Vraag

Missende instellingen Whatsapp op iPhone SE 2020

• 11 augustus 2020
  • 4 reacties
  • 674 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb op mijn nieuwe iPhone SE Whatsapp geïnstalleerd. Tekstberichten verzenden en ontvangen gaat prima. Maar er ontbreken wel een aantal items in het instellingenmenu. Daardoor kan ik Whatsapp geen toegang geven tot mijn contacten en tot de microfoon. Upgraden naar iOS 13.6, Whatsapp verwijderen en opnieuw installeren, helpt allemaal niet. Iemand die hier meer van weet?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Leem Welkom in de community!

Werkt je WiFi  en of data wel goed? 
Probeer dit eens “Verbreek je wifi- of mobiele data-verbinding en koppel je smartphone opnieuw om te controleren of het probleem is opgelost”

Dit kan ook helpen👇

1. Open de Instellingen-app op je iPhone;
  2. Tik op ‘Algemeen’ en ga naar ‘Stel opnieuw in’;
  3. Kies ‘Herstel netwerkinstellingen’ en bevestig je keuze.

Troubleshooting WhatsApp

Beste SuperCris10, mijn connectivity is ok. Ik zou eerlijk gezegd overigens niet weten hoe dit probleem daar iets mee te maken zou kunnen hebben. Ik heb nog wel wat verder gespeeld en vond het volgende. Na een verse installatie van Whatsapp ontbreekt ook de camera bij de instellingen voor Whatsapp. Als ik vervolgens in Foto's een foto selecteer en die via het 'delen’ menu naar iemand toe app, staat vanaf dat moment de camera, met groen schuifje en al, wél bij de Whatsapp instellingen?!?!? Maar een dergelijk trucje lukt niet voor de microfoon en ook niet voor contacten.

Reputatie 7
Badge +18

@Leem 

Misschien is het niet leuk maar wat je nog kan doen is je iPhone opnieuw instellen met een vooraf gemaakte back up natuurlijk.

Reputatie 5
Badge +5

Hmm normaliter vraagt een app op de iPhone altijd via een popup naar toegang tot camera, mic, contacten etc. 

Zou je de volgende dingen eens kunnen proberen?

Voor contacten: Op het chatoverzicht, klik eens op het icoontje met het pennetje om een nieuwe chat te starten. Wanneer bij mij Whatsapp geen toegang heeft tot mijn contacten komt daar een gele banner te staan met een knop die de popup zou moeten dwingen te verschijnen.

Voor microfoon: Probeer eens een spraakbericht te sturen naar een van je chats door rechts naast het tekst invoerveld op het microfoontje te klikken. Dit zou wederom de juiste popup moeten dwingen te verschijnen. Dit is in ieder geval bij mij het geval.

EDIT: oeps ik zie nu pas dat het topic al ietwat ouder is. Is het nog gelukt? Ik laat mijn tips gewoon staan voor het geval het nog niet gelukt is, wellicht heeft iemand er nog wat aan.

Reageer