Beantwoord

Logicboard Iphone 6 plus second opinion

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Beste T-Mobile,

Helaas heb ik op mijn schrijven van 29/08/16 nog geen reactie gehad!

Geachte heer/mevrouw,

Na bijna 2 jaar ( aankoop 6 Oktober 2014 ) perfect te hebben gewerkt, wilde mijn display niet meer reageren op diverse aanrakingen/ touch commando's. Aangezien dit voor het eerst is voorgekomen, na diverse iphone modellen te hebben gehad, heb ik besloten om een afspraak te plannen bij de Genius Bar oftewel Apple store te Leidseplein Amsterdam.

De medewerker van Apple heeft aangegeven dat dit probleem vaker is voorgekomen bij de Iphone 6 plus en meer een product fout is dan een menselijke/persoonlijke fout. Hier opvolgend heeft de medewerker van Apple netjes aangegeven dat bij Apple de garantie geldt voor 1 jaar en derhalve het voor € 339 kunnen repareren/oftewel een nieuw toestel kunnen geven. Echter na aangeven dat ik dit toestel via T-Mobile heb aangeschaft, kreeg ik het advies om bij T-Mobile langs te gaan, gezien ik nog in mijn garantie periode zit ( vervalt op 6 Oktober 2016 ).

Van Apple heb ik een diagnoseblad meegekregen en samen met mijn toestel heb ik deze ingeleverd ter reparatie bij de T-mobile aan de Kalverstraat te Amsterdam. De vestigingsmedewerker heeft na het ophalen van de informatie uit het systeem en de inspectie, de complimenten gegeven dat de telefoon nog in prima staat is. Gelijk dezelfde dag kreeg ik een mail met de benodigde informatie en doorverwijzingen om mijn reparatie te volgen.
Dynafix heeft de volgende reparatie meldingen afgegeven
1. 11 Augustus binnengekomen bij Dynafix.
2. 12 augustus in behandeling gezet bij een monteur.
3. Pas op 18 augustus (5 werkdagen later! ) zijn de eerste foto's geupload.
4. 19 Augustus een prijsopgave ontvangen.

Helaas moet ik aangeven dat ik zeer verbaasd ben over de prijsopgave en zeer teleurgesteld ben over hoe dit is samengesteld.

"Onze gecertificeerde technici hebben de mobiele telefoon grondig nagekeken en getest. Uit dit onderzoek blijkt dat jouw toestel schade heeft die is veroorzaakt door vallen, stoten of klemmen. Deze geconstateerde schade valt niet binnen de garantievoorwaarden."

1. Wat voor schade heeft mijn telefoon? Trekken ze dezelfde conclusie als Apple en ligt het aan de logicboard? Of is het wat anders?
2. De oorzaak van de "schade" wordt nu wel heel algemeen aangegeven, zie "vallen, stoten of klemmen", terwijl er grondig is nagekeken en getest. Wel heel kort door de bocht!
3. Reparatie van het toestel : € 422,76. Dit is bijna € 100,- meer dan dat ik dit bij Apple geregeld kan krijgen.
4. De conclusie van Dynafix is totaal het tegenovergestelde van Apple, namelijk dat dit een persoonlijke fout is!

Tevens vind ik onderstaand link in uw forum waarin ook al wordt benadrukt dat dit een product fout is! In deze link zijn weer doorverwijzingen van particulieren die dit probleem ook hebben gehad.

https://forum.t-mobile.nl/apple-444/iphone-6-touchscreen-werkt-niet-259918#breadcrumbs

Na diverse keren mails te hebben verstuurd, telefonisch contact te hebben gehad, krijg ik het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen en dat T-Mobile probeert er onder uit te komen!

Ik vind dit schandalig, niet netjes en zeker niet klantvriendelijk! Als dit de wijze is waarop T-Mobile haar klanten wilt behandelen, dan is er van mijn kant de intentie om mijn contract te verlengen, dat afloopt op 6 oktober 2016, er dus dan ook niet meer!

In afwachting op een snelle reactie verblijf ik!
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 6 september 2016, 07:52

Hallo Naruto,

1. Dit is een forum voor en door (mede)klanten, niet de snelste klantenservice route voor informatie.
2. T-Mobile is niet Dynafix.. Dat is een 'onafhankelijke' derde partij voor reparaties om belangenverstrengeling op garanties te voorkomen.
3. Apple moet de 2 jaar garantie opgelegd door de EU gewoon opvolgen, dus die 1 jaar bs is niet rechtsgeldig.
4. Grappig genoeg heb je dus al een second opinion uit laten voeren, dus wat er nu moet gebeuren is of via chat/telefoon de klantenservice benaderen en benadrukken dat Dynafix hier zeer fout zit. Helaas kunnen 'wij' mede-klanten er verder weinig hulp voor bieden... Ik attendeer nog wel de moderators op dit topic.

