Klaag maar raak!

Oké, de situatie is voor iedereen hetzelfde die heel graag zijn of haar nieuwe iPhone wil ontvangen... Wachten, wachten, wachten... Geaccepteerd.

Maar...

T-Mobile 'verkoopt' abonnementen die ingaan op de meest ideale momenten. Verleng je, dan gaat de verlenging in op moment dat je oude afloopt. Ben je nieuwe klant, dan gaat het abonnement direct in. Hoe is het mogelijk om gebruik te kunnen maken van je abonnement, zonder het toestel? iSmart is bedoeld voor de smartphone gebruiker; ik maak hedendaags gebruik van een toestel uit de steentijd. Alles behalve een smartphone, welke ik bij mijn iSmart abonnement hebt besteld. Dit terzijde....

T-Mobile beweerd dat alles buiten haar schuld omgaat. "Wij hebben geen invloed op de leveringen van Apple". "Zoals elk jaar met de iPhones levert Apple niet". Persoonlijk vind ik dit uiterst asociaal... Waar moet de klant heen met zijn verhaal? Lees het BW erop na en dan zie je dat de klant bij de verkoper terecht moet. De verkoper dient de problemen op te lossen met de producent.

T-Mobile verkoopt een product, het Apple toestel i.c.m. het abonnement, echter een deel ontbreekt... Correct: het Apple toestel. Eerder in berichten op het forum heb ik gelezen dat T-Mobile zich schuilt achter: "De levering van het toestel staat los van het abonnement". Als dit het geval is, dan had ik ook een ander abonnement kunnen afsluiten in plaats van een 'duur' iSmart abonnement.

Menig commercieel bedrijf laat de klant voor eventuele leveranciersproblemen niet opdraaien voor de consequenties. Neem bijvoorbeeld een groot meubelbedrijf (juist, die geel-blauwe)... Recent werd voor een klant een volledig op maat gemaakt keukenwerkblad niet geleverd doordat de fabrikant de order niet had ontvangen. De klant kreeg een ander werkblad, direct uit de schappen, kosteloos en volledig thuisgeleverd. Daarnaast werd het op maat gemaakt werkblad alsnog kosteloos besteld. Naar mijn mening werden alle verwachtingen overtroffen. Dat bedrijf laat klanten ook wachten bij haar klantenservice, zij doet echter wel iets aan de verwachtingen van de klant...

T-Mobile overtreft vrijwel alle nachtmerries: waar je dacht dat je al het ergste had meegemaakt, maken zij het graag nog erger. Live is for sharing... Toch?!

Omdat ik graag mijn iPhone 5 wil ontvangen, zal ik mijn order niet annuleren. T-Mobile is namelijk op de hoogte dat menig ander iPhone besteller zijn toestel eveneens graag wil ontvangen. Ik ben echter van mening dat zodra je een product koopt, de levertijd +/- 3 - 4 weken bedraagt, je niet tot +/- 7 - 8 weken moet wachten. Het dubbele wat vooralsnog bij aankoop werd beweerd. Qua openheid mag T-Mobile voorbeeld nemen aan andere commerciële bedrijven waar de klant wel centraal staat.

Gelukkig is T-Mobile groot, kan ze makkelijk klanten verliezen en heeft ze vooral geen verkoop nodig om haar omzet te behalen. T-Mobile levert al jaren Apple iPhone's, is zelfs exclusieve verkoper geweest, maar weet tot op heden nog steeds niet te weten wat de verwachte verkoop zal zijn bij de lancering van een nieuw product. Daarnaast, ook al had T-Mobile deze situatie niet kunnen voorkomen (oftewel sprake van zogeheten 'overmacht'), dan nog had T-Mobile een en ander voor haar klanten kunnen betekenen (denk aan compensatie of iets dergelijks).

Prima, mijn verhaal is eruit. Deze klacht wordt toch niet in behandeling genomen. Ooh, deze verwachting zal T-Mobile wel overtreffen! Bedankt!

23 reacties

Dit (en nog een hoop meer dingen waaruit blijkt dat T-mobile duidelijk alleen voor het geld kiest en niet naar de klant luistert) heeft er voor gezorgd dat ik na 7 jaar T-mobile bij ze vertrek. Ik ben er van overtuigd dat kwaliteit uiteindelijk boven drijft - ik ken veel mensen die nu nog noodgedwongen bij T-mobile zitten maar heel graag weg willen.

