Vraag

iphone uitgevallen en gaat niet meer aan

Wie kan mij verder helpen?

Mijn iphone viel spontaan uit en gaat niet meer aan. Heb alles geprobeerd. Is dit een veel voorkomend probleem?

7 reacties

Reputatie 4
@amalallu

Oei dat is niet zo mooi! :(
Welke iPhone heb je in gebruik? Heb je hem ook al aan de lader of iTunes gedaan?
Reputatie 2
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn huidige iPhone, voor nu de derde keer in ongeveer 6 maanden dat ik deze heb. Heb nu een 4S, hiervoor had ik een iPhone 4 en nooit problemen ermee. De vorige keer dat ik dit had (ongeveer 2 maanden geleden denk ik) heb ik gebeld naar de helpdesk, en werd er aangeraden om de telefoon regelmatig uit te zetten om het geheugen leeg te maken. Ik zet mijn telefoon namelijk zelden uit.
Vreemd advies wat mij betreft want mijn vorige telefoon heb ik nooit uitgezet en die viel ook niet spontaan uit. Ergens heb ik het idee dat ik gewoon een telefoon van een hele slechte partij heb gekregen.
De vorige twee keren dat mijn telefoon uitviel deed hij het na ongeveer een etmaal weer, ik hoop maar dat het morgen ook zo is anders wil ik toch wel graag een vervangend toestel! Ben het een beetje zat nu.
Reputatie 2
Nog even vermelden dat het aansluiten aan de lader of aan iTunes NIET helpt.
Het is zelfs zo, in dit geval van "black out" (zo noem ik het maar even) en je legt hem aan de lader en zodra je hem weer aan kan zetten, dat de batterij gewoon leeg is.
1. Hang iphone aan lader en laad hem op 100%. Gebruik iphone totdat ie leeg is en uitvalt.
2. Herhaal stap 1.
3. Weer op laden en gebruiken tot onder 10%, dan harde reset doen.
(Harde reset = homeknop en powerknop 10-12 sec tegelijk induwen, totdat scherm zwart wordt. Dan de homeknop loslaten en power ingedrukt houden totdat appeltje verschijnt.)
4. Doe deze harde reset nog eens en laad je iphone op tot ie vol (100%) is.
Zo calibreer je de batterij.

Gebruik de iphone de komende dagen altijd tot 10-20% en laadt hem daarna pas op.

Bovenstaande test duurt een paar dagen.

Tip:
Hang je iphone niet continue aan lader.
Laad je iphone niet meteen op als er nog 80% capaciteit is.
Hiermee voorkom je luie batterijen.

Blijft de batterij "kwakkelen", dan de batterij vervangen.
Het leeg/vrij maken van geheugen door de iphone opnieuw op te starten is lariekoek.
Dit doe je door 2x kort op de homeknop te duwen, hierdoor schuift t beeldscherm omhoog en verschijnen alle apps die op de achtergrond draaien, daarna houd je je vinger op een app totdat ie gaat 'wiebelen' en verwijder ze allen, duw 1x op homebutton en klaar.
Zo maak je geheugen vrij.
Als je iphone uitvalt -> andere veel voorkomende oplossingen:
- maak de contacten van de iphone eens goed schoon met een droge zachte tandenborstel.
- gebruik eerst eens een andere laadkabel en als dat geen verschil geeft, pak eens een andere lader.
Mocht dat allemaal niet baten, dan kunnen systeemfouten de oorzaak zijn.
Een volledig herstel zou t probleem KUNNEN oplossen maar veelal liggen de fouten dieper in het systeem.
Alleen een gerenomeerde iphonereparateur (dus niet bij Mohammed of Kees op de hoek) kan dit inlezen en herstellen met soeciale software!!

Reageer