Beantwoord

Melding batterij Iphone XS

• 29 januari 2020
  • 9 reacties
  • 850 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Hoi Allemaal,

Ik krijg de laatste tijd de volgende melding op mijn iPhone XS:

“Er kan niet worden gecontroleerd of deze iPhone een originele apple batterij heeft. er is geen informatie beschikbaar over de conditie van deze batterij.”

Dit lijkt mij sterk omdat ik nog nooit de batterij van mijn heb laten vervangen.
Ik heb wel dat de telefoon soms zonder duidelijke reden uitvalt. Wat kan hier de rede voor zijn? En zijn er meer mensen met dit probleem?

icon

Beste antwoord door CrisTien 29 januari 2020, 18:15

Beste @PhoMu Dat lijkt mij erg lastig.Is het soms een refurbished toestel?

Of Is de telefoon gerepareerd door een niet erkent bedrijf?

Waar heb je hem gekocht? 

Wat je kan doen is contact opnemen met de verkopende partij of om hulp vragen in de app van #AppleSupport 
meer info 

Apple blokkeert statusinformatie

over de conditie van een iPhone-accu als iemand anders dan een door Apple gecertificeerde reparateur de accu heeft vervangen. Dat gebeurt alleen bij de XS, XS Max en XR, claimt iFixit.

Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat. 
Groetjes.

Is de iPhone 100%nieuw? Lees hier hoe je dat kan controleren

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Waar heb je hem gekocht? 

Wat je kan doen is contact opnemen met de verkopende partij of om hulp vragen in de app van #AppleSupport 
meer info 

over de conditie van een iPhone-accu als iemand anders dan een door Apple gecertificeerde reparateur de accu heeft vervangen. Dat gebeurt alleen bij de XS, XS Max en XR, claimt iFixit.

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +20

Nog een artikel over dit probleem 

https://www.ad.nl/tech/iphone-batterij-niet-door-apple-vervangen-dan-krijg-je-voortaan-deze-vervelende-melding-te-zien~a2027e66/

Waar heb je hem gekocht? 

meer info 

Groetjes.

Hoi CrisTien bedankt voor je reactie en hier de antwoorden op je vragen :)

1. Nee geen refurbished toestel, ik heb hem samen met een abbo gekocht hier bij Tmobile
  2. Gekocht bij Tmobile op de website in 2018

Daarom vind ik het juist zo vreemd dat ik deze melding vanuit het niets krijg. Alles is nog origineel :) Tot aan de oordopjes toe! Ik zal ook contact opnemen met apple support. Als ik meer weet dan meld ik het even.

Reputatie 7
Badge +20

@PhoMu Ik hoor het graag. Je kan Apple support laten meekijken in je telefoon.

En laat je niet afschrikken want je hebt twee jaar garantie waar je de telefoon ook gekocht hebt.

Klik hier Support 

@CrisTien  Apple Support heeft zojuist met mijn telefoon meegekeken.
Er is inderdaad een probleem met mijn batterij.

En ja natuurlijk begonnen ze over de maar 1 jaar fabrieksgarantie bij Apple. Maar ik weet idd van de twee jaar garantie. Ze hebben mij geadviseerd ivm het consumenten recht contact op te nemen met tmobile. 

Dat wordt mijn volgende stap dan maar haha

Reputatie 7
Badge +20

Zucht! Ga anders even langs een Amac (als je kan) misschien gaat dat sneller.

In de stad waar ik woon is geen amac maar vrijdag ben ik wel in de buurt van eentje, loop dan wel even binnen… XD

Reputatie 7
Badge +20

@PhoMu Heb je nog tijd gevonden om bij een Amac binnen te lopen?

Is het probleem met de batterij opgelost?

Groetjes!

@PhoMu Heb je nog tijd gevonden om bij een Amac binnen te lopen?

Is het probleem met de batterij opgelost?

Groetjes!

Hey @CrisTien mijn telefoon ligt nu bij de reparatieservice van T-mobile :) Even afwachten nu! Ik laat het weten als er nieuwe updates zijn.

Reageer