Je verschuilen achter "Wij willen ook niets liever dan de Iphones leveren" gaat in deze niet op. Je maakt afspraken met klanten en als Apple zijn afspraken niet nakomt, moet niet de klant een probleem hebben maar Apple.
Dat de iPhone vertraagd is niet zo erg...dat hadden we kunnen weten.
Dat de vertraging verdrievoudigd is wel!

Wat T-mobile wel had kunnen doen is een schatting geven uitgaande van de leveringen door Apple van de afgelopen iPhone modellen. Daar zit denk ik wel een verband.

Mogelijk had t-mobile aan de hand hiervan een betere schatting kunnen geven voor een bepaald order nummer.
Hadden ze dat gedaan, dan had ik waarschijnlijk in het begin (toen hij in de verkoop ging en leveringen bekend werden) al bericht gekregen dat het een levertijd van 6 weken zou worden. Hoe spijtig het ook is, het is beter om dit vroeg te weten dan om telkens vertragingen voor je kiezen te krijgen.
Mocht de levering dan toch eerder zijn, dan ben ik helemaal happy en noem ik dat service! Mocht het dan toch later zijn..tja, dan is 7-8 weken ten op zichte van 6 weken wel te overkomen want relatief gezien is het een kleine vertraging.

Inconsistente(!!) communicatie is het grootste probleem bij t-mobile, niet het feit dat een levering vertraagd!
Ik bedoel, toen ik via internet bestelde kreeg ik hele andere bevestigings-mails/smsen/brieven dan toen ik via de telefoon bestelde (gedaan nadat ik de internet bestelling had moeten cancelen door een foutje van mijzelf). Het betreft een verlenging.

Internet bestelling:
- Email 1: Onderwerp: T-Mobile eShop: - Bestelling ontvangen
- Email 2: Onderwerp: Rond je bestelling af (ordernummer: )
Gecanceld vervolgens..
- Paar dagen later een brief met contract bevestiging in de brievenbus (was onjuist verstuurt omdat order was gecanceld, bleek na navragen)

Telefonisch:
- Email 1: Onderwerp: Bevestiging Contractsvernieuwing (zonder ordernummer, sommige velden over je bestelling niet ingevuld)
- Email 2: Onderwerp: Bevestiging Contractsvernieuwing (in een nieuwe layout t.o.v email 1 en wel volledige informatie. Nog geen ordernummer)
- Sms met ordernummer, de dag na de bestelling
- Paar dagen later sms over een levertijd die 2-3 weken zou zijn..
- Geen papieren contracts bevestiging

Ook las ik hier op het forum allerlei tegenstrijdige info t.o.v. het bovenstaande bij anderen.

Maakt deze procedure toch consistent zodat iedereen dezelfde informatie ontvangt!! Dan krijg je ook geen forum onderwerp waarin mensen gaan vragen over info die zij niet hebben gekregen en anderen wel!!
Beste T-Mobile medewerker,

Op 21-09-2012 heb ik mijn contract verlengt met een I Smart 300 abonnement voor de contractsduur van 2 jaar.
Dit in combinatie met de IPhone 5 16 GB zwart

Op 24-09-2012 heb ik een sms ontvangen met daarin een levertijd van 2-3 weken
Op 8-10-2012 ging deze levertijd naar 3-4 weken.
En inmiddels zitten we op een verwachte levertijd op 29 oktober.

Nu snap ik en begrijp ik volledig dat de fout hem zit in de levering van toestellen door Apple.
Maar ondanks dat gaat T-Mobile met mij een overeenkomst aan tot koop (art. 7:1 BW) dat ik bij hun een abonnement afsluiten.

Mijns inziens is er sprake van tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst conform art. 6:71 BW, gesloten tussen mij en T-Mobile.
Dat T-Mobile de derde partij is tussen de levering van het toestel en mij is voor rekening van T-Mobile.
T-Mobile dient er zorg voor te dragen dat zij paal en perk stellen aan de te leveren aantallen, indien zij van te voren weten dat Apple niet kan voldoen aan de vraag.(Iphone 4,4S)

Ik eis dan ook een vergoeding voor deze tekortkoming door T-Mobile.
Ik heb namelijk als klant, en ik mag er als klant van uit gaan, dat indien ik een product bestel ik deze binnen de daarvoor gestelde termijn geleverd krijg.
Ik eis daarom ook een compensatie op het nog aan te schaffen toestel en/of een korting om mijn abonnementskosten.

