Beantwoord

Microfoon iPhone 6 IOS 9.1

Sinds kort krijg ik klachten dat men mij niet goed kan horen, wanneer ik mijn toestel op speaker zet is dit plotseling beter. Dit suggereert dat de microfoon dus toch gewoon werkt.

Wat is er met mijn iPhone 6 mis? Welke instellingen of heeft dit iets met de recente update te maken? Wie heeft hierop een antwoord of goede tip om dit lastige probleem op te lossen?

Dank en groet Roger
icon

Beste antwoord door Amy 4 december 2015, 12:56

Hey Roger,

Wat onhandig dat je niet goed hoorbaar bent! Hebben meer mensen die jou bellen hier last van of gaat het om één persoon?

Je kunt bij veel toestellen namelijk tijdens het bellen het geluid harder zetten met de volumeknoppen. Wellicht dat de persoon waarmee je belt dit eens zou kunnen proberen.

Mocht bovenstaande tip niet helpen dan wil ik je adviseren om dit topic eens door te nemen. Je vindt er verschillende oplossingen voor algemene problemen!

Laat je aan ons weten of je er iets aan hebt gehad? 😉 Als je nog vragen hebt dan helpen we je hier uiteraard graag verder!

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Roger,

Wat onhandig dat je niet goed hoorbaar bent! Hebben meer mensen die jou bellen hier last van of gaat het om één persoon?

Je kunt bij veel toestellen namelijk tijdens het bellen het geluid harder zetten met de volumeknoppen. Wellicht dat de persoon waarmee je belt dit eens zou kunnen proberen.

Mocht bovenstaande tip niet helpen dan wil ik je adviseren om dit topic eens door te nemen. Je vindt er verschillende oplossingen voor algemene problemen!

Laat je aan ons weten of je er iets aan hebt gehad? 😉 Als je nog vragen hebt dan helpen we je hier uiteraard graag verder!
Beste Amy, dank voor je reactie. Helaas zit het in mijn toestel. Ik hoor eigenlijk van iedereen dat ik slecht te verstaan ben met dit toestel. Ik kan dit verder bevestigen omdat ik ook een zakelijk toestel identiek heb waarbij ik wel goed verstaanbaar ben. Luid en duidelijk. Het is wel bijzonder dat bij het "defecte" toestel de microfoon wel goed werkt wanneer ik het geluid op luidspreker zet. Ik neem aan dat er dan geen andere microfoon maar slechts de luidspreker veranderd. Enfin het lijkt eerder een software dan een hardware probleem te zijn maar hoe nu verder?
Wie heeft een oplossing?
Hartelijke groet en dank, Roger
Beste Roger, hoe oud is je iPhone 6? Je kan hem binnen 1 jaar kosteloos laten repareren in de Apple store in Amsterdam, Den Haag of Haarlem. Gewoon even een afspraak maken op apple.com bij de Genius bar. Is hij ouder dan een jaar dan is de reparatie eventueel kosteloos. Het maakt overigens niet uit waar je hem gekocht hebt!
Succes. Groet Siemen
Reputatie 6
Badge +16
Hi Roger,

Dat is een terechte aanname, maar je iPhone heeft 3 microfoons. De microfoon die bij jou niet goed werkt zit onderaan je telefoon naast de ingang van je oplader. Voor de luidspreker functie zit er nog een microfoon naast je speaker (die je tegen je oor houdt). Daarnaast zit er nog een microfoon naast je camera voor ruisonderdrukking.

Dit betekent dat de kans groot is dat de microfoon (onderaan je toestel) defect is. Om deze te laten repareren kan je zoals siemenvandijk aangaf je toestel bij één van de Apple Stores laten repareren. Het is uiteraard ook mogelijk om dit via ons te doen. Je hebt namelijk standaard 2 jaar garantie op je telefoon.

Ik hoop dat dit de situatie wat duidelijker maakt. Als je nog aanvullende vragen hebt dan helpen wij je graag verder!
Hoi Issam,

Dat is goed nieuws dank voor je reactie. Momenteel is mijn toestel bezig sinds zaterdag de iCloud reservekopie terug te zetten na een volledige herstel actie
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Roger021,

Wow, dat is wel heel lang. Is het inmiddels gelukt? Zorg wel dat je iPhone verbonden is aan de oplader. Telefoons houden er niet zo van als ze tijdens een update of herstel uitvallen.

Houd ons op de hoogte!
Beste Issam,
Helaas heeft de software iCloud reset etc geen positief effect gehad op de microfoon. Ik vermoed dat nu de volgende optie, hardware reparatie moet worden gestart. Mijn toestel is iets meer dan een jaar oud via t-mobile aangekocht en dus wil ik de garantie aanspreken. Ik hoop dat ik hierbij door tmobile ondersteund word. Heb je wellicht een tip voor me hoe dit aan te pakken zodat ik mijn toestel niet hoef op te sturen maar op de reparatie kan wachten zoals verschillende diensten aanbieden.
Bij voorbaat dank en beste groet, Roger
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Roger,

Jammer om te lezen dat het niet is opgelost.

