Beantwoord

iPhone X kopen in Amerika

• 14 september 2017
  • 8 reacties
  • 18725 Bekeken

Beste,

Ik wil de Iphone X binnenkort gaan kopen in Amerika.
Waar moet ik op letten qua band frenquentie etc? Dat deze straks ook in Nederland op het netwerk te gebruiken is?

Thanks voor respons!
icon

Beste antwoord door Dolphin 15 september 2017, 15:04

Model A1865*

FDD‑LTE (band 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 66)
TD‑LTE (band 34, 38, 39, 40, 41)
TD‑SCDMA 1900 (F), 2000 (A)
CDMA EV-DO Rev. A (800, 1900, 2100 MHz)
UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)
GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)

Model A1901*

FDD‑LTE (band 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 66)
UMTS/HSPA+/DC‑HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)

waarbij A1901 dan het "europese" model is.

Het andere model ondersteund CDMA en dat wordt, voor zover ik weet maar in een handje vol landen door operators gebruikt (waaronder wel de USA en China, dus het is wel een aardige markt 🙂 )
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +13
Beste Sanderman er zijn meerdere dingen om rekening mee te houden.
Zo komen er extra kosten bij zoals sales tax en invoertoetsen.
Tevens is de kans groot dat hij ook daar slecht te verkrijgen gaat zijn begin november.
Kwa nummer moet ik nog even op zoek dat kon ik zo niet gelijk vinden.
Reputatie 2
Badge +2
Model A1865*

TD‑SCDMA 1900 (F), 2000 (A)
CDMA EV-DO Rev. A (800, 1900, 2100 MHz)
UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)

Model A1901*

UMTS/HSPA+/DC‑HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)

waarbij A1901 dan het "europese" model is.

Het andere model ondersteund CDMA en dat wordt, voor zover ik weet maar in een handje vol landen door operators gebruikt (waaronder wel de USA en China, dus het is wel een aardige markt 🙂 )
Bedankt voor de reacties. Ik begrijp het dus goed als ik zeg dat model 1901 en model 1865 beide een optie zijn om daar te mogen aanschaffen.

Daarnaast hoor ik berichten dat de iphones in amerika die de eerste weken verkocht zijn nog niet sim lock vrij zijn. En dat de sim lock vrije modellen pas na een aantal weken beschikbaar komen. Is dit een gerucht of een feit kijkend naar eerdere jaren?
Reputatie 6
Badge +16
Hey Sander,

Gaaf dat je voor de nieuwe iPhone wil gaan! Weet je al welke kleur het gaat worden?

Ik zie dat Dolphin je inmiddels van een duidelijke reactie heeft voorzien, waarvoor bedankt! Of er een Simlock zit op de toestellen die door de providers in de Verenigde Staten geleverd worden durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wellicht dat je dit alvast bij de provider kan navragen via één van de Social Media kanalen. Misschien heeft er iemand anders ervaring met het aanschaffen van een Apple product in de Verenigde Staten en wil hij of zij de ervaringen delen. Ik ben er in ieder geval ook erg benieuwd naar.

Mocht je zelf in de tussentijd het antwoord op je vraag hebben gevonden dan horen we het natuurlijk graag van je!
Reputatie 2
Badge +2
In de VS heb je eigenlijk hetzelfde principe als hier.

Telefoons die je los koopt, zijn SIM lock vrij. Telefoons die je bij een provider koopt, kunnen een SIM lock bevatten. (hoeft natuurlijk niet, is aan de provider).

Als je in de US een iphone koopt, heb je keuze uit 4 providers (AT&T, T-Mobile, Sprint en Verizon) of de SIM Free variant. (deze zie ik op dit moment alleen bij de iPhone 8 staan, nog niet op de Apple store pagina van de iPhone X)

SIM Free:
What does SIM Free mean:
“SIM-free” means your iPhone doesn’t ship with a carrier SIM card. The SIM-free iPhone sold on apple.com and at the Apple Store is unlocked. That means you’re free to use a SIM card from any carrier that provides service for iPhone.