Een dergelijk groot bedrijf als T-Mobile zou toch moeten weten dat ze de klanten niet zo voor de gek kunnen houden een compensatie is daarom volgens mij ook alleszins redelijk.
De schade die jullie hierdoor maken kunnen jullie verhalen bij Apple wegens het niet voldoen aan de overeenkomst tussen T-Mobile en Apple.
Dit kunt u navragen bij uw bedrijfsjurist.

In afwachting op uw antwoord verblijf ik,

J.Vissers
Reputatie 6
Als juridische student kan ik het niet nalaten om hier een analyse op los te laten, in de hoop dat die juist is. :)

Dit kan inderdaad op basis van wanprestatie, 6:74 BW (6:71 gaat over verjaring van een rechtsvordering, dat is hier niet aan de orde).
Hoewel Apple de producent is, is T-Mobile wel aansprakelijk indien zij niet levert, dit op grond van de wet (boek 6 en 7).
Ik denk dat T-Mobile zich op overmacht uit 6:75 beroept ('we kunnen er niets aan doen omdat de fout bij Apple ligt'), maar dit geldt niet omdat het gebrek krachtens de wet voor de rekening van T-Mobile komt (lees 6:75 er maar op na), zie hiervoor boek 7 over de verplichtingen van de verkoper (7:9 e.v.)
De cruciale vraag is hier of de nakoming blijvend of tijdelijk onmogelijk is. Het is wel duidelijk dat er niet terstond kan worden nagekomen.
Op deze vraag heb ik zo geen antwoord omdat hier weinig tot geen duidelijkheid over verstrekt wordt.

Mocht nakoming tijdelijk onmogelijk zijn, dan is meestal eerst een ingebrekestelling vereist (3:81 jo. 3:82).
In bepaalde gevallen is die ingebrekestelling niet nodig (3:83).
-indien een voor voldoening bepaalde termijn verstrijkt zonder dat is nagekomen. Dit moet wel een fatale termijn betreffen, dus voldoende duidelijk ('ongeveer 3 weken' is niet duidelijk, 'dinsdag 23 oktober' is dat wel).
-indien een schadevergoeding uit onrechtmatige daad (buitencontractueel) of wanprestatie (contractueel) niet wordt nagekomen. Oftewel jij vordert schadevergoeding en er wordt niet betaald.
-wanneer de schuldeiser uit een mededeling van de schuldenaar moet vernemen dat deze in de nakoming van de verbintenis zal tekortschieten. Dit is bijvoorbeeld zo bij een faillisement (van een kale kip kun je niet plukken). T-Mobile moet dan duidelijk meedelen dat er niet meer kan worden geleverd.

Als dit niet zo is dan moet er wel een ingebrekestelling gesteld worden. In deze brief (schriftelijk of elektronisch) moet je aan redelijke termijn geven voor nakoming. Als daarna niet wordt nagekomen dan kun je zeggen dat je gerechtelijke stappen gaat ondernemen. Zo'n mededeling is vaak al voldoende om een bedrijf tot nakoming te doen overgaan.

Mocht er dan nog niet worden geleverd, dan kun je schadevergoeding vorderen (7:36 lid 1 BW). De verkoper is immers verplicht tot leveren en heeft dit niet gedaan,

Hopelijk zijn jullie hiermee verder geholpen.
Nogmaals, ik ben slechts een student en kan geen garantie geven dat alles hier juist is. Maar ik hoop in elk geval mensen te helpen, mochten zij deze stappen willen ondernemen.
@Mascha

Zelf ben ik ook rechtenstudent (Masterfase). Recht hebben is nog geen recht krijgen.... Daarnaast, voordat je überhaupt een reactie van T-Mobile hebt gekregen, is de iPhone 5 hoogstwaarschijnlijk al geleverd!

