Beantwoord

iPhone XS Max quick charge draadloos

• 5 april 2019
  • 2 reacties
  • 1050 Bekeken

Hallo,

Ik heb sindskort een XS Max en wil graag beginnen met quick charge en draadloos opladen(heb hiervoor een 7 Plus gehad dus kijk er al heel lang naar uit). Ik las op de Apple website in de beschrijving dat je voor quick charge een adapter van 18W of meer nodig hebt, die heb ik ook kunnen vinden. Maar voor draadloos opladen heb je een Qi oplader nodig en tijdens het zoeken kom ik alleen maar opladers tegen van maximaal 10/15W. Is het dan mogelijk om een adapter van >18W aan te sluiten op een Qi lader, of is er een Qi lader van >18W die ik heb gemist? Iemand hier die verstand heeft van dit geval?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door stefan.1997 11 april 2019, 18:00

Hi @thomas96,

Draadloos opladen is inderdaad een handige functie. Ik gebruik het in combinatie met een draadloze autohouder. Geen gedoe meer met in- en uitpluggen.
Als het gaat om snel laden heb je een goede keuze gemaakt. Een 18w oplader is inderdaad meer dan genoeg.

Qi is de techniek achter draadloos opladen. Het werkt met kopere spoelen in je telefoon en een Qi gecertificeerd aparaat. Het is een vorm van inductie.
Echter, treedt er bij deze vorm van opladen veel energie verlies op. Die energie belandt niet in je batterij maar wordt omgezet in warmte. Tot nu toe is het om die reden nog niet mogelijk om snel te laden met Qi.

Tip: Let op met hoesjes. Sommige hoesjes bevatten metalen als aluminium die het opladen verstoren of zelfs blokkeren.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi @thomas96,

Draadloos opladen is inderdaad een handige functie. Ik gebruik het in combinatie met een draadloze autohouder. Geen gedoe meer met in- en uitpluggen.
Als het gaat om snel laden heb je een goede keuze gemaakt. Een 18w oplader is inderdaad meer dan genoeg.

Qi is de techniek achter draadloos opladen. Het werkt met kopere spoelen in je telefoon en een Qi gecertificeerd aparaat. Het is een vorm van inductie.
Echter, treedt er bij deze vorm van opladen veel energie verlies op. Die energie belandt niet in je batterij maar wordt omgezet in warmte. Tot nu toe is het om die reden nog niet mogelijk om snel te laden met Qi.

Tip: Let op met hoesjes. Sommige hoesjes bevatten metalen als aluminium die het opladen verstoren of zelfs blokkeren.

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ach jammer, das dan afwachten denk ik. Dan zet ik mijn draadloze lader wel op 't nachtkastje met een standaard 10w adapterje voor s'nachts als het geen haast heeft. En dan gebruik ik mijn 18w adapter maar met de kabel 🙂.

In ieder geval dank voor de reactie en uitleg!

Reageer