Vraag

Iphone vast na gepoogde update naar IoS5

Ik heb afgelopen oktober via t-mobile.nl een iphone 4 16gb gekocht met ismart abonnement. Nu wilde ik eerder deze avond via Itunes upgraden naar Ios5.

Tijdens dit proces kreeg ik opeens een foutmelding en daarna de melding in Itunes dat de iphone moest worden hersteld van een herstelpunt. Steeds wanneer ik deze via Itunes probeer te herstellen, krijg ik steeds weer een andere foutmelding en stopt dit proces.

Normaal stond er in Itunes 'Iphone van Robin" en verder info zoals capaciteit etc. Nu staat er Iphone 'Iphone" en verder bij de rest "nvt".

Ik heb Itunes al helemaal opnieuw geinstalleerd en opnieuw geprobeerd te herstellen, maar Itunes ziet de Iphone niet, en windows ook niet.

Nu kan ik helemaal niet meer in mijn Iphone 😞 wie kan mij verder helpen?

3 reacties

Reputatie 3
Beste ELRobino,

Een foutmelding als deze altijd heel vervelend. Echter ook weer vrij eenvoudig op te lossen. Neem in ieder geval de volgende stappen:
  1. Zorg ervoor dat je de laatste versie van iTunes hebt en start deze op
  2. Koppel je iPhone los van de computer en druk en hou de aan/uit knop vast voor een paar seconden voor de rode slider om uit te schakelen verschijnt (mogelijk hoeft dit niet aangezien hij niet ingesteld is)
  3. Druk vervolgens om de home knop (die grote ronde) en sluit hem aan op de computer terwijl je de knop ingedrukt houd.
  4. Je iPhone zou nu aan moeten springen en kan ook de 'opladen' bericht tonen. Als dat het geval is laad hem 10-15 minuten op en probeer dan de stappen 2 en 3 nog een keer. Is dat niet het geval dan zou de iPhone moeten opstarten en het Apple logo tonen.
  5. Als na stap 3 het apple logo verschijnt dan hou je de home knop ingedrukt en wacht je tot 'verbindne met iTunes' verschijnt. Op dit moment kun je dan de home knop los laten en iTunes zou een bericht moeten geven dat een iPhone is gevonden en zal vragen om een software restore.
De software restore instaleert iOS5 opnieuw. Als je een backup van je gegeven hebt (instellen, contacten) kun je na de restore in iTunes aangeven dat je deze terug wil zetten.
Hallo,

Dit heb ik al geprobeerd, en iedere keer wanneer hij bezig is met het herstel, loopt hij weer vast door een foutmelding. Ik heb de telefoon ingeleverd bij een T-Mobileshop, en deze wordt nu gerepareerd.
Reputatie 6
Mogelijke oplossing was geweest:

- iPhone in DFU modus plaatsen
- Firewall uitschakelen
- Aansluiten en herstellen

*Jailbreakers moeten opletten met hun hosts file: het kan zijn dat die de Apple verificatieserver doorverwijst naar die van Saurik (Cydia). Verwijzing verwijderen of een # ervoor plaatsen en hosts file opslaan lost dat op.

Reageer