Beantwoord

IphoneX gesprekken verbreken voortdurend en geen oplossing van T-mob! Wanhoop nabij

• 11 oktober 2018
  • 17 reacties
  • 1191 Bekeken

Ik ondervind sinds Mei-18 problemen met mijn iPhone x én t-mobile sim. Regelmatig probeert iemand mij te bellen, maar dan krijgt diegene meteen mijn voicemail, terwijl ik niet in gesprek ben... Bellen tijdens het autorijden is écht niet te doen vaak valt het gesprek weg, dan hoor ik diegene niet meer of andersom.
Als ik zelf bel dan blijft de verbinding max 2-3 min werkend en verbreekt dan weer kortom onwerkbaar voor een zakelijke klant!
Van T-mobile tip om via apple store een andere iPhone X te krijgen en inderdaad nu 3 iPhones verder maar deze vertonen precies hetzelfde problemen! De IOS 12 update gedaan en nog is het niet beter. Case bij klanten dienst is aangemaakt voor hulp maar er gebeurt helemaal niks, ronduit belachelijk!

UPDATE getest met een iPhone Xs en helaas is probleem bij dit toestel het zelfde, T-Mob zegt er niet aan te kunnen doen behalve weer omruilen.....

Abbos x5 zou ik liefst willen beëindigen ,maar dat doen ze niet
icon

Beste antwoord door Jaimy 12 oktober 2018, 15:44

Hoi PietvL,

Wat een verhaal zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je hier inmiddels helemaal klaar mee bent. Dat moet natuurlijk netjes opgelost worden, dus daar gaan we zeker mee aan de slag.

Wat betreft de verbindingsproblemen met iPhone 8 en X, is de huidige procedure dat wij doorsturen naar de Apple stores, omdat zij dit probleem verder oppakken. Wanneer je dan direct de nieuwe software-update installeert zonder eerst iets anders te doen, zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik zie dat je inmiddels ook contact hebt gehad met mijn collega en dat dit hele verhaal is doorgezet naar een andere afdeling, zodat zij het verder kunnen oppakken! Zij gaan hier dus voor jou verder naar kijken en dan ga ik er vanuit dat het netjes wordt opgelost!

Mocht ik in de tussentijd nog iets anders voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag van je. 🙂
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi PietvL,

Wat een verhaal zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je hier inmiddels helemaal klaar mee bent. Dat moet natuurlijk netjes opgelost worden, dus daar gaan we zeker mee aan de slag.

Wat betreft de verbindingsproblemen met iPhone 8 en X, is de huidige procedure dat wij doorsturen naar de Apple stores, omdat zij dit probleem verder oppakken. Wanneer je dan direct de nieuwe software-update installeert zonder eerst iets anders te doen, zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik zie dat je inmiddels ook contact hebt gehad met mijn collega en dat dit hele verhaal is doorgezet naar een andere afdeling, zodat zij het verder kunnen oppakken! Zij gaan hier dus voor jou verder naar kijken en dan ga ik er vanuit dat het netjes wordt opgelost!

Mocht ik in de tussentijd nog iets anders voor je kunnen betekenen, dan hoor ik het graag van je. 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Beste PietvL,

Ik las net op https://www.tomsguide.com/us/ios-12-0-1-imessage-issues,news-28300.html dat Apple's nieuwste update iOS 12.0.1 nog steeds niet alle problemen oplost van de Xs(max) waaronder beperkte connectiviteit via 4G.

Citaat "The update also doesn't fix some other bugs, such as the decline in cellular connectivity many new iPhone XS and XS Max users have reported." Dit geldt voor alle mobiele operators wereldwijd.
Er zijn vermoedens dat het met het nieuwe antenne ontwerp van de Xs (max) te maken heeft en het wellicht softwarematig helemaal niet op te lossen is.