Uiteraard complimenten voor je uiteenzetting!
Reputatie 6
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Het probleem is dat we niet weten of de IPhone 5 nog wel leverbaar is. Ik ga er van uit van wel, maar er is een groot tekort op dit moment dus dat moeten we nog maar afwachten. Ben wel ietsje minder ver dan jij in mijn studie (derdejaars, Fiscaal Recht). Als je nog aanvullingen hebt op wat ik gezegd heb dan hoor ik dat natuurlijk graag! 🙂
Reputatie 5
@allen,

Ik kan jullie alleen uitleg geven over de procedures die we hanteren, ik kan er niet voor zorgen dat jullie je iPhone sneller gaan ontvangen.

Op het moment dat de iPhone uitkomt is het toestel in 6 varianten te bestellen. Op dat moment hebben wij nog geen indicatie van het aantal toestellen dat geleverd gaat worden. Wij houden dus eerdere releases aan als richtlijn. Dit jaar hebben we de allereerste bestellingen op 28 september uit kunnen leveren. Het ging hierbij alleen om de eerste bestellingen, want op de eerste dag dat besteld kon worden is al een levertijd ontstaan.

Helaas is ook niet bekend welke aantallen we na de eerste levering gaan ontvangen. Als we een levertijd communiceren doen we dat op basis van de informatie die we op dat moment hebben. We proberen altijd een zo reëel mogelijke levertijd te communiceren.

Dit jaar hebben we de levertijd voor een aantal types iPhones naar boven moeten bijstellen. Dit geldt onder andere voor de meest bestelde versie; 16GB zwart. Voor een aantal andere types is de levertijd naar beneden bijgesteld, maar dit zijn wel de minder bestelde uitvoeringen.

Nogmaals, ik weet dat jullie hierdoor je iPhone niet eerder gaan ontvangen, maar ik hoop dat mijn uitleg enigszins begrip oplevert voor de situatie.
Excuses voor de langere levertijd en ik hoop dat jullie allen zeer binnenkort de iPhone ontvangen.
Beste T-Mobile medewerker,

Op 21-09-2012 heb ik mijn contract verlengt met een I Smart 300 abonnement voor de contractsduur van 2 jaar.
Dit in combinatie met de IPhone 5 16 GB zwart

Op 24-09-2012 heb ik een sms ontvangen met daarin een levertijd van 2-3 weken
Op 8-10-2012 ging deze levertijd naar 3-4 weken.
En inmiddels zitten we op een verwachte levertijd op 29 oktober.

Nu snap ik en begrijp ik volledig dat de fout hem zit in de levering van toestellen door Apple.
Maar ondanks dat gaat T-Mobile met mij een overeenkomst aan tot koop (art. 7:1 BW) dat ik bij hun een abonnement afsluiten.

Mijns inziens is er sprake van tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst conform art. 6:71 BW, gesloten tussen mij en T-Mobile.
Dat T-Mobile de derde partij is tussen de levering van het toestel en mij is voor rekening van T-Mobile.
T-Mobile dient er zorg voor te dragen dat zij paal en perk stellen aan de te leveren aantallen, indien zij van te voren weten dat Apple niet kan voldoen aan de vraag.(Iphone 4,4S)

Ik eis dan ook een vergoeding voor deze tekortkoming door T-Mobile.
Ik heb namelijk als klant, en ik mag er als klant van uit gaan, dat indien ik een product bestel ik deze binnen de daarvoor gestelde termijn geleverd krijg.
Ik eis daarom ook een compensatie op het nog aan te schaffen toestel en/of een korting om mijn abonnementskosten.

Een dergelijk groot bedrijf als T-Mobile zou toch moeten weten dat ze de klanten niet zo voor de gek kunnen houden een compensatie is daarom volgens mij ook alleszins redelijk.
De schade die jullie hierdoor maken kunnen jullie verhalen bij Apple wegens het niet voldoen aan de overeenkomst tussen T-Mobile en Apple.
Dit kunt u navragen bij uw bedrijfsjurist.

In afwachting op uw antwoord verblijf ik,

J.Vissers

t-m is zwaar tekort geschoten 
ik heb het zelfde als u mr visser en tot overmaat van ramp heeft een medewerken van t-m mijn bestelling geanuleerd 
dat kunnen ze nu wel herstellen maar kom wel weer op een nieuwe wachtlijst van 5 a 6 weken zo gaan ze dus met klanten om 

mvrg l langeweg
@Anne-Marie

Het is misschien wel "bij overmaat van ramp" dat de iPhones niet geleverd kunnen worden, het gaat om het feit hoe T-Mobile hiermee omgaat. Geen enkele coulance m.b.t. de ingangsdatum van het contract, niets....

