Vraag

Microfoon Iphone 4 werkt niet goed

• 4 januari 2013
  • 17 reacties
  • 11898 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 2 reacties
Wanneer ik iemand bel of gebeld wordt hoort de andere persoon mij niet (ik hoor hem/haar wel). Wanneer ik de luidspreker gebruik of de koptelefoon werkt alles wel goed.. Hoe kan dit opgelost worden?
Dank voor de hulp

17 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@D123

Welkom op het T-Mobile Forum!

Heb je al geprobeerd om je toestel een keer uit en aan te doen? Heb je ook de meest recente software op je telefoon? Gebruik je toevallig een beschermhoes die de microfoon aan de onderkant van het toestel gedeeltelijk of helemaal bedekt? Als het blijkt dat het niet iets softwarematigs is dan zou je het toestel ter reparatie kunnen aanbieden. Hier kan je het toestel aanmelden voor een reparatie procedure. Dit kan uiteraard ook bij een van onze T-Mobile Shops of bij de klantenservice (06 2400 1200). 😉
Reputatie 2
lees je probleem nu pas......heb vandaag zelfde probleem ondervonden
alles al geprobeerd, backup geplaatst
gereset enz.
bij mij werkt het zelfs niet met de headphone
nooit geen problemen gehad, tot vandaag tijdens bellen.

Dictafoon doet het wel......en ook via de app skype kan ik gehoord worden
kan het een software probleem zijn?
ik heb de nieuwste update
Reputatie 7
@Allen;

Mocht het geluid tijdens het bellen na de IOS6 update niet meer doen. Dan weet ik bijna 100% zeker dat het een software probleem is die in de IOS6 update zit. Controleer elke dag even of er een update voor jou telefoon beschikbaar is. Zoja installeer deze en ik het probleem moet volgens mij dan wel opgelost zijn.

Laat even weten of dit daadwerkelijk de oplossing is.
Alvast bedankt.
Ik heb vandaag dus ook het zelfde probleem niemand hoort mij of ik bel of gebeld wordt alleen als ik mijn headset in heb wel ik heb hem al aan en uit gezet nooit problemen met me telefoon gehad zo op het 1 gebeurde dit???? Wat nu
iOS 6 heb ik al een tijd geleden geïnstalleerd helpppp
Reputatie 2
Ik heb dus de nieuwe io6 ook al een tijdje er op staan. Moet nu dus heel vaak whatsappen. Ipv bellen. gelukkig heb ik mijn oude iphone nog, waar ik nog wel gehoord op wordt.

Hopelijk komt er gauw een update aan. Vind het maar niks zo!!
Dank voor de reacties!
Ik heb ook IOS6, we moeten dat er snel een nieuwe versie beschikbaar is? Dan heeft repareren nu dus geen zin lijkt mij?
@D123

Ik adviseer je eerst om de update af te wachten. Dit omdat je je toestel dan 2 weken kwijt bent voor reparatie zonder dat het nodig is.
Reputatie 6
Badge +16
@D123

Van iOS6 zijn er inmiddels al 3 versies uitgekomen. Zou je kunnen controleren welke versie van iOS6 jij hebt door te gaan naar: Instellingen > Algemeen > Info > Versie. Ik wacht je bericht af. 🙂
Mijn versie is: 6.0.1 (10A523)

Dank voor de hulp alvast
Tip:
Ga naar de Genius Bar in de Apple Store. Daar testen ze ter plekke of het aan het toestel of de software ligt en kunnen ze een oplossing bieden.
Domweg wachten op een update die misschien wel, misschien niet je probleem oplost is natuurlijk geen optie. Wat een klantonvriendelijke suggestie.
Reputatie 7
@RolandB;

Helaas kan ik hier niet veel aan doen. Het lijkt een software probleem in de nieuwe IOS omdat er meer mensen er last van hebben na het updaten naar IOS6. Ik zou toch gewoon afwachten. Wij hebben hier namelijk geen invloed.

Excuses hiervoor.
Indien het toestel minder dan 1 jaar oud is, of dat Apple care is aangeschaft garandeert Apple dat je met een werkend toestel de Genius bar verlaat, zolang je het defect niet zelf hebt veroorzaakt.
Defecte microfoon, software probleem, iOS/Hardware combinatie, het maakt niet uit. Als men daar constateert dat het toestel niet werkt (gewoon kunnen bellen hoort daar dus bij) en men kan het defect niet terplekke verhelpen, krijg je een "refurbished" toestel, waarmee je al bellend de deur uit kan lopen.
Voor de zekerheid even een afspraak maken en een backup maken voordat je die kant op gaat 😉
Hallo iedereen,
Ik heb met mijn iPhone 4 precies hetzelfde probleem en ben gaan zoeken op het internet. Bij bellen of gebeld worden schijnt je microfoon niet te werken jij hoort hun wel maar zij jou niet. Bij alle andere functies werkt je microfoon wel. Ik kwam op internet het onderstaande filmpje tegen en geloof het of niet maar mijn toestel werkt weer hoe onwerkelijk het ook klinkt. Een stukje karton plaatsen en hij doet het weer. Ik was 5 euro kwijt voor het juiste schroevendraaiertje! Doe ermee wat je wilt.

Gr. Erik
Sorry allemaal hier de link van het filmpje.
Gaat lekker zeg hieronder de juiste YouTube link gekopieerd van YouTube.

http://youtu.be/0jhWxYTVxe4
Reputatie 5
@Erik G Welkom op het forum

Bedankt voor het delen van jouw ervaringen en kennis. Ik wil hier meteen bij vermelden dat dit op eigen risico is. Zodra je de iPhone hebt opengemaakt kan ons reparatiecentrum dit zien omdat er sporen worden achtergelaten. Wanneer dit wordt geconstateerd vervalt je garantie.

Reageer