Het probleem ligt in elk geval bij de Xs(max) voor 100% zeker bij Apple dus T-Mobile kan dan weinig anders doen dan het toestel om laten ruilen maar als het echt om een ontwerpfout gaat zal dat geen resultaat opleveren ben ik bang.
@Folkert
PietvL schrijft dat hij een iPhone X heeft die al drie keer omgeruild is, niet een Xs. Hij heeft het enkel nog een keer hetest met een xs. De X werkt prima op alle netwerken, behalve op die van T-Mobile. Het is dus wel degelijk een probleem van deze provider. Helaas doe zij er niets aan, behalve nog meer dure toestellen proberen te slijten aan hun klanten.
@PietvL
welkom in de wereld die T-mobile heet. Ook ik heb de ervaring dat ze hun verantwoordelijkheden niet nemen. Ik had hetzelfde probleem met een iPhone 8. Deze is gisteren omgeruild bij de Applestore en het lijkt nu goed te gaan. Ik heb nu een toestel met een andere chip. Hoe het met de X zit weet ik niet, buiten dat de 8 en de X dezelfde problemen met T-Mobile hebben.
Helaas hebben we te maken met twee buitengewoon arrogante bedrijven.
Reputatie 7
Badge +18
@StefThuis Bij de iPhone 8 en X zijn er problemen in combinatie met T-Mobile, dat is wel duidelijk. Maar is is niet 100% zonneklaar dat dit aan alleen T-Mobile ligt want waarom hebben alle andere merken, en dat zijn er aardig wat, dan geen problemen met T-Mobile? Probeer niet met een Apple bril maar objectief naar het probleem te kijken. Dat iPhones een vermogen kosten blijkt geen garantie voor de beste kwaliteit zoals de Xs(max) direct na introductie hebben laten zien. Vooral dat de nieuwe iPhones Xs(max) communicatie problemen hebben bij alle providers laat wel zien dat de schuld 100% naar T-Mobile schuiven wat kort door de bocht is.

De afspraak is nu dat de iPhones omgeruild kunnen worden bij de Applestore en dat lijkt me een werkbare oplossing, uiteindelijk is dat de officiële Apple reseller.
@Folkert Je schrijft zelf al dat de problemen bekend zijn met deze combinatie. Dat is precies waar de frustratie vandaan komt, er is geen oplossing voor. In mijn geval moest ik 1,5 week wachten voordat ik bij Apple terecht kon. Ook ik gebruik hem zakelijk zodat ik gedwongen werd voor de tussenliggende periode een andere, Androïd !, telefoon te kopen. Het hele geintje heeft me een paar honderd euro gekost buiten de tijd die ik heb moeten besteden aan de instructies van T-Mobile helpdesk zoals b.v. simkaartje verwijderen en schoonmaken, soft reset, hard reset enz. enz. En dat terwijl dus bekend bleek te zijn dat de combinatie van mijn telefoon en T-Mobile nooit zou gaan werken.
Ook schrijf je dat andere merken geen problemen hebben met T-Mobile. Laten we het eens omdraaien, waarom hebben de iPhone 8 en de X alléén maar last met het T-Mobile netwerk en niet met alle andere netwerken ? Eerlijk gezegd zal het mij ook een biet zijn aan wie of wat het ligt, de verkopende partij, in dit geval zou het gewoon op moeten lossen.
Want dat brengt me bij je laatste argument: de iPhones moeten omgeruild worden bij de Applestore want in jouw ogen is dat de officiële Apple reseller. Dat lijkt je ook nog eens een werkbare oplossing!? Hoe kom je daar nou bij ? Het duurde dus 1,5 week voordat ik terecht kon, 1,5 week waarin mijn klanten mij niet konden bereiken als ik uit pure nood maar geen ander toestel gekocht zou hebben. Het heeft me een middag gekost waarin ik niet kon werken, een retourtje met de auto naar Amsterdam en een vermogen aan parkeergeld. Een werkbare oplossing ?
Als mijn Samsung televisie stuk gaat die ik bij de plaatselijke Expert gekocht heb dan verwacht toch ook niemand dat ik met dat toestel onder mijn arm naar Z-Korea vlieg omdat de uiteindelijke herkomst daar ligt? Of dat ik met het toestel onder mijn arm met de trein naar Schiphol reis omdat daar de importeur gevestigd is ? Nee, dan ga ik terug naar de winkel waar het toestel aangeschaft en betaald is en dan wordt het daar opgelost. Dat heet consumentenrecht.
Je hebt het over verbindingsproblemen met de iPhone Xs. Dat is totaal niet relevant want daar gaat het hier niet over, het gaat hier over de 8 en de X waarvan een serie niet samenwerkt met T-Mobile. Wél met alle andere providers.
En tot slot is de allergrootste frustratie dat er voor de tussenliggende periode, in mijn geval dus 1,5 week geen leentoestel beschikbaar is. Dat zou minimaal voor zakelijke gebruikers in mijn ogen wél het geval moeten zijn aangezien er in 9 van de 10 gevallen geld verdiend moet worden met hun telefoon.
Ik ben geen Apple groupie, ik ben iemand die gekozen dacht te hebben voor kwalitatief betrouwbare firma's en daar zwaar in is teleurgesteld. Oók door Apple !
Reputatie 3
@PietvL : hoe is het met je wanhoop sinds Mei 2018? Heeft T-Mobile (de verkoper van je abonnement) het probleem voor jou al opgelost? Of je een andere telefoon aangeboden/aangeraden die WEL via een T-Mobile abonnement werkt? Dus GEEN iPhone X (of andere telefoon waarvan bekend is dat daar problemen mee zijn in combinatie met een T-Mobile abonnement).

