Beantwoord

iPhone x: Bellen niet mogelijk

Beste,

Ik heb een iPhone X met een T-Mobile abonnement. Helaas kan ik niet bellen met deze telefoon.
Ook kan ik niet gebeld worden. Verbinding wordt binnen enkele seconden verbroken. Dit is een groot probleem aangezien ik arts ben en tijdens diensten bereikbaar moet zijn.

Ik lees dat het beschreven probleem vaak voorkomt, maar dat een oplossing niet altijd snel te vinden is. Hopelijk kan ik via dit forum snel een oplossing vinden. Mijn melding over dit probleem via de site bij T-Mobile is overigens nu al vijf dagen niet beantwoord.

Kijk uit naar uw reactie. Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door David 26 mei 2018, 12:53

Hi Timo66,

Wat jammer dat jouw iPhone kuren vertoont! :S

Wat ik je aan wil raden, is om allereerst de stappen uit dit topic door te nemen. Dit zijn de stappen die je zelf thuis kunt proberen en waar je in veel gevallen ook een reparatie mee kunt voorkomen. Hopelijk heeft dit bij jou ook effect!

Als dit geen resultaat heeft opgeleverd, dan moet je het toestel ter reparatie aanmelden. Onze reparatiedienst gaat dan voor je kijken wat er precies aan de hand is en hoe ze dit op kunnen lossen. Je krijgt hier, na de analyse, ook bericht over, dus dan weet je precies wat de volgende stappen zijn.

Als je hier nog vragen over hebt, laat het ons weten!
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Timo66,

Wat jammer dat jouw iPhone kuren vertoont! :S

Wat ik je aan wil raden, is om allereerst de stappen uit dit topic door te nemen. Dit zijn de stappen die je zelf thuis kunt proberen en waar je in veel gevallen ook een reparatie mee kunt voorkomen. Hopelijk heeft dit bij jou ook effect!

Als dit geen resultaat heeft opgeleverd, dan moet je het toestel ter reparatie aanmelden. Onze reparatiedienst gaat dan voor je kijken wat er precies aan de hand is en hoe ze dit op kunnen lossen. Je krijgt hier, na de analyse, ook bericht over, dus dan weet je precies wat de volgende stappen zijn.

Als je hier nog vragen over hebt, laat het ons weten!
Helaas werken bovenstaande stappen niet.
Ter reparatie aanbieden vind ik geen passende oplossing aangezien het probleem duidelijk is. Bovendien ben ik dan telefoon minimaal week kwijt.

Uiteraard wil ik wel in een winkel komen laten zien dat de telefoon niet werkt.

Het schijnt dat jullie dan zelfs refurbished telefoons terug willen geven.

Mijn voorstel; of een nieuwe iPhone x of beëindigen van mijn abonnement.

Hoor het graag
Reputatie 7
Badge +20
Hi Timo,

Ik vind het jammer dat je dit probleem ook ervaart. Het proces is inderdaad dat je je toestel ter reparatie aan moeten. Op dit moment is de gemiddelde reparatietijd van Apple 8 dagen en dus heb je het toestel razendsnel weer in huis! Het toestel zal dan uitgebreid onderzocht worden en op basis daarvan wordt er gekeken naar de beste oplossing. Het toestel kan gerepareerd worden en als dat niet lukt, dan krijg je een omruiling. Je kan je toestel heel eenvoudig via deze pagina ter reparatie aanbieden.

Ik hoop dat dit een oplossing is voor je!
Graag nog antwoord op de volgende vragen;

waarom moet ik voor een bekend probleem mijn toestel 8 dagen missen.
Waarom kan ik niet in de winkel het probleem laten zien en gelijk omruilen? (Zoals wel mogelijk was tot recent)
een toestel van > 1000 euro waar je niet mee kan bellen?

hoor graag van u,
mvg
ben zelf nu ook al tijdje met T-Mobile bezig om dit op te lossen. en na lang zoeken en veel lezen kom ik er achter dat omruilen waarschijnlijk het probleem niet op lost. en ik krijg zo langzaam het idee dat de reden van opsturen en refurbished toestel terug krijg hun oplossing is voor en netwerk dat niet met de iPhone 8/plus en x werkt. als ik goed heb begrepen kom de refurbished toestellen van Apple zelf . en gaat het naar mijn idee om een ander model met andere modem dan die hier in Nederland wordt verkocht. kan dit jammer genoeg niet bewijs maar dat is het gevoel dat ik krijg
beste adriaan77,

heb jij je telefoon opgestuurd?
Heb jij een duidelijk antwoord gekregen op je vragen?

Hoor het graag,

timo
nee ik ben niet van plan telefoon op te steuren. ook en nog steeds geen duidelijk antwoord gehad.
maar na wat zoeken op internet en lezen hier op forum kom ik tot die conclusie. geef ze nog even de tijd om dit op te lossen ander ga ik kijken wat er juridische mogelijk is .
Beste iedereen,

zojuist mijn telefoon terug van opsturen. Zoals boven vermeld: inderdaad niks mis met de telefoon zelf wel met tmobile netwerk.

