Beantwoord

Iphone X en waterschade

• 22 augustus 2018
  • 10 reacties
  • 2691 Bekeken

Wie heeft ook ervaring met een niet goed werkende IPhone X, opgestuurd voor reparatie via TMobile en daarop een reactie gekregen dat er waterschade is en het dus niet onder garantie gerepareerd wordt?
En dit terwijl het toestel bekend staat als grotendeels waterbestendig!!!
icon

Beste antwoord door Rosan 22 augustus 2018, 17:23

Beste @joda Het hangt er wel vanaf wat je ermee heb gedaan heb aangezien echt zwemmen met ip67 wat het toestel heeft zal niet lukken het toestel kan tot 1 meter diep max 30minuten.

Dit staat er ook op de site van Apple over de iPhone 7 en nieuwer,
https://support.apple.com/nl-nl/HT207043
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +13
Beste @joda Het hangt er wel vanaf wat je ermee heb gedaan heb aangezien echt zwemmen met ip67 wat het toestel heeft zal niet lukken het toestel kan tot 1 meter diep max 30minuten.

Dit staat er ook op de site van Apple over de iPhone 7 en nieuwer,
https://support.apple.com/nl-nl/HT207043
Zeker niet mee gezwommen! Wel in de doucheruimte een keer en een keer in een regenbui. En toch waterschade...
Ik ben laaiend en diep teleurgesteld!!!
En toen kwam er geen reactie meer en heb ik op andere plekken 'recensies' geplaatst. Deze werden vervolgens op slot gezet met de volgende reactie :

Het is niet de bedoeling dat je het forum onderspamt met dezelfde inhoud in je berichten. Je had hierover al een topic geopend.
Dit topic gaat op slot.
Medeklant, geen medewerkster.

Geen medewerkster?!? Maar kan wel topics op slot zetten op de TMobile site?!?
Badge +13
@joda jijzelf geeft aan dat je wel ermee in douche ruimtes bent geweest dat kan ook voor vocht schade zorgen.
Waterdamp kan voor condensatie in je toestel zorgen en dat geeft dan weer langzamerhand schade in het toestel.
Je zou een sec opinie kunnen overwegen via Apple zelf komen hun een andere conclusie dat is dat slim om te melden.
Verder is het niet de bedoeling het forum vol te spammen dan worden er idd topics op slot gezet en als je dan nog door blijft gaan krijg je een waarschuwing.
IPhone X ter reparatie opgestuurd via TMobile naar reparatiedienst omdat de gezichtsherkenning het niet meer deed. Er werd waterschade geconstateerd en dus niet gerepareerd onder garantie. Het toestel was nog geen twee maanden oud. En op de Applesite staat dat de iPhone X volgens de IP67-standaard waterbestendig is.
De oplossing van TMobile reparatiedienst: Of we even meer dan 700 euro wilde betalen en dan werd het toestel omgeruild...
Een second opinion heeft voor zover ik kan beoordelen geen zin omdat waterschade uitgesloten is van garantie en het product wel degelijk waterschade heeft.

Ik denk dat we een ondeugdelijk product geleverd hebben gekregen.

Wat houdt het krijgen van een waarschuwing in? Is dat hetzelfde als een bedreiging?!?
Badge +13
Een sec opinie kan zeker wel nut hebben dan kan je eventueel bewijzen dat jij gelijk heb en dat een geen waterschade is bijvoorbeeld.
Dit hoef je niet te doen maar anders zit je met een niet gerepareerd toestel.
Je zou dat hij bv een van de Apple stores kunnen laten doen (Den Haag, Amsterdam, Haarlem)
Het moet wel bij een officieel erkend bedrijf en dus niet bij het reparatie winkeltje op de hoek.

Als jij je niet aan de forum regels houd en door gaat met andere topics vullen met dezelfe vraag dan kan je een waarschuwing krijgen en nee dat is geen bedreiging
Dat is gewoon bedoelt dat het forum netjes blijft zonder tientallen dezelfde reacties en het gaat om een stukje respect
Hier staat alles uitgelegd dat we elkaar met respect behandelen en dat spammen niet is toegestaan bijvoorbeeld.
Een second opinion heeft totaal geen zin omdat, al eerder gemeld, het toestel wel degelijk waterschade heeft.
De vraag is dus niet of het toestel waterschade heeft maar hoe het kan dat een toestel (van bijna 1100 euro!!!) dat in advertenties en op verschillende site/forums wordt gepresenteerd alsof je het onder de douche ed kan gebruiken waterschade heeft opgelopen bij normaal (!) gebruik???
Ik kan dan alleen concluderen dat het product niet deugdelijk was toen we het aanschaften bij de TMobile shop.

Zal ik dan een nieuwe topic maken over het laatste?
We blijven nu namelijk dingen herhalen en ik krijg nog niet echt een juiste reactie.
Badge +13
Als je een nieuw topic aanmaakt word die gesloten 😉

Verder kan het zo zijn dat dynafix fout zit met hun waterschade zelf zou ik dus wel degelijk kiezen voor een sec opinie.
Maar als jizelf al aangeeft dat je zeker bent van de waterschade dan moet er meer gebeurt zijn dan dat het toestel in een douche ruimte lagen liggen en een regen bui.
Mijn 6s ligt ook wel eens in dezelfe ruimte waar ik ook douche en heeft geen water schade.
Dat bedoel ik dus...:

ONDEUGDELIJK product!!!
Omdat ik verder geen reactie meer krijg en vind dat ik niet goed geholpen word, zal ik recensies over TMobile, dynafix en IPhoneX op andere forums/sites plaatsen om de mensen te waarschuwen.

Reageer