Wij bieden niet de mogelijkheid om ter plekke je toestel te laten repareren. Deze moet dus echt opgestuurd worden. Neem een kijkje op de reparatie pagina voor alle informatie hierover. We streven er naar om je toestel binnen 2 weken gerepareerd te hebben.

Als je in de tussentijd nog andere vragen of onduidelijkheden hebt dan helpen we je natuurlijk graag verder! Houd ons op de hoogte.
Ben wel benieuwd hoe het verhaal van Roger is afgelopen!

Zelf heb ik ook problemen met de microfoon van mijn Iphone 6 en ik ben niet de enige. Op verschillende forums ben ik verhalen tegen gekomen met dezelfde strekking.

Ik ben met mijn Iphone langs Appelstore geweest en zij hebben een test uitgevoerd waaruit bleek dat mijn microfoon defect is. Het toestel bleek net buiten de garantieperiode (1jaar) van Apple te vallen, maar gelukkig valt het nog binnen de garantieperiode van de T-mobileshop. Met de klantenservice gebeld, die nogmaals bevestigde dat het binnen de garantieperiode valt. Na het afgeven van mijn toestel kreeg ik al snel van de reparatieafdeling te horen dat het defect niet onder de garantie valt, omdat de schade zou zijn veroorzaakt door vallen, stoten of klemmen. Bij
het schaderapport ontving ik een foto van een barst in mijn scherm wat zou bewijzen dat het toestel ooit is gevallen. Het gekke is dat ik al problemen ondervond met mijn microfoon voordat het toestel een val heeft gemaakt. Van T-Mobile mag ik nu kiezen het toestel ongeprepareerd (na betaling van onderzoekskosten) retour te ontvangen voor een second opinion bij Apple of bijna 400 EURO voor een nieuw toestel.

Hierbij nog een aantal links met verhalen van personen waarvan de microfoon binnen de 2 jaar stuk is gegaan:

https://forum.t-mobile.nl/reparatie-verzekeringen-431/voor-microfoon-iphone-6-doet-niet-257583

https://genius.appletips.nl/discussion/2615/iphone-6-microfoon-werkt-deels-niet-meer

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168112-iphone-6-microfoon-werkt-niet-tijdens-speaker-bellen.html

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1610158
In mijn geval heeft T-Mobile mijn toestel ter reparatie ingenomen en uiteraard ook de staat beoordeeld. Is er zichtbare schade ja of nee. Mijn toestel is zo goed als nieuw, dwz geen zichtbare schade en zelfs nauwelijks gebruiksporen. Na enkele dagen kreeg ik bericht dat mijn toestel onder garantie gerepareerd ging worden. Uiteindelijk heb ik een nieuw toestel ontvangen en zijn de zaken keurig door T-mobile opgelost. Ik kan dus alleen tevreden zijn.
Ik kan je helaas slechts adviseren om je toestel altijd met uiterste zorg te gebruiken en een goed beschermhoesje te kopen. Dat voorkomt discussies op momenten als deze t.a.v. de aannemelijke oorzaak van het defect. Succes, Roger
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik had al problemen met de microfoon voordat het ooit was gevallen, net zoals jij problemen ondervond met een -zo goed als nieuw- toestel, maar ik kan begrijpen dat T-Mobile daar aan vast houdt. Wanneer men de kans krijgt om niet te vergoeden dan grijpt men dat met beide handen aan.

Zou iedereen, die klachten heeft over een defecte microfoon iphone 6, het toestel hebben laten vallen?!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Rio16,

Vervelend dat jouw microfoon ook klachten oplevert! :S

Wij kunnen zelf natuurlijk niet zien waardoor het probleem is ontstaan. Als de reparatiedienst echter aangeeft dat dit door val-, stoot- of drukschade komt, dan vertrouwen wij ook op hun oordeel. Mocht je het niet eens zijn met deze uitkomst, dan zou je jouw telefoon aan kunnen bieden voor een second opinion bij een erkende reparateur. Als deze jou dan in je gelijk stelt, wordt de reparatie alsnog vergoed. Is dit niet het geval, dan zijn de reparatie en kosten voor de second opinion voor eigen rekening.

Indien wij je nog ergens bij kunnen helpen, of als je nog vragen hebt, laat het ons dan gerust weten. We helpen je hier graag mee verder.
Beste David,

Dank voor de snelle terugkoppeling.

ik kampte met de klachten van de microfoon voor dat het toestel was gevallen, vandaar mijn teleurstelling. Roger had ook klachten over zijn microfoon en zijn toestel was nog zo goed als nieuw! Inmiddels contact gezocht met Apple en zij hebben mij beter bod gedaan als T-Mobile.
Dit was de eerste keer dat ik een Apple product aanschaf en tevens ook de laatste keer.

Het schijnt dat er meerdere personen zijn met klachten over een defecte microfoon. Je verwacht dan als klant dat je op zijn minst het voordeel van de twijfel krijgt:

https://forum.t-mobile.nl/reparatie-verzekeringen-431/voor-microfoon-iphone-6-doet-niet-257583

https://genius.appletips.nl/discussion/2615/iphone-6-microfoon-werkt-deels-niet-meer

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168112-iphone-6-microfoon-werkt-niet-tijdens-speaker-bellen.html

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1610158

Groet & dank
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Rio16,

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is. Wel fijn om te horen dat Apple je verder wilt helpen. Mocht je nog vragen hebben over een second opinion aanvragen, dan vind je op deze pagina meer informatie hierover.

