Beantwoord

iphone x slecht verstaanbaar

• 7 februari 2020
  • 11 reacties
  • 1081 Bekeken

Heb voor een iPhone X gekozen bij tmobile, ben al langer klant bij tmobile, als ik een klacht had dan werd ik zeer goed geholpen altijd! Nadat ik wat problemen had met gesprekken voeren na een maand dacht ik dat het aan het bereik lag, na een tijdje zei een collega van mij dat het aan mijn nieuwe toestel met de bionicchip lag die de tmobile kaart niet goed kan lezen. Na verdere onderzoek blijkt dus dat meerdere klanten er last van hadden, ik kan me nog goed herinneren dat de medewerker van tmobile heel nerveus mij dat toestel gaf omdat die al wist dat ik voor een toestel heb gekozen waar ik last mee zou krijgen en bood mij alle verzekeringen en mogelijkheden en benadrukte dat ruilen/terug brengen alleen binnen 8 dagen kan en daarna niet meer! Bij de iPhone X kwam ik pas na zes weken gebruik achter dat er iets niet klopt en pas na 2 en een half maand erachter kwam dat het niet aan het netwerk lag, maar aan het toestel, dus terug brengen is dan niet mogelijk en het alleen mogelijk is om het toestel ter reparatie te sturen. Ik vind het geen goed oplossing en wil gewoon een nieuw toestel en niet een refubished toestel terug krijgen zoals vele klanten van tmobile die daar ook al over hebben geklaagd! Ik hoop dat tmobile mij kan helpen zodat ik tevreden ben met mijn aankoop! Ben bij de winkel geweest met het toestel die nog nieuw is en zonder gebruikssporen maar die hebben geen goed oplossing om het toestel op te sturen nadat ik al alle klachten had gelezen over klanten die een refubished toestel terugkrijgen! Ik vind dat tmobile haar verantwoordelijkheid moet nemen bij deze toestellen en de klanten een goed werkend toestel moet aanbieden inplaats van een toestel naar de monteur te sturen! Zo gaat dat niet, als ik iets koop en er nog verzekering op zit en ik niet tevreden ben dan wil of een nieuw product of geld terug of ontbinding, 8 dagen bedenk tijd voor een toestel van €900 is niet oké! Hoop dat ik snel geholpen wordt want nu betaal ik voor iets wat niet werkt! 

icon

Beste antwoord door Hajar 10 februari 2020, 13:01

Hi @Dillan 

Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van een goedwerkende toestel. Je toestel is vast up to date, maar ik wil je toch vragen om voor de zekerheid te controleren of je de laatste iOS-software-update hebt. Als je daarna nog steeds problemen ervaart met de netwerkverbinding, kun je het beste een afspraak maken met een erkende Apple Serviceprovider, Apple Store of T-Shop om je iPhone te laten onderzoeken. Het toestel moet namelijk eerst gerepareerd worden voordat er andere stappen kunnen volgen. Ik hoop dat je zo verder komt. 

Bekijk origineel

11 reacties

Juridisch moet je tmobile eerst de kans geven het toestel te laten repareren. Lukt dat niet moeten ze je een nieuw toestel of je geld teruggeven. Met een refurbished toestel hoef je wettelijk gezien geen genoegen mee te nemen ondanks dat tmobile zal tegenspartelen.

Je rechtsbijstand inschakelen of dreigen ermee zal tmobile snel op andere gedachten brengen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Dillan 

Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van een goedwerkende toestel. Je toestel is vast up to date, maar ik wil je toch vragen om voor de zekerheid te controleren of je de laatste iOS-software-update hebt. Als je daarna nog steeds problemen ervaart met de netwerkverbinding, kun je het beste een afspraak maken met een erkende Apple Serviceprovider, Apple Store of T-Shop om je iPhone te laten onderzoeken. Het toestel moet namelijk eerst gerepareerd worden voordat er andere stappen kunnen volgen. Ik hoop dat je zo verder komt. 

Ik heb hetzelfde probleem met de Iphone X en Tmobile. Gekmakend is het als je iedere dag te horen krijgt dat je niet te verstaan bent.

Mijn toestel is al 4x omgeruild en het probleem blijft. Nu de 5e telefoon en te bizar voor woorden maar nog steeds is het niet opgelost. Bellen via 4G, zonder 4G, ook via wifi bellen aan en uit gezet, software is altijd up to date maar het probleem blijft. Bellen via whatsapp gaat prima, maar het kan toch niet de bedoeling zijn?
Wat is de oplossing? Een bizar dure telefoon wegdoen? Welke moet ik dan kopen die het wel goed doet? Overstappen naar andere provider? Welke heeft geen problemen? Ik zit nu 2,5 jaar met deze ellende en wie kan dit oplossen? Terug naar de winkel? Geen optie want dat dansje hebben we nu al 4 keer gedaan met hetzelfde resultaat. In deze tijd waarin je zoveel mogelijk thuis moet blijven en niet eens normaal kunt bellen met een telefoon van 1300….. Niet tof. Wie heeft een oplossing??

Reputatie 7
Badge +20

Hi @santina,

Dat is inderdaad wel erg frustrerend, zeker gezien je er al zo lang mee loopt! 

