Iphone X Face id doet het niet.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hallo allemaal als jarenlange klant van t-mobile ben ik zeer teleurgesteld in de reparatie service die jullie verlenen d.m.v dynafix.

Voor alle duidelijkheid ik heb een iphone x waarvan de face id opeens niet meer deed. Ik kreeg de melding “face id is uitgeschakeld. Er is een probleem gedecteerd met de TrueDepth camera.

Ik heb de iphone hersteld zonder succes dus ben ik bij de t-mobile shop in oldenzaal langsgeweest. Ik ben daar verder goed te woord gestaan door de medewerkers daar. Ze vonden het vervelend en er werd verteld dat ik hem het beste kon opsturen en dat het binnen de garantie valt zolang er geen vochtschade is. Dat dit probleem vaker voorkomt heb ik op meerdere forums etc gelezen.

Alles leuk en aardig tot dusver. Het toestel werd dus opgestuurd naar dynafix. Ik kreeg een sms met een link erin waarbij ik het hele proces kan volgen. Eerst een intake de volgende stap het onderzoek alles ok ik kreeg te zien dat het toestel werd omgeruild dat is wat er stond.

Tot mijn verbazing zie ik nu dat mijn toestel met garantie niet onder de garantie voorwaarden valt. Er zou val druk en stootschade geconstateerd zijn.

Mijn telefoon die ik altijd in een beschermhoes/folie heb gebruikt valt opeens buiten de garantie. Er zou een prijsopgave gestuurd zijn naar de t-mobile shop. Ik accepteer dit absoluut niet. En laat het hier niet bij zitten.

Dat dit een veel voorkomende probleem is bij dit soort toestellen is algemeen bekend en verder deed hij het ook goed. Dat ik nu zo wordt behandeld is onacceptabel ik als consument heb mijn rechten en zorg ervoor dat ik mijn recht krijg.

Ik hoop dat jullie hier werk gaan maken. Dit is te gek voor woorden jaren lang klant en nu zoiets dat vertrouwen zit er niet meer in. Ik verwacht op een juiste manier behandeld te worden.

HK

4 reacties

Wordt er nog gereageerd hier?
Reputatie 6
Badge +18
Hoi Hsn61,

Ja hoor, hier wordt zeker gereageerd. 😉

Ik heb even met je meegekeken in de reparatie-informatie en ik zie inderdaad dat er andere schade aan het toestel is geconstateerd. Heb je al zelf eens contact opgenomen met Dynafix om toelichting te vragen over de schade? Ik kan namelijk niet goed genoeg zien op de foto's om watvoor schade het gaat. Zij kunnen je dat beter uitleggen als je contact met hen opneemt.

Volgt dan dezelfde conclusie, dan kun je ervoor kiezen om het toestel tegen de onderzoekskosten terug te laten sturen. Daarna kun je eventueel kiezen voor een second opinion. Dit kun je uit laten voeren door een door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Je kunt deze vinden door contact op te nemen met de fabrikant.
Wel even aanullend ter informatie:
• Het komt zelden voor dat erkende reparatiecentra tot een andere conclusie komen, omdat dezelfde degelijke internationale analyse methoden worden gebruikt in de verschillende reparatiecentra.
• De kosten voor de 2nd opinion zijn voor de klant als blijkt dat tot dezelfde conclusie wordt gekomen.

Maar dit zijn dus zeker opties die je kunt overwegen!
Hoi Jaimy,

Bedankt voor her reageren.
Nou ik vind dit nergens opslaan. Een toestel die het gewoon doet naar behoren behalve face id in dit geval en dat er dan opeens andere schade wordt geconstateerd.

En dan ook nog terug laten sturen op mijn eigen kosten. Sorry maar ik betaal toch voor het toestel dat service gedeelte mag ik dan wel verwachten voor mijn centjes die ik er voor neerleg. Ik ga hier niet mee akkoord ik heb garantie op
mijn toestel en ga ik hier geen andere kosten voor maken. Wat heel normaal is voor een toestel met garantie.

Wordt dit niet opgelost dan ga ik overwegen om toch over te stappen naar een andere provider. Ik vind dat je dit niet op deze manier moet afhandelen en zeker niet bij iemand die langer als 10 jaar klant is bij t-mobile. Ik ben tot op heden nog niet gecontacteerd door de t-mobile shop mocht het zijn dat ik ergens voor moet betalen dan is het bij deze afgelopen voor mij!!
Reputatie 7
Badge +10
Dat is niet leuk natuurlijk. maar ik zou toch zelf voor de 2nd opinion gaan. bijvoorkeur een apple store.

Wat zegt de regelgeving hier over.

Bewijslast bij ondeugdelijk product

Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.

De iPhone heeft een accellometer die zou dan dus ook een impact geregistreerd kunnen hebben.

Reageer