Nu heb ik een refurbished telefoon teruggekregen.
is dat normale gang van zaken?

als je nieuwe auto het niet doet, krijg je dan een tweede hands auto er voor in de plaats?

zou toch wel graag een antwoord krijgen
Reputatie 7
Badge +20
Hi Timo,

Hoe werkt je vervangende toestel tot nu toe? Ik geef je graag meer uitleg over refurbished toestellen. Wanneer een toestel ter reparatie wordt opgestuurd, wordt het toestel volledig onderzocht en wordt het probleem geanalyseerd. Op basis daarvan wordt gekeken of het toestel gerepareerd kan worden of dat het beter is om een vervangend toestel aan te bieden. Het vervangend refurbished toestel is een perfect getest en gecontroleerd toestel. Het gaat hier namelijk niet om tweedehandse toestellen, maar om perfect werkende, soms compleet opnieuw in elkaar gezette toestellen. Ik kan je garanderen dat een refurbished toestel vaak nog beter werkt dan een ''nieuw'' toestel. Dit is omdat het toestel eerst compleet wordt getest en gecontroleerd voordat die opgestuurd wordt. Ik ben daarom ook heel benieuwd hoe je ervaring er mee is tot nu toe.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt over het vervangend toestel. Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten.
Vervangend toestel ga ik testen.

Wel vraag ik me af hoe goed de batterij nog is? Ook mijn screen protector is verdwenen?

Dat refurbished vaak beter zou zijn dan nieuw (wordt hierboven gesteld) is wel een heel bijzondere opmerking??
Een toestel wat ooit gebruikt is en daarna gereviseerd is blijft een tweedehands toestel.
Wettelijk gezien heb je gewoon recht op een nieuw ongebruikt toestel.
Waarschijnlijk wordt jou toestel in China uit elkaar gehaald, nagekeken, opgepoetst en naar Europa getranspoteerd en weer ingeruild voor een defecte iphone.
In principe zouden ze dat ook met jouw toestel kunnen doen, maar dan zou je hem maanden kwijt zijn
Reputatie 7
Badge +20
Hi Timo,

Ik ben heel benieuwd hoe je toestel bevalt. Ik heb je een privébericht gestuurd over je screensaver. Ik zie je reactie graag tegemoet!
Beste T-Mobile,

ik ben nu ongeveer 8 jaar klant bij jullie. Om de 2 jaar neem ik de nieuwste IPhone, waar de abonnementen steeds duurder van worden. Nu heb ik me afgelopen maand laten verleiden om toch voor de IPhone X te gaan. Wat betekent een nog hoger abonnement en een toestel waarde van +/- 1000 euro. Je verwacht er veel van maar niets is minder waar. Ik heb al paar keer gehad dat mijn Sim het op wonderbaarlijke wijze het niet deed, geen internet had en zelfs niet kunnen bellen/smsen. Na deze opnieuw uit/in gedaan te hebben werkte het weer even. Nu heb ik telefoongesprekken van 10 sec waarbij het geluid wegvalt! Internet afgestruind hoe dit te verhelpen is.. hier werd ik ook niet vrolijk van. Duizenden gedupeerden. Op deze site geven ze aan een nieuwe simkaart te bestellen, ja te bestellen? Jaren klant, altijd netjes op tijd betaald en nu dus vast aan een duur abonnement waarbij de functies niet werken. En als klap op de vuurpijl moet ik zelf een nieuwe simkaart bestellen? Valt dit niet gewoon onder service? Zwaar teleurgesteld dus! En dan betwijfel ik dat na plaatsen van een nieuwe Sim de telefoon wel werkt.. wat is de oplossing T-mobile???
Reputatie 7
Badge +20
Hi Reppeltje,

Wat jammer om te lezen dat je problemen ervaart met je nieuwe iPhone X. Ik begrijp heel goed dat je dat zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Ik wil dan ook graag de kosten van de simkaart vergoed om je vooruit te helpen. Als je mij een privébericht stuurt met je 06-nummer, naam, geboortedatum, adres en laatste 5 cijfers van je IBAN dan maak ik dat graag in orde!

Zie je bericht graag tegemoet!
@Hajar

Je schrijft;

“Ik kan je garanderen dat een refurbished toestel vaak nog beter werkt dan een ''nieuw'' toestel. Dit is omdat het toestel eerst compleet wordt getest en gecontroleerd voordat die opgestuurd wordt. “

Wat is dit voor vreemde bewering?
Een refurbished toestel dat uitgebreid getest is, is beter dan een spiksplinternieuw toestel?
Ze bedoelt een refurbished toestel doet het beter dan een nieuw toestel met netwerkstoringen.
Ik koop een nieuwe auto die meteen al storingen heeft en die ze niet meteen kunnen repareren. De dealer geeft mij een tweedhandse auto met 10000 kilometer er voor terug met het verhaal dat hij extra is nagekeken, nieuwe olie en een extra poetsbeurt en volledige garantie.
Benieuwd wie dat zal accepteren? Nog buiten het feit dat de rechter erover uitspraak heeft gedaan dat je recht heb op een nieuw toestel ipv een refurbished. De rechter vind kennelijk een refurbished toestel niet vergelijkbaar met een nieuw toestel.
https://www.iphoned.nl/nieuws/rechtszaak-apple-garantie/
Beste allemaal,

zie ook mijn vorige berichten: samengevat:
De nieuwe iPhone X waar ik dus niet mee kon bellen uiteindelijk opgestuurd. Vervolgens op vakantie gegaan: wat blijkt:

het refurbished toestel dat ik terugkrijg is ook defect!!! : als ik gebeld wordt dan hoort de ander mijn stem wel, maar ik de ander niet. Moet hem op luidspreker zetten om een stem te horen.

ik heb deze telefoon nodig voor mijn werk!!!!

moet ik hier echt een zaak van maken om goed geholpen te worden??? Zie laatste bericht hierboven

hoor graag zsm een oplossing

Reageer