Als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag!
Hallo,

Hier ook een iphone 6 met problemen die ik ongeveer 1,5 jaar in mijn bezit heb. Tijdens het handheld bellen ben ik niet meer verstaanbaar voor de andere kant van de lijn na ongeveer 10 seconden. Dus in het begin van het gesprek gaat goed maar na 10 seconden moet ik overschakelen naar handsfree/luidspreker of oortjes. Ik ben hiervoor al 4 x naar de t-mobile shop geweest. In de shop plukken ze er dan een minimale hoeveelheid stof uit, of geven ze de tip om de telefoon te herstellen naar fabrieksinstellingen. Dit kost dan weer iedere keer veel tijd om alles terug te zetten en opnieuw in te stellen. Het toestel is ook al 2 keer opgestuurd vanuit de winkel ter reparatie. 1 keer kan ik terugzien in mijn t-mobile en van 1 keer heb ik het reparatieformulier. Maar het probleem blijft terug komen. Ik wil graag een nieuw toestel, want repareren heeft blijkbaar geen zin... Ook heb ik geen andere smartphone beschikbaar en moet ik het doen met een oude nokia, aangezien t-mobile geen leentoestellen beschikbaar heeft. Dit vindt ik een vreemde zaak omdat in de winkel en bij de telefonische klantenservice wordt aangeven dat er veel vraag naar is. Ik betaal iedere maand een behoorlijk bedrag aan t-mobile en mag hier dan ook wat voor terug verwachten. Ik hoop op begrip voor mijn irritatie die uit 2 delen bestaat. Een de defecte telefoon wat een hoop tijd kost en 2 de service die in mijn ogen de wensen overlaat. Ik heb op diverse manieren contact gezocht maar dit is niet altijd goed verlopen.
Reputatie 6
Badge +16
Hallo,

Welkom op het forum!

Wat balen dat jij hier ook problemen mee hebt.. Het is begrijpelijk dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben.

Tijdens de eerste 2 maanden na het ontvangen van je toestel heb je de mogelijkheid om je telefoon om te laten ruilen voor een refurbished toestel. Je hebt jouw toestel inmiddels al iets langer, dus kom je hier niet voor in aanmerking. Je kan je telefoon in één van onze T-Mobile Shops ter reparatie aanbieden met daarbij een goede omschrijving van het probleem. Ik ben ervan overtuigd dat het deze keer goed zal gaan! Voor de periode dat jouw toestel bij het reparatiecentrum ligt kan je tegen een gereduceerd tarief een toestel kopen in de T-Mobile Shop. Meer informatie hierover vind je in dit topic.
David schreef:

Hey Rio16,

Vervelend dat jouw microfoon ook klachten oplevert! :S

Wij kunnen zelf natuurlijk niet zien waardoor het probleem is ontstaan. Als de reparatiedienst echter aangeeft dat dit door val-, stoot- of drukschade komt, dan vertrouwen wij ook op hun oordeel. Mocht je het niet eens zijn met deze uitkomst, dan zou je jouw telefoon aan kunnen bieden voor een second opinion bij een erkende reparateur. Als deze jou dan in je gelijk stelt, wordt de reparatie alsnog vergoed. Is dit niet het geval, dan zijn de reparatie en kosten voor de second opinion voor eigen rekening.

Indien wij je nog ergens bij kunnen helpen, of als je nog vragen hebt, laat het ons dan gerust weten. We helpen je hier graag mee verder.

Beste David,

Inmiddels heeft er een second opinion plaats gevonden. De bevindingen van Apple zijn luiden als volgt :

" Meneer heeft een Iphone waarvan de microfoon niet meer werkt. Het toestel heeft cosmetische schade in het display en behuizing maar dit lijkt niet de oorzaak van het probleem. Verder zijn er normale sporen van gebruik".

Autorisatie document van Apple heb tot 2x toe via de chat doorgestuurd, maar helaas verloopt de communicatie omtrent dit onderwerp nogal stroef.
Dit heeft al veel te lang geduurd. Graag zou ik, zoals afgesproken, de reparatiekosten vergoed willen krijgen.

Bvd.
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen Rio16,

Lastig om te horen dat dit al even loopt. Ik zie inderdaad ook dat je hier eerder contact over hebt gehad. Mijn collega heeft jou na aanleiding van een chatgesprek op 31 augustus nog geprobeerd om terug te bellen maar helaas kreeg hij geen gehoor. Om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen heb ik de gegevens en jouw bijlage direct doorgestuurd naar de afdeling die hierover gaat.

Normaal gesproken nemen zij vervolgens binnen 5 werkdagen contact met je op. Mocht dat niet het geval zijn zou je het dan willen laten weten hier? Dan kunnen we er natuurlijk voor je achteraan! 🙂

Reageer