Niets, behalve incasseren van geld!
Mijn probleem is nog niet eens zo zeer dat de iphone opmzich laat wachten..
Wel dat ik nu al een duurder abbo heb EN vooral dat de 6 maanden korting opgesnoept wordt zonder dat ik uberhaupt volledig gebruik kan maken van die deal..
Reputatie 4
Badge +3
@all

Als je abonnement is verlopen dan gaat je nieuwe abonnement per direct in, ook al heb je het toestel nog niet ontvangen. Er wordt hier ook geen coulance voor gegeven. Het toestel betaal je af door abonnementskosten te betalen. Maar je kunt voor de rest wel gewoon gebruik maken van je abonnement.

Als we je abonnement pas in laten gaan als je je telefoon ontvangt betekent dit ook dat je een langere contractsperiode hebt en dus niet 21 maanden na afsluiten van je contract opnieuw kunt verlengen.
Ik merk in bijna alle reacties van de moderators dat ze een klein beetje denken dat we hier als kleine kinderen ongeduldig zitten te wachten op de iPhone 5. Dat terwijl ik merk dat de meeste mensen die hier een topic plaatsen meer zitten met het feit dat T-Mobile zichzelf distantiëerd van degene van wie ze het moeten hebben. De klant!

Ik weet persoonlijk niet hoe de andere providers hiermee omgaan maar enige coulance-regeling vanuit T-Mobile is hier wel op zijn plaats. Ik bedoel 1 + 1 = 2. Klant koopt product  iPhone + Abbonement. Zonder abbonement geen gebruik van iPhone en vice versa. Dit product is dus onbruikbaar voor een langere periode. Ofwel klant betaald voor iets wat hij niet heeft. Klant begint te klagen en de vinger wordt gewezen naar de leverancier alsof wij iets met HUN leverancier te maken hebben. Onze leverancier van het product iPhone + abbonement is toch echt T-Mobile.

Ik denk persoonlijk dat de fout ligt bij T-Mobile. Deze hebben hoogst waarschijnlijk een contract getekend bij Apple waarbij ze akkoord gaan met eventuele wijzigende levertijden zodat Apple eerst zijn rechtstreekse klanten kan bevoorraden. Want hoe kan het toch dat Apple zijn levertijden niet hoeft aan te passen? En voor zover ik heb gehoord worden daar alle iPhones nog wel netjes binnen 4 weken geleverd.

Kortom T-Mobile heeft afspraken en beloftes gemaakt naar zijn klanten met waarschijnlijk de voorkennis dat ze deze eventueel niet na konden komen. Als T-Mobile namelijk netjes had vastgelegd met Apple dat ze op tijd moesten leveren hadden ze hier een boeteclausule aan vast kunnen zetten en hadden ze dit netjes kunnen doorbereken naar de klant toe in de vorm van een vergoeding of een minstens een presentje voor het lange wachten. Iedereen weer blij.

Dus T-Mobile doe hier iets mee dit siert jullie bedrijf in geen enkel opzicht.

Grt Jeff
Ik denk dat jullie T-Mobile bij deze te kort doen. Elk jaar bij de levering van een nieuwe iPhone is de belangstelling zo groot dat de levertijden sterk oplopen. Bij de  iPhone 4 moest ik zelfs twee maanden wachten op mijn telefoon! Je weet eigenlijk wel van tevoren dat er schaarste is en dat betekent wachttijden. Het enige wat T-Mobile kan doen is afgaan op wat Apple zegt en eventueel een orderstop invoeren, net als Vodafone, of wachten met orders aannemen tot de toestellen er zijn. Maar ook dan heb je kwade klanten die niet kunnen bestellen en mogelijkerwijs overstappen naar een andere provider. Wat overblijft is orders aannemen en uitleveren wanneer beschikbaar. Om T-Mobile dus nu al in gebreke te stellen lijkt me voorbarig. En korting geven ook, want dan moeten ze iedereen die nu wacht korting geven.

