Beantwoord

Klacht haperende connector IPhone 6 en "aanbieding"

• 1 september 2017
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

Beste lezer. In dit geval betreft het een mededeling na een eerder telefoontje vandaag met jullie "help" desk. De melding ging om 1 van de abonnementen die ik een half jaar terug heb afgesloten met een IPhone 6. Het probleem zat hem in een schijnbaar uitgelubberde connectoraansluiting die wisselend wel en geen contact maakte. Op de vraag waar ik terecht kon voor- en de verwachting die ik uitsprak dat dit vast onder de garantie zou vallen, werd me al gauw verteld dat dit niet zeker was en dat ik hier zelf voor moest zorgen door middel van opsturen etc. Discussie ging over en weer, echter ging het hier om een garantie voor een haperend onderdeel! Geen water-of valschade maar gewoon iets wat niet goed functioneerde door materiaalfalen. Er werd me verteld dat ik dit moest opsturen en dat de garantie bepaald zou worden door een deskundige. Ik zou evt een rekening krijgen voor reparatie en bij het niet uitvoeren hiervan onderzoekskosten! Jet is namelijk lasti vast te stellen of dit niet door eigen toedoen veroorzaakt is. Uiteraard begrijp ik dit standpunt, echter zou ik werkelijk niet weten hoe je dit zelf zou kunnen veroorzaken binnen een half jaar! Kortom, je word aan alle kanten bang gemaakt met (hoge) kosten zonder een klant behulpzaam te zijn met een oplossing voor een in mijn ogen dure aanschaf. Daarbij heb je er wettelijk recht op! Zelf maar naar een t mobile shop in de buurt gegaan en deze behulpzame jongeman had het probleem in 2 min verholpen! Op zijn zeggen was ik de 5e die dag en wist hij ook tenvertellen dat dit een zeer bekend probleem is. Ik citeer: "'deze worden dan opgestuurd en reken ze er zo €60,- voor(!) Wat blijkt nu: aangezien de telefoons vaak in de broekzak verdwijnt gaat er stof in de opening van de connector zitten! Ik schrok wat daar uit kwam! Hierdoor past de oplaadkabel dus niet strak in het aansluiting en hierdoor ontstaat laad het toestel niet goed op. Je moet hem dan heen en weer bewegen zodat hij hopelijk contact maakt, het hapert enz. Ik ben en was dus echt niet tevreden over de manier waarop er met (mogelijke) garanties word omgesprongen en zeker niet bij een recentelijk aangeschaft toestel. Ik ben met dit abbonnement aan verlenging toe en zal binnen 2 dagen teruggebeld gaan worden.
icon

Beste antwoord door David 2 september 2017, 12:29

Hoi Frank,

Goed dat je dit nog even aan hebt gekaart! Sowieso handig dat je de oplossing hier nog deelt met ons. Andere klanten kunnen hier ook hun voordeel mee doen! 🙂

Ik snap dat het achteraf gezien vrij eenvoudig opgelost is en dat is natuurlijk eigenlijk alleen maar goed! Voor mijn collega aan de telefoon is het natuurlijk niet te zeggen wat er met het toestel gebeurd is en wat er nou exact aan de hand is. Zij gaat af op wat ze hoort en moet daar bepaalde conclusies aan verbinden. Zij kan niet zien dat er stof en vuil in de aansluiting zit, de shopmedewerker kan dat wel. Daarnaast moet er natuurlijk ook rekening worden gehouden met de garantie en kan zij niet zomaar beloftes maken. Als zij had gezegd dat het onder de garantie zou vallen, jij je toestel had opgestuurd en het bleek dat het toch niét onder de garantie viel, dan was dat helemaal vervelend geweest! Ik begrijp jouw punt heel goed, maar dit soort zaken zijn altijd lastig te beoordelen op afstand. Ik ben in ieder geval blij dat mijn collega het in de winkel op heeft kunnen lossen!

Ik zag trouwens dat je ook een vraag had opgestuurd over de verlenging en de kosten bij een derde partij. Dit soort partijen zijn vrij om hun eigen prijzen te vragen voor toestellen. Zij kunnen dus andere acties op toestellen geven, waardoor de prijzen lager zijn. Je sluit dan een contract bij hen af en bent dan ook afhankelijk van hun voorwaarden voor reparates, garanties, enzovoort. Ik begrijp ook dat je nog over de verlenging gebeld wordt door een collega, dat gebeurt zo snel mogelijk! :)

Als je nog vragen voor ons hebt, laat het dan weten!
Bekijk origineel

4 reacties

..excuses voor de taafouten, echter kan ik hier achteraf niets veranderen..
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Frank,

Goed dat je dit nog even aan hebt gekaart! Sowieso handig dat je de oplossing hier nog deelt met ons. Andere klanten kunnen hier ook hun voordeel mee doen! 🙂

Ik snap dat het achteraf gezien vrij eenvoudig opgelost is en dat is natuurlijk eigenlijk alleen maar goed! Voor mijn collega aan de telefoon is het natuurlijk niet te zeggen wat er met het toestel gebeurd is en wat er nou exact aan de hand is. Zij gaat af op wat ze hoort en moet daar bepaalde conclusies aan verbinden. Zij kan niet zien dat er stof en vuil in de aansluiting zit, de shopmedewerker kan dat wel. Daarnaast moet er natuurlijk ook rekening worden gehouden met de garantie en kan zij niet zomaar beloftes maken. Als zij had gezegd dat het onder de garantie zou vallen, jij je toestel had opgestuurd en het bleek dat het toch niét onder de garantie viel, dan was dat helemaal vervelend geweest! Ik begrijp jouw punt heel goed, maar dit soort zaken zijn altijd lastig te beoordelen op afstand. Ik ben in ieder geval blij dat mijn collega het in de winkel op heeft kunnen lossen!

Ik zag trouwens dat je ook een vraag had opgestuurd over de verlenging en de kosten bij een derde partij. Dit soort partijen zijn vrij om hun eigen prijzen te vragen voor toestellen. Zij kunnen dus andere acties op toestellen geven, waardoor de prijzen lager zijn. Je sluit dan een contract bij hen af en bent dan ook afhankelijk van hun voorwaarden voor reparates, garanties, enzovoort. Ik begrijp ook dat je nog over de verlenging gebeld wordt door een collega, dat gebeurt zo snel mogelijk! :)

Als je nog vragen voor ons hebt, laat het dan weten!
Reputatie 2
Houten tandenstoker is al jaren dé tool om haperende iphone connectoren (incl headphones bij de oudere modellen) te fixen 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Als je maar heel voorzichtig te werk gaat! 😉

Reageer