Vraag

Mobile TV

• 20 januari 2009
  • 393 reacties
  • 19491 Bekeken

Reputatie 2
Hebben jullie diegene onder ons die W&W plus hebben daar ook last van waardoor je geen fatsoenlijk tv-uitzending kan volgen op je mobiel???

Heb er namelijk vooral in de grote steden en in de