Beantwoord

Mail op iPhone 7 ophalen wel via WIFI niet via 4G

• 17 maart 2017
  • 9 reacties
  • 8003 Bekeken

Ik gebruik MAIL op een nieuwe iPhone 7. Zolang ik verbonden ben met een WIFI-omgeving, kan ik gewoon op mijn mobiel probleemloos mijn mail ophalen en verzenden. Maar zodra ik het probeer op het T-Mobile netwerk 4G, dan krijg ik de melding 'De e-mailserver reageert niet'. Ik heb een POP3-account via Previder. De helpdesk van de mailprovider schuift de schuld naar T-Mobile, en de support desk van T-Mobile schuift de schuld naar de mailprovider. Zucht. Wie van jullie weet raad?

PS. Ik lees op het Forum oplossingen via de smtp.gprs.t-mobile.nl maar die gaan over het verzenden van mail. Ik krijg de mail niet eens binnen... 😢
icon

Beste antwoord door Fan van Apple maar soms niet 18 maart 2017, 10:55

Beste allemaal,

Dank aan iedereen die met me heeft meegedacht. Ik heb de oplossing gevonden! En die is zo voor de hand liggend, dat ik mij schaam voor mijn stommiteit.

Ga naar INSTELLINGEN - Mobiel netwerk
Zet mobiele data AAN
Scoll naar beneden en zet ook MAIL aan ;-)

En jawel, dan doet de MAIL het natuurlijk wel via het netwerk van T-Mobile. Hoera.

Hartelijke groet, fijne dag verder.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +13
Is dat van deze dienstverlener? Ik heb gezocht op e-mail instellingen maar kan ze niet vinden.
Kan je aangeven welke instellingen je hebt staan in het toestel? Gebruikersnaam en wachtwoord graag als *** aangeven. Daar hebben wij niets mee te maken. 😉
Beste klantexpert, wat fijn dat je reageert. Ja, het is inderdaad van deze dienstverlener. Mijn instellingen zijn bij de hostnaam: pop3.introweb.nl - gebruikersnaam & wachtwoord ***** en bij de uitgaande post: smtp.introweb.nl. SSL-gebruik heb ik uit staan en de serverpoort voor ingaand op 110 en voor uitgaand op 587.Ik heb bij deze provider een eigen, zakelijk domein, en dus een bijbehorend e-mailadres dat ik graag onderweg wil kunnen raadplegen.

Zoals gezegd: MAIL op mijn iPhone functioneert prima met wifi. De instellingen lijken me dus goed. Maar helaas krijg ik via 4G van T-Mobile geen mail binnen op mijn iPhone. Fijn dat je mee wilt denken!
Reputatie 2
Badge +13
Graag gedaan en nu nog zorgen dat het gaat werken. :)

Ik had ondertussen de instellingen al gevonden.
POP3:
Inkomende server: pop3.introweb.nl
Port: 110 (je kan ook eens poort 995 proberen)
SMTP: smtp.introweb.nl
Port: 587
Authenticatie SMTP: zelfde credentials als inkomende mail
SSL: geen

Bij de gebruikersnaam is dat je e-mailadres die je daar hebt of een andere gebruikersnaam?
Als het je e-mailadres is heb je dan alleen voor @introweb.nl staan? Ja? Plaats dan eens @introweb.nl erbij.

Je kan ook eens proberen door in plaats van pop3.introweb.nl, pop.introweb.nl te gebruiken.

Na eventuele wijzigen wel je iPhone helemaal opnieuw opstarten.
Hi Puk,

Ik heb de beide varianten die je suggereert, uitgeprobeerd en de iPhone herstart. Het helpt niet helaas. De instellingen zijn goed, immers: ik ontvang MAIL via wifi en kan ook verzenden.

Maar ik wil ook graag MAIL kunnen binnenhalen & verzenden via het 4G van T-Mobile. Waarvoor heb ik anders een abonnement bij T-Mobile?! Hoop dat jij nog een creatief idee hebt?
Hallo Fan,

Even hele basic vraagjes:
Internet werkt wel gewoon onderweg?
Data staat aan van je T-Mobile?
Kan het toevallig zijn dat je MAIL app een instelling heeft om alleen via Wi-Fi mail te controleren?
Werkt alleen deze email niet of de hele app niet? (controleren met een random gmail etc ofzo)

De instellingen klinken gewoon als correct en 4G werkt verder gewoon als internet. Je hebt ook gewoon adressen staan als servers die verbinding onafhankelijk zijn... Alleen mobieltjes hebben een hoop instellingen die je kunnen "beschermen" tegen data-kosten.
He die Poco-Loco,

Hier de basic antwoorden. Ja, internet werkt prima, ook zonder wifi. Data mobiele netwerk staan 'aan'. Mijn MAIL app (die van Apple) heeft geen instelling om alleen via WIFI te functioneren. Indien geen WIFI, dan lukt het ook niet om een mail via deze app te verzenden ;-(

E-mail ophalen en verzenden via Gmail lukt overigens wel zonder wifi. Maar dat is niet wat ik wil.
Misschien moet ik de mobiele data van T-Mobile anders instellen?
Ik heb nu bij APN staan: smartsites.t-mobile
Ik heb op die plek geen gebruikersnaam of wachtwoord ingevuld.
Geen idee trouwens what that may be.

Zou dat 't kunnen zijn?
Beste allemaal,

Dank aan iedereen die met me heeft meegedacht. Ik heb de oplossing gevonden! En die is zo voor de hand liggend, dat ik mij schaam voor mijn stommiteit.

Ga naar INSTELLINGEN - Mobiel netwerk
Zet mobiele data AAN
Scoll naar beneden en zet ook MAIL aan ;-)

En jawel, dan doet de MAIL het natuurlijk wel via het netwerk van T-Mobile. Hoera.

Hartelijke groet, fijne dag verder.
Niks stommiteit, het zijn dit soort achterlijke instellingen (en de hoeveelheid ervan) die een bos verzorgen ;)

Mooi dat je het gevonden hebt!

Reageer