op de OS 3.0
dus ik dacht, nou dat komt mooi uit
dan word de iphone naast de blackbarry en de tmobile telefoon, toegevoegd als tethering telefoon
en kan ik gewoon op me vakantie internetten ..gratis... want ik heb al een internet stick van vodaphone
en dan blijkt later gewoon dat dit niet word toegestaan
nou laat maar dan
dan zit ik dus gewoon nog vast aan me vodaphone abonnement
want daar heb ik nog wel een stick van
ik wilde hem eigenlijk opzeggen toen ik wist dat iphone kon tetheren maar NEEE!!!! ***

ik vind dit schandalig...
zowel van apple als van t-mobile
ik vind het schadalig dat apple toch OS 3.0 heeft ingevoert terwijl ze wisten dan maar 50% van de providers (22) mee doen aan tetheren
kennelijk zijn er dus 22 landen wel VOORBEREID !!!
en van t-mobile vind ik het schandalig dat ze iphone bezitters niet de mogelijkheid bieden om een week of zo te testen hoe zwaar het dan wel niet belast
en als het binnen een dag of een uur ,weet ik veel hoe lang, te zwaar word belast dan pas afblaasen
maar ga niet zeggen zonder te testen dat het het netwerk TE zwaar belast
Reputatie 2
Badge
Ik ben persoonlijk van mening dat de Iphone gebruikers al een heel bevoorrechte positie hebben met zo'n super abonnement. Als je een vergelijkbaar abonnement afsluit met een andere telefoon ben je minimaal al 5 euro per maand meer kwijt en heb je de helft van de internetsnelheid. Dus wat is een beetje bijbetalen voor de iphone gebruikers nu 😉. Ik weet wel een leuke deal, Iphone gebruikers gratis op hun laptop laten surfen en overige plus abonnementen verhogen naar Iphone snelheden dat zou nog eens een topdeal zijn 😛
Reputatie 2
Ik begrijp niet waarom er betaalt moet worden, Een standaard abonnement geeft al onbeperkt datalimiet. Ik vind dat T-Mobile het gewoon moet toelaten op basis van fair-use, wat je vaker ziet bij andere abonnementen en als iemand boven een exorbitant aantal GB gaat dat die een lagere prioriteit krijgt bij het toekennen door middel van een push notificatie. In gebruik zullen de meesten standaard thuis of op het werk een WiFi aansluiting hebben dus ik denk dat de tethering niet echt een explosie geeft datalimieten. het is gewoon handig als je ergens op een locatie bent buiten of niet in de buurt van een hotspot.

Ben nieuwsgierig naar andere reacties.
Reputatie 2
Ik gebruik nu WnW en gebruik incidenteel 'tethering' wat ook gewoon toegestaan is, ik zou dit met een Iphone abonnement ook willen doen. Ik wil er geen complete mobiele werkplek van maken, die betaald de baas wel, maar af en toe onderweg naar vliegveld oid even snel mail checken en even planning bijwerken online.
Ik snap ook wel dat er gewoon een groep mensen is die zodra tethering toegestaan is, extreem veel gaan downloaden, maar de huidige constructie bij WnW(Plus) voerziet al in werkbare plan van aanpak.
Levert bovendien goede verkoopkans op om dat mobiele datagebruik alsnog te verkopen.
Reputatie 2
Ongetwijfeld hebben jullie allen gehoord dat apple de mogelijkheid biedt om de te internetten op je laptop via je iPhone. Waarom ondersteund T-mobile dit niet! Ik vind dit echt jammer! Ik betaal al klauwe vol geld voor zo'n duur toestel! En het is het waard! Maar ik wil wel van alle mogelijkheden gebruik kunnen maken! Of kan T-mobile de grote ontwikkelingen van Apple niet aan??? Wij krijgen van een internet modem laat ons deze gebruiken! Ik geloof niet dat dit jullie dit extra kost jullie willen er alleen meer aan verdienen! en dat is niet eerlijk! Hou de iPhone gebruiksvriendelijk en blijf dat brede publiek trekken!

Reageer