Ik heb het even nagekeken, maar zie dat je bij ons geen contract hebt met toestel. Klopt het dat je het toestel bij een andere winkel hebt gekocht dan direct bij ons? Je hebt dit al meerdere malen gedaan, maar in dit geval moet je dan toch echt bij de verkopende partij zijn. Normaliter bieden we bij dergelijke problemen aan om het toestel te repareren en als dit uiteindelijk geen effect heeft kan het toestel omgeruild worden. Daarmee is het probleem eigenlijk 9 van de 10 keer verholpen en voor die ene persoon zorgen we ook voor een oplossing. Het kan natuurlijk enorme pech zijn, maar vier keer omruilen en nog geen fix heb ik nog niet voorbij zien komen… Gaat het iedere keer om een gloednieuw toestel of wordt jouw oorspronkelijke telefoon gecontroleerd?

Wat ik anders ook nog aan zou raden is om even direct contact met Apple te zoeken. Zij kunnen ook direct helpen namelijk en het kan natuurlijk ook helpen om een andere partij (zeker gezien het de fabrikant is) mee te laten kijken en denken met het probleem. Op deze pagina vind je meer informatie over de klantenservice van Apple.

Ik hoop echt van harte dat het probleem alsnog binnenkort wordt opgelost! :fingers_crossed: Laat het zeker ook weten als je nog vragen voor ons hebt! 

Hi @David, ik heb mijn abonnement in november verlengd daarvoor was het een abonnement met toestel. Ik heb steeds een andere gekregen maar of die helemaal gloednieuw waren weet ik niet. Het ligt aan het type toestel denk ik want ik had met eerdere iphones nooit een probleem. Ik heb net van ellende een nieuwe gekocht, hopelijk is het probleem daarmee opgelost. Super zonde van zo’n mooie telefoon maar ik kan “ik versta je niet” niet meer horen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi Santina,

Erg jammer om te lezen dat er een nieuwe telefoon nodig was om uiteindelijk het probleem “op te lossen”, maar ik begrijp volledig dat je er op een bepaald moment helemaal klaar mee bent. Ik hoop in ieder geval dat het met de nieuwe telefoon allemaal vlekkeloos verloopt en als je toch nog hulp wilt bij de iPhone X óf bij je nieuwe toestel, dan weet je ons te vinden! 

Dit is duidelijk een kastje naar de muur verhaal.

Ik heb vandaag contact gehad met Apple zij verwijzen mij door naar T-Mobile.

Inmiddels is het toestel ook al eens omgeruild en zit ik nu buiten mijn garantie dus helaas pindakaas weg 1200 euro lijkt het wel.

Voor zover ik op forums heb gelezen is dat een aantal iPhone toestellen niet werken op het T-Mobile netwerk omdat zij werken met Nokia en Vodafone/KPN met Huawei.

Los van of het toestel wel of niet bij T-mobile is gekocht begrijp ik niet waarom T-Mobile hier geen melding van maakt bij Apple? Apple gaat niets doen als jullie (T-Mobile) hier geen melding van maakt?

@David zoek typ aub eens in google '’iphone x icm t-mobile slecht verstaanbaar'’ en je ziet een waslijst aan klachten op jullie forum. 

Please doe er iets aan naar Apple toe want zij doen niets zolang het probleem niet van diverse mensen bekend is en daar hebben de T-Mobile klanten wel echt jullie hulp bij nodig!

Ook ik heb grote moeite met verstaan en verstaan worden met mijn iphone x. Meestal tenminste, het is heel wisselend. Soms heb ik ineens verrassend goede en heldere gesprekken, dan weer heel moeizaam, alsof ik met iemand in een wasmachine praat. Het ligt niet aan de ontvangst, die is meestal goed. De goede kwaliteit gesprekken zijn vaak met andere tmobile gebruikers, de slechte met vodafone, zoals onlangs. Maar misschien ook andere providers, kpn. Is het probleem verholpen na een overstap naar vodafone of kpn? Ik overweeg dit heel serieus na eerder posts gelezen te hebben. Maar of het helpt?

Verder geen problemen met internet of anderszins bij tmobile hoor. Maar een dure telefoon waarmee je slecht belt is niks…

Iemand een suggestie? 

THANKS, Peter

Reputatie 7
Badge +20

Hi @SevenStones 

Wat jammer dat je dit ook ervaart. Is je toestel voorzien van de laatste update? Vaak kan dat dit probleem verhelpen. Als dat niet werkt dan raad ik je aan om een afspraak te maken met een erkende Apple Serviceprovider, Apple Store of T-Shop om je iPhone te laten onderzoeken om het probleem te achterhalen. 

Ik hoop dat je zo verder komt. Als je nog andere vragen hebt, laat het ons weten!

Zelfde probleem hier 2e Apple toestel X 

regelmatig verstaan ze me niet. Al jaren klant bij t mobile. Dacht ik word helemaal gek je betaald je blauw aan een toestel en abonnement en ze laten je gewoon stikken. 

Reputatie 6
Badge +6

Hi @Jamestheme 

Ik help je graag verder! Heb je jouw toestel toevallig al voorzien van de nieuwe IOS update? Hoe je dat kunt doen, lees je op deze pagina! Als je na de iOS-software-update nog steeds problemen ervaart met de netwerkverbinding, kun je een afspraak maken met een erkende Apple Serviceprovider, Apple Store of T-Shop om je iPhone te laten onderzoeken. Laat je even weten of het is gelukt? :smiley:

Reageer