Dan kan je de juiste keuze maken: OF een iPhone X bij een andere provider dan T-Mobile OF een andere telefoon en bij T-Mobile blijven. Simpel toch?
Dan moet T-Mobile in dat eerste geval het abonnement beëindigen, daar de combinatie iPhone X en T-Mobile abonnement niet werkt (en je daar niet voor bent gewaarschuwd bij de verkoop van je abonnement).
@siert Simpel ??? Dat is dus het probleem, T-Mobile vindt dat ze helemaal niets “moeten”.
Heb je de laatste zin van het berichtje van Piet gelezen ?
Reputatie 3
Het gaat niet om wat T-Mobile vindt, het gaat er om hoe T-Mobile hun abonnement @PietvL heeft verkocht. Heeft @PietvL vertelt dat hij een iPhone X met het T-Mobile abonnement wilde gaan gebruiken? Heeft T-Mobile @PietvL toen gewaarschuwd dat hun abonnement in een aantal gevallen niet werkt met een iPhone X? Heeft @PietvL toen willens en wetens gezegd dat hij desondanks toch een T-Mobile abonnement in combinatie met zijn iPhone X wilde gaan gebruiken? Dan staat hij niet sterk en valt T-Mobile niets te verwijten. Ik denk echter niet dat dat zo gegaan is in de winkel ...

En dan is T-Mobile in gebreke gebleven bij de verkoop (onvolledige informatie / achtergehouden informatie) en is er sprake van misleiding. En staat @PietvL in zijn recht om het abonnement te laten ontbinden.

Het gaat niet om wat T-Mobile "vindt", het gaat om wat in Nederland rechtmatig is bij consumentenkoop. Te meer omdat T-Mobile blijkbaar niet een alternatief met een WEL werkend telefoonmerk of -type heeft voorgesteld. En heeft doen voorkomen of een iPhone X altijd prima functioneert in combinatie met hun abonnementen.
Ik weet het Siert, dit is de theorie.
Helaas is de praktijk anders weet ik uit eigen ervaring. Ze ontbinden je contract niet en bieden je ook geen andere telefoon aan.
M.a.w, ze doen helemaal niets buiten je doorverwijzen naar Apple.
Reputatie 3
Dit is niet de theorie, dit is de praktijk! Niet speculeren of wat "ze" doen of gaan doen @StefThuis !

"Ze" zullen @PietvL vast wel tegemoet willen komen. Het is algemeen bekend en aantoonbaar dat de combinatie T-Mobile abonnement en iPhone X in redelijk wat gevallen verkeerd gaat (wat het probleem ook moge zijn). Er is geen reden om aan te nemen dat T-Mobile niet zou willen meewerken aan een werkbare oplossing als je "ze" op de juiste manier aanspreekt.

Nogmaals: @PietvL moet eerst kiezen welke oplossing (hou de iPhone X en kies een andere provider, of hou het T-Mobile abonnement en kies een andere telefoon) hem/haar het beste lijkt, gegeven de manier waarop de verkoop tot stand is gekomen. Daar waren ik en @StefThuis niet bij ...
Ben onder de indruk van jullie aller reactie en ervaringen daar kan ik echt wat mee. Laatste stand van zaken T-mob heeft eindelijk gereageerd en voor gesteld om de iPhone X aan te bieden bij hun winkel waar deze opgestuurd zal worden aan een reparatie centrum (drmobile.eu) die hem gaat maken. Ik heb mijn voorbehoud gemaakt omdat in inmiddels niets meer geloof of aannemen van de klanten service en gesteld dat als deze 4de poging niet tot een goed werkende telefoon verbinding gaat leiden ik alles heb geprobeerd en meer dan voldoende geduld het getoond met hun half bakken oplossingen. en telefoon zal retourneren en de 4 abbos beëindig. Hiervoor het de dame van T-mob begrip voor zonder verder toezegging natuurlijk. Ze was allang blij dat ik weer mij voor hun karretje laat spannen om een finale reparatie poging te doen....t.b. continued
Reputatie 3
Een andere toon tegenover T-Mobile helpt echt hoor ...

