Beantwoord

iPhone X Slechte bereikbaarheid, wegvallen netwerk (en gesprek) terugschakelen op 3G

• 16 december 2017
  • 9 reacties
  • 1234 Bekeken

Ik heb vanaf aanschaf dagelijks problemen met mijn Iphone X.
Omdat het een nieuwe telefoon is, houd ik rekening met "opstart problemen" en accepteer ik die ook beperkt.
Echter veel mensen kunnen mij niet verstaan en het netwerk valt regelmatig (iedere dag wel een paar keer) uit. Ik ben daarna onbereikbaar, totdat ik de telefoon reset (wat dan ook bijna niet mogelijk is). Wisselgesprekken lopen vast. Ook staat mijn telefoon steeds op 3G, waar ik voorheen met mijn Iphone 6 plus nooit problemen had.

Inmiddels 3de update iOS 11.2.1 geïnstalleerd, maar het probleem is er nog steeds.

Ik zie geen verband en denk dat er verschillende problemen zijn.

Graag z.s.m. oplossen

Groet,

Q.
icon

Beste antwoord door ProNikon 17 december 2017, 10:25

Het is inmiddels algemeen bekend dat bezitters van een iPhone 8, 8 plus en X deze problemen hebben.
Het probleem ligt in de combinatie van toestel + T-Mobile.
Echter T-Mobile zal je in deze weinig verder helpen, je zult echt contact moeten zoeken met T-Mobile.
Hier https://forum.t-mobile.nl/apple-444/slechte-verbinding-met-iphone-283693 vind je meer mensen met dezelfde problemen. Ik heb zelf de problemen een goede 8 week gehad, en uiteindelijk een ander toestel gekregen en de problemen zijn voorlopig verdwenen.
Het beste is dus om te vragen naar een ander toestel!
Bekijk origineel

9 reacties

Het is inmiddels algemeen bekend dat bezitters van een iPhone 8, 8 plus en X deze problemen hebben.
Het probleem ligt in de combinatie van toestel + T-Mobile.
Echter T-Mobile zal je in deze weinig verder helpen, je zult echt contact moeten zoeken met T-Mobile.
Hier https://forum.t-mobile.nl/apple-444/slechte-verbinding-met-iphone-283693 vind je meer mensen met dezelfde problemen. Ik heb zelf de problemen een goede 8 week gehad, en uiteindelijk een ander toestel gekregen en de problemen zijn voorlopig verdwenen.
Het beste is dus om te vragen naar een ander toestel!
Oei Oei Oei, na een paar dagen niet meer op het T-Mobile forum te hebben gekeken schril ik wel dat het probleem nog steeds niet opgelost is. Na zelf deze problemen weken met een iPhone 8 te hebben gehad en uiteindelijk is omgeruild door T-Mobile ben ik nu weer bereikbaar.

Ik was aan het denken om de X aan te gaan schaffen. Maar dit allemaal lezend denk ik dat de aanschaf van de X de ijskast in gaat voor....... bepaalde tijd.

Een probleemuitleg van T-Mobile zie ik ook nog nergens terug 😞
Inmiddels merk ik ook dat bij een 2de inkomend gesprek, de telefoon bevriest!
Van T- Mobile nog geen reactie ontvangen...

Heb gelukkig nog een oude Nokia! ga een 2de sim aanvragen. Iphone X is te onbetrouwbaar als functioneel dagelijks toestel.
Inmiddels merk ik ook dat bij een 2de inkomend gesprek, de telefoon bevriest!
Van T- Mobile nog geen reactie ontvangen...

Heb gelukkig nog een oude Nokia! ga een 2de sim aanvragen. Iphone X is te onbetrouwbaar als functioneel dagelijks toestel.

Je mag het proberen om een nieuwe sim aan te vragen. Zonde van de centjes. Bij mij heeft dit het probleem niet opgelost. Heb de kosten hiervoor wel gecrediteerd gekregen.

Heb je al een netwerkklacht ingediend? Dit zou ik je aanraden zodat je later kunt vragen voor compensatie.
Ja, helpdesk geeft aan dat het een bekend probleem is van de eerste zending Iphone x- en in Nederland. Ik kan naar een Apple store gaan (niet in de buurt) of via Dr. Mobile.

Wel weer jammer. Zit een duur bescherm glasplaatje van A-mac op en ik heb misschie weer enkele dagen geen telefoon.
Waar heb je de iPhone gekocht? niet bij T-mobile dan ?
Jawel! Maar T- Mobile geeft aan dat ik het via Dr Mobile (via hun site) moet doen of ik kan naar de Apple store in A'dam (omdat toestel jonger dan één jaar is).
Wat een verschil tussen winkels. Ik heb mij iPhone na een maand kunnen omruilen in de T-Mobile shop waar ik deze gekocht/afgehaald had.

Ik zou nog eens contact opnemen en refereren aan dit forum waar te lezen is dat T-mobile omruilactie en een compensatieregeling heeft uitgevoerd.

Ook zoals Pronikon hierboven de link heeft gedeeld over het probleem die velen hebben of hebben gehad
Okey! bedankt voor de tip!

Reageer