Ze zouden misschien wel beter de klant de keuze moeten laten wanneer zijn abonnement ingaat en nog beter waarschuwen dat de levertijd kan oplopen.

En voor zover het helpt, ik heb bij de Applestore bestelt op 28 september en ook nog geen telefoon binnen dus iedereen zit te wachten. 
Reputatie 5
Ik denk persoonlijk dat de fout ligt bij T-Mobile. Deze hebben hoogst waarschijnlijk een contract getekend bij Apple waarbij ze akkoord gaan met eventuele wijzigende levertijden zodat Apple eerst zijn rechtstreekse klanten kan bevoorraden. Want hoe kan het toch dat Apple zijn levertijden niet hoeft aan te passen? En voor zover ik heb gehoord worden daar alle iPhones nog wel netjes binnen 4 weken geleverd.

Je onderschat hier de macht van Apple. Als een provider eisen gaat stellen waar Apple geen zin in heeft dan zegt Apple simpelweg: "Bekijk het maar!". Aangezien de iPhone mateloos populair is kan Apple zelf de voorwaarden bepalen. Er zal geen enkele provider zijn die om deze reden geen iPhones gaat leveren omdat dit ze veel klanten zal gaan kosten. Als het inderdaad zo is dat de bevoorrading van de Apple Stores geen extra vertraging oploopt vind ik dat niet zo raar aangezien deze winkels van Apple zelf zijn.

Ze zouden misschien wel beter de klant de keuze moeten laten wanneer zijn abonnement ingaat en nog beter waarschuwen dat de levertijd kan oplopen.
Ik ben op het forum eerder berichten tegengekomen dat andere klanten zelf hebben gekozen voor een latere ingangsdatum van de vernieuwing zodat ze meer tijd hadden om het opgespaarde tegoed op te maken. Het is dus wel degelijk mogelijk alleen is dit blijkbaar geen optie die proactief aangeboden wordt. Aan de andere kant heb je als de vernieuwing direct ingaat na het oude contract wel als voordeel dat je contract eerder afloopt zodat je straks eerder kunt vernieuwen.
@Jiggy

Hetgeen jij aandraagt is de reden waarom ik dit topic ben gestart. Je raakt de spijker op zijn kop!
Reputatie 2
Ook ik had de iphone 5 besteld er liep toen een aktie eerste 6 maanden 50% korting op je abonnement ze schreven er met pen onder " aktie onder voorbehoud" nu 3 weken later is de aktie ineens terug gedraaid naar 3 maanden 50% korting op je abonnement nou dat was dan teleurstelling 1. Nu ook nog wachten wachten echter ik hoefde nog niet meteen te kiezen welk abonnement ik wilde gaan nemen die keuze kon ik maken op moment dat de phone beschikbaar was ( dat dan weer wel ) ik heb er over nagedacht en heb achteraf besloten mijn bestelling te annuleren en de phone te kopen met verkoop oude iphone 4 heb ik mijn nieuwe telefoon onder de apple prijs en zoek nog naar sim only abonnementje inmiddels geniet ik nu een week van mijn iphone 5 hij is geweldig.
Je onderschat hier de macht van Apple. Als een provider eisen gaat stellen waar Apple geen zin in heeft dan zegt Apple simpelweg: "Bekijk het maar!". Aangezien de iPhone mateloos populair is kan Apple zelf de voorwaarden bepalen. Er zal geen enkele provider zijn die om deze reden geen iPhones gaat leveren omdat dit ze veel klanten zal gaan kosten. Als het inderdaad zo is dat de bevoorrading van de Apple Stores geen extra vertraging oploopt vind ik dat niet zo raar aangezien deze winkels van Apple zelf zijn.

