Beantwoord

IPhone X 64Gb met defecte Face ID

• 8 mei 2018
  • 3 reacties
  • 363 Bekeken

Beste Moderator,

Mijn vraag gaat over de wijze waarop de afhandeling plaatsvindt, wanneer een nieuw in de T-mobile winkel gekochte iPhone X 64Gb een defecte Face ID heeft.

Op 8 Mei ruilde ik mijn iPhone 6s Plus in op een nieuwe iPhone X 64Gb en met een bijbetaling van € 870 ex BTW. De verkoper meldde, dat ik geluk had omdat het een laatste exemplaar in de winkel betrof. Bij thuiskomst bleek, dat Face ID niet functioneerde. Een diagnostische melding op het toestel vanuit Apple, gaf dit direct aan. Verwezen werd naar een Apple Store (of een reseller) om een en ander te kunnen controleren.

Na terugkeer in de T-mobile winkel adviseerde de verkoper mij dan ook -omdat hij geen ander exemplaar had- naar een Apple reseller te gaan en het toestel daar te laten controleren. Daarbij werd verteld, dat indien deze reseller het niet kon oplossen, ik terug moest komen naar de winkel. Het toestel zou dan ingenomen worden en een nieuw exemplaar zou binnen 2 werkdagen worden geleverd.

De reseller heeft het toestel met een tweetal officiele tests gecontroleerd en gebleken is, dat Face ID inderdaad defect is. Dit schijnt te maken te hebben met de True Depth camera.

Omdat ik het defecte toestel binnen 1 dag heb teruggebracht ga ik er gemakshalve vanuit, dat ik inderdaad een nieuw toestel krijg en geen refurbished toestel. (Zoals ik hier elders op het forum heb gelezen) Kunt u bevestigen dat dit inderdaad het geval is?

Bij voorbaat dank.

Ed van der Veer
icon

Beste antwoord door Rosan 9 mei 2018, 10:44

Beste Pictuals als je op pagina kijkt zie je dat jouw toestel binnen de 8 dagen regeling valt en je dus idd een gloed nieuw toestel moet terug krijgen.
Dus echt een nieuw toestel en geen refurbished toestel of een al open doos.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Badge +13
Beste Pictuals als je op pagina kijkt zie je dat jouw toestel binnen de 8 dagen regeling valt en je dus idd een gloed nieuw toestel moet terug krijgen.
Dus echt een nieuw toestel en geen refurbished toestel of een al open doos.
Hallo Rosan,

Heel erg bedankt voor je reactie :)
Super! Nu hopen dat er genoeg exemplaren voorhanden zijn ;)
(En dat ligt bij Apple natuurlijk)
Badge +13
Om dubbel posten te voorkomen sluit ik dit topic.
De klant is hier een nieuw topic gestart.