Nogmaals: maak eerst zelf een keuze: hou de iPhone X en kies een andere provider, of hou het T-Mobile abonnement en kies een andere telefoon. Afhankelijk van de manier waarop de verkoop is verlopen.

Stop de zinloze reparaties: er is immers niets stuk! Alleen de combinatie iPhone X met T-Mobile abonnement werkt in jouw geval (en bij een aantal anderen) niet.

Ga -nadat jij jouw keuze hebt gemaakt- op gewone toon in overleg met T-Mobile voor een werkbare oplossing. Zo moeilijk is dat niet ...
Reputatie 3
N.B.: Apple trekt er zijn handen van af als je je toestel laat "repareren" door een niet door hen goedgekeurde partij trouwens. En je kunt hen nergens meer op aanspreken als een derde partij aan je toestel heeft zitten rommelen (het is immers niet stuk). Logisch, vind ik ...
Dit is niet de theorie, dit is de praktijk! Niet speculeren of wat "ze" doen of gaan doen @StefThuis !

"Ze" zullen @PietvL vast wel tegemoet willen komen. Het is algemeen bekend en aantoonbaar dat de combinatie T-Mobile abonnement en iPhone X in redelijk wat gevallen verkeerd gaat (wat het probleem ook moge zijn). Er is geen reden om aan te nemen dat T-Mobile niet zou willen meewerken aan een werkbare oplossing als je "ze" op de juiste manier aanspreekt.

Nogmaals: @PietvL moet eerst kiezen welke oplossing (hou de iPhone X en kies een andere provider, of hou het T-Mobile abonnement en kies een andere telefoon) hem/haar het beste lijkt, gegeven de manier waarop de verkoop tot stand is gekomen. Daar waren ik en @StefThuis niet bij ...

Pardon ???
Blijkbaar he je geen idee hoe ze bij T-Mobile werken Siert anders zou je deze onzin, excusez le moi, niet schrijven. Ik heb net het hele traject met hun doorlopen en ze bieden je helemaal niets aan.
Er is er maar één die speculeert en dat ben jij. Je schrijft dat t-mobile vast wel mee wilt werken als je ze maar op de juiste toon aanspreekt. Hoe arrogant om dat te veronderstellen. Mijn toon was prima, de medewerking van T-Mobile wa nul komma nul.
Lees anders eerst even op je gemak de berichtjes van mij én PietvL door, dan zul je zien dat jouw reactie werkelijk kant nog wal raakt.
Succes Piet, ik duim voor je dat het uiteindelijk geregeld wordt.
Reputatie 3
@PietvL maak de juiste keuze ... suc6!
@StefThuis als je ook zo tekeer ging tegen T-Mobile begrijp ik goed dat ze niet verder met je aan een oplossing van jouw probleem (wat dat ook was) wilden meewerken. En daar geef ik ze geen ongelijk in ...
"Fatsoen moet je doen."
@siert Inhoudelijk ijzersterke reactie Siert, daar kunnen we wat mee !!
Not.
Reputatie 7
Badge +20
@StefThuis

Ik begrijp dat het voor jou een omslachtige manier van oplossen is, maar wat we vooral willen zien gebeuren is dat de mensen met dit probleem worden geholpen. Daarom is op dit moment de procedure om met de iPhone naar de Apple Store te gaan. Zij kunnen het probleem daar ter plekke controleren, kijken of het onder hetzelfde probleem valt en het toestel omruilen. Logistiek gezien kan dit wat voeten in de aarde hebben, maar op die manier heb je wel een oplossing voor het probleem.

Aangezien er al een algemeen topic is én het gesprek hier offtopic gaat, sluit ik dit topic. Voor verdere vragen kun je in het algemene topic terecht.