Vraag

Mobiel internet iPhone 6

• 24 juli 2017
  • 5 reacties
  • 189 Bekeken

Vorige week zijn wij van Vodafone overgestapt naar T-Mobile. Mijn oude nummer is overgezet naar het nieuwe T-Mobile simkaartje, maar nu blijkt dat het mobiel internetten het niet doet.

Ik heb al eens de netwerkinstellingen hersteld en m'n mobiel opnieuw aan en uit gedaan. Nog steeds werkt het niet. Weet iemand hoe ik dit aan de praat krijg? Het begint nu een beetje vervelend te worden.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Dat is niet zo fijn. Welk toestel heb je? En krijg je wel een 4G icoontje in je statusbalk?
Heb je een abonnement of prepaid?

Groet,
Ik heb een iPhone 6. Ik krijg vaak wel een 4g (of soms 3g) icoontje. Ik heb een abbonement. Het rare is dat mijn familie het wel voor elkaar krijgt om het mobiel internet werkend te krijgen op hun mobiel. Snap niet helemaal waarom mijne niet werkt 😱
Reputatie 7
Badge +20
Hi Maximepje,

Wat vreemd dat het niet werkt. In ons systeem staat alles goed. Zou je eens je netwerkinstellingen kunnen herstellen? Dat doe je als volgt;

Om je netwerkinstellingen te herstellen kan je gaan naar

1 ► 'Instellingen'

2 ► 'Algemeen'

3 ► 'Stel opnieuw in'

4 ► 'Herstel netwerkinstellingen'.

De juiste instellingen zijn nu geregistreerd en worden actief nadat je jouw toestel één keer volledig hebt herstart. Als dit niet werkt zou je dan je simkaart in een ander toestel kunnen testen en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we controleren of het probleem bij je simkaart of toestel ligt

Ik hoor graag van je! 😉
Hoi Hajar,

Wat vreemd. Ik heb de netwerkinstellingen opnieuw hersteld en de telefoon opnieuw opgestart. Nog deed het mobiel internet het niet. Vervolgens heb ik mijn simkaart in mijn moeders telefoon gedaan (ook een iPhone 6) en daar deed het mobiel internet het wel op. Ligt het dan aan mijn toestel?

Zo ja, wat valt hier aan te doen?

Bedankt voor de snelle reacties.

Groeten Maxime
Reputatie 7
Badge +20
Hey Maxime,

Dan lijkt het inderdaad verkeerd te gaan bij jouw toestel, misschien dan toch nog de instellingen. Heb je de simkaart van jouw moeder toevallig ook nog even getest in jouw telefoon? Als die het wel gewoon goed doet, dan weten we zeker dat het aan jouw iPhone ligt. Aangezien je verder alles al hebt doorgenomen (vliegtuigstand, instellingen voor mobiel internet, herstel netwerkinstellingen) denk ik dat het handig is om de stappen uit dit topic eens door te nemen. Hier staat precies in wat je zelf nog thuis kunt doen voor jouw toestel ter reparatie opgestuurd zou moeten worden. Als je een fabrieksreset uit gaat voeren, zorg er dan wel voor dat je eerst een goede back-up van de gegevens maakt, zodat je niets verliest!

Ik ben erg benieuwd en we horen graag of het gewerkt heeft!

Reageer