Beantwoord

Kloppen de landcodes die iPhone aangeeft altijd?

• 15 januari 2017
  • 1 reactie
  • 274 Bekeken

Hi,

Ik heb een vraagje. Ik werd gebeld door een kennis die in Belgie was maar op mijn telefoon stond het nummer en daaronder Spanje. Maar diegene was echt in Belgie. Hoe is dit mogelijk? Liegt diegene dan of komt het wel vaker voor dat het niet klopt?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Pilovali 15 januari 2017, 17:44

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Meestal pakt de telefoon de landcode (+32 voor België en +34 voor Spanje) en laat dan automatisch het land zien. Soms gaat het mis, maar meestal gaat het gewoon goed.

Als je kennis een Spaanse provider heeft, dan belt die met zijn eigen nummer als die in een ander land is.
Voorbeeldje:
Je eigen mobiele nummer is +31 (0) 612345678
Als je in bijvoorbeeld Duitsland bent, en belt naar iemand in Nederland, dan ziet die gewoon +31 (0) 6123478 op zijn toestel.

Beantwoord dit je vraag?

Groet,
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Meestal pakt de telefoon de landcode (+32 voor België en +34 voor Spanje) en laat dan automatisch het land zien. Soms gaat het mis, maar meestal gaat het gewoon goed.

Als je kennis een Spaanse provider heeft, dan belt die met zijn eigen nummer als die in een ander land is.
Voorbeeldje:
Je eigen mobiele nummer is +31 (0) 612345678
Als je in bijvoorbeeld Duitsland bent, en belt naar iemand in Nederland, dan ziet die gewoon +31 (0) 6123478 op zijn toestel.

Beantwoord dit je vraag?

Groet,

Reageer