Ik doel niet op de machtspositie van Apple. Als officieel Apple Consultant Network aangesloten lid ken ik deze positie als de binnenkant van mijn broekzak.
Juist deze machtspositie overtuigd mij ervan dat T-Mobile niet een dergelijke afspraak met Apple heeft kunnen maken en vooralsnog handelen ze met deze voorkennis van zowel de afspraken met Apple alsmede de leveringen in het verleden op incorrecte wijze. T-Mobile zou toch nu wel beter moeten weten, toch? Toch spreken ze in een SMS over een levertijd van 3 tot 4 weken. En niet van een verwachte levertijd van 3 tot 4 weken. Ik citeer: "Beste klant, de levertijd van uw iPhone 5 bedraagt vanaf dit moment 3 tot 4 weken. Binnen deze periode ontvangt u een e-mail en sms van AMP Logistics, waarmee u eenvoudig online een bezorgafspraak kunt maken. Groeten T-Mobile" Ook de klantenservice sprak niet over een verwachte levertijd maar over een leveringsperiode. Deze sprak over een levertijd tussen de 4 tot 6 weken. Was dus erg blij met de sms! Om er later achter te komen dat de levertijd 8 weken is.

Ik doel dus op juiste communicatie naar de klanten. De klant op de hoogte houden. En als je een afspraak maakt zowel mondeling alsmede schriftelijk houdt je hier dan ook aan of kom met een passende oplossing. Das toch niet meer dan een correcte behandeling van je klanten toch?

Ik probeer hier dan ook niets anders dan wat opbouwende kritiek te leveren. Ik ben al meer dan 6 jaar tevreden klant bij T-Mobile en mag dan ook best zeggen dat ik 9 van de 10 keer correct en netjes behandeld wordt en er dan ook naar een passende oplossing wordt gezocht. Dit in tegenstelling tot mijn ervaring met andere providers waarbij het een zeldzaam feit was dat er uberhaupt naar een oplossing werd gezocht. Ook mag ik eerlijk toegeven dat ik door mijn kennis van Apple en de verwachte levertijden allang rekening had gehouden met een langere levertijd waardoor ik me in deze situatie mogelijk minder gedupeerd voel als de anderen in dit topic. Maar komop! Ik mag toch hopen dat ik niet meer kennis heb van zaken omtrent levertijden van een iPhone dan dat T-Mobile heeft, toch?

Ik stel T-Mobile niet in gebreke. Mijn levertijd van (ja ik houd degene aan die van de klantenservice medewerker heb gekregen) 4 tot 6 weken is immers nog niet verstreken en er bestaat uiteraard nog een kans dat ze het wel gaan halen. Wat ik wel verwacht is dat ze nu eindelijk omtrent de iPhone een verbeterde communicatie gaan opstellen naar hun klanten. En voor degene die wel degelijk schade hebben geleden, in de vorm van een abbonement waar ze nu voor betalen maar nog geen gebruik van kunnen maken, zouden ze een passende compensatie moeten toepassen. Aangezien mijn historie met T-Mobile zou ik er vanuit moeten kunnen gaan dat dat dan ook gebeurt.

mvg Jeff
Reputatie 5
Een welgemeend compliment voor Jiggy aka Jeff

Als ik T mobile was zou ik deze jongen een goed betaalde baan aanbieden!
Reputatie 5

Als ik T mobile was zou ik deze jongen een goed betaalde baan aanbieden!

Dat laat ik aan T-Mobile. Ik werk er niet :)

Ik las op iphoneclub dat de (eigen) Apple Stores gisteren (25-okt-12) pas zijn begonnen met de uitlevering van de eerste online bestellingen, dus ik heb nog gewoon geduld met mijn bestelling. 
Vandaag eens niks te klagen!
Ik krijg net bericht dat mijn iphone klaar ligt om bezorgd te worden.
Dat is zelfs eerder dan gecommuniceerd door t-mobile (v.a. 29 okt was gezegd in de laatste vertragings sms).
Blijkbaar zijn ze weer op voorraad!

Kijk, daar wordt je blij van, zo voor het weekend 😃!
Reputatie 5
@Jiggy, ik reageerde enkel op de derde alinea van je die ik als een quote in mijn bericht erbij had gezet. 🙂 Ben het overigens met je eens dat de communicatie vanuit T-Mobile wel beter mag.

@MarcCa, meevallers mag je natuurlijk ook hebben! Gaat het toevallig om de iPhone 5 16 GB besteld in de eerste week (zie dit bericht)? En heb je al een bezorgdatum vast kunnen leggen?
Ik heb hem idd op 21 sept besteld, de 16 Gb versie zwart. Beter een pessimistisch leveringstermijn dan een optimistisch. Dan valt het vaker mee dan tegen!
Net vandaag ontvangen en bezig met installatie 🆒

Reageer