When I buy an iPhone from apple.com, is it tied to a carrier or does it come “unlocked?
Nearly all iPhone models sold on apple.com are “unlocked” — which means your iPhone isn’t tied to a single carrier. Your iPhone will only be tied to your carrier if you choose carrier financing from AT&T or Sprint.

Als je dus in de US een iphone koopt, let er dan goed op, dat dit een telefoon is die rechtstreeks van Apple afkomt en dat deze dus niet gekocht is bij een abbo en daarna wordt doorverkocht. Die laatste zouden wel eens niet kunnen werken, tenzij je de SIM lock laat verwijderen en dat kost geld en daarmee is je voordeel dan ook weg.

Quote Bronnen:
FAQ iPhone X
FAQ iPhone 8
My question is similar. I want to buy a T-Mobile Netherlands iPhone Xs, use my existing nano sim card, and then add my AT&T account to the eSIM. Will that work? Oh, and question number 2: T-Mobile is not CDMA service supporter so there's no issue there, correct?
Reputatie 2
Badge +2
Hello DrPsych,

Question 1: in short NO (I think)
Question 2: in short could be yes or no

The long versions:

Question 1:

First, to use your eSim you need a provider who supports this. In the USA, AT&T supports the use of eSim. Apple stated that eSim support is only available in 10 countries. (see link below) In the Netherlands however, no provider supports eSim, therefore your eSim card will not be able to connect to a network and will not work. Same goes for the eSim in the iPad and Apple Watch (the reason why apple isn't selling the cellular version here)
Second: question is if AT&T accepts an activation from a foreign network. Not so long ago, providers activated SIM cards only when in the 'homenetwork'. Nowdays with online activation more and more providers don't require that anymore, one can activate from the moon if one wanted to and one had a nice internet connection. Sill it's worth asking AT&T if they accept activation in a foreign country. If so, you could go to Germany or Austria (very nice country to visit) and activate your eSim there.

Question 2:

If you buy a Apple iPhone here in the Netherlands you will get either model A2097 (XS) or A2101 (XS Max). These are the models for 'the rest of the world'.

There are 6 more models:
Models A1920 (XS) and A1921 (XS Max.) - USA and Canada
Models A2098 (XS) and A2102 (XS Max.) - Japan
Models A2100 (XS) and A2104 (XS Max.) - China

In short, the usa/canada version offers al bands available (execpt LTE 11, 21, 28).
This because the providers in the USA apparently use a lot of different bands.
In Europe we don't use CDMA, so the iPhones sold here don't support it.
As far as I know AT&T also doesn't use CDMA, so you will be fine there.

There is however one difference between the USA and 'the rest of the world' iPhone that could.
Het USA/Canada models have LTE band 71. LTE71 is used by T-mobile USA for their 'new' network.
As this is a relative low-frequency band (600MHz), phones who connect to the network over this band will have a 'better' network than over other bands T-mobile USA uses.

As you are a AT&T user, not a problem, but if you intend to switch to T-mobile USA or if you want to sell your phone over a year (because you like the new iPhone even better), don't sell it to CDMA or T-Mobile USA users. They will not be to happy with you if you did 🙂

Apple eSim information:
Apple eSim supported countries

Sources used:
New iPhones Include a Surprise Bonus For AT&T and T-Mobile Customers
iPhone XS Dual-SIM Could Be a Game-Changer -- but There's a Catch
Warning: There Are 4 Different iPhone XS Models
Very useful and well articulated response Dolphin to a question fraught by user frustration. The question of bands particularly becomes prominent in these discussions: Now I better appreciate why Apple Watch 4 LTE won't be marketed here in the Netherlands. The dream in my mind sees the ability to switch watch networks between countries using eSIM technology; alas, only a dream. Or until a "third party" figures out a workaround! Let's hope.

Reageer