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo Naruto,

1. Dit is een forum voor en door (mede)klanten, niet de snelste klantenservice route voor informatie.
2. T-Mobile is niet Dynafix.. Dat is een 'onafhankelijke' derde partij voor reparaties om belangenverstrengeling op garanties te voorkomen.
3. Apple moet de 2 jaar garantie opgelegd door de EU gewoon opvolgen, dus die 1 jaar bs is niet rechtsgeldig.
4. Grappig genoeg heb je dus al een second opinion uit laten voeren, dus wat er nu moet gebeuren is of via chat/telefoon de klantenservice benaderen en benadrukken dat Dynafix hier zeer fout zit. Helaas kunnen 'wij' mede-klanten er verder weinig hulp voor bieden... Ik attendeer nog wel de moderators op dit topic.
Een collega KE wees me er wel op dat de 2 jaar garantie via je verkoper verloopt, dus bij T-Mobile aanschaf moet dit via T-Mobile. Voor iedereen die het rechtstreeks bij Apple heeft gekocht, daar moet Apple het wel erkennen naar EU wetgeving. Via een provider/winkel van een ander mogen ze kinderachtig 1 jaar aanhouden en moet de provider/winkel met hun in discussie gaan over de tweede jaar garantie.

http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Het is dus wat smerig in mijn optiek, wat betreft Apple meuk kan je beter rechtstreeks bij ze kopen omdat je dan NL recht krijgt en daarmee zij voor de normale en te verwachten duur van het product garantie moeten bieden... Let wel, kopen bij Apple, niet een winkel / Applestore voordat die spontaan gesloten wordt! Ohw, juridisch rechten proberen te omzeilen...
Hallo Poco Loco,

Ik snap werkelijk waar niet hoe een bedrijf als T-Mobile reparaties laat uitvoeren door een amateuristische partij als Dynafix. Ik ben ook enorm verbaasd hoe de klantenservice medewerkers hiermee om gaan, alles is zwart-wit, en zij kunnen verder niet helpen. Ik vraag me af hoe ze dit zelf zouden aanpakken als ze zelf dit problem hadden.

Ik heb denk ik wel 10 keer klantenservice gebeld en de diagnose van Apple zelfs meegestuurd en nogmaals als bijlage verzonden in diverse emails. En nog steeds geen reactive na diverse mails/chats en telefoongesprekken.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Naruto (kijk je ook Anime?)

Goed om te zien dat Poco-Loco al op je heeft gereageerd. Je hebt inderdaad een second opinion laten uitvoeren. Dit is een van de opties voor wanneer je het niet eens bent met de kosten van de eventuele reparatie.

Ik zie dat je hier ook contact over hebt gehad met een van mijn collega's (Brenda). Zij zou de brief doorsturen naar Dynafix. Omdat ik momenteel niet kan inzien wat precies de status hiervan is heb ik Brenda gevraagd om zo snel mogelijk contact met jou op te nemen. Een andere collega heeft dit via chat ook al aan je beloofd, excuses dat er verder nog geen contact met je opgenomen is.

Sorry dat ik je niet direct kan helpen en ik snap dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Ik ga er voor zorgen dat mijn collega contact met je op gaat nemen met meer informatie. Wil je het laten weten als je in de tussentijd nog vragen hebt?
Amy schreef:

Goed om te zien dat Poco-Loco al op je heeft gereageerd. Je hebt inderdaad een second opinion laten uitvoeren. Dit is een van de opties voor wanneer je het niet eens bent met de kosten van de eventuele reparatie.

Ik zie dat je hier ook contact over hebt gehad met een van mijn collega's (Brenda). Zij zou de brief doorsturen naar Dynafix. Omdat ik momenteel niet kan inzien wat precies de status hiervan is heb ik Brenda gevraagd om zo snel mogelijk contact met jou op te nemen. Een andere collega heeft dit via chat ook al aan je beloofd, excuses dat er verder nog geen contact met je opgenomen is.

Sorry dat ik je niet direct kan helpen en ik snap dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben. Ik ga er voor zorgen dat mijn collega contact met je op gaat nemen met meer informatie. Wil je het laten weten als je in de tussentijd nog vragen hebt?

Hallo Amy,

Ja zekers.

Gezien ik voor 09-09 aan Dynafix moet laten weten wat mijn beslissing is, is een snelle antwoord zeer gewenst.
Reputatie 6
Gewoon zeggen dat je langer tijd nodig hebt omdat je nog in gesprek bent met de aanbieder. Laat je in ieder geval niet onder druk zetten.
Naruto schreef:

Amy schreef:

Hallo Amy,

Ja zekers.

Gezien ik voor 09-09 aan Dynafix moet laten weten wat mijn beslissing is, is een snelle antwoord zeer gewenst.

Hallo Amy, wordt er via de mail contact met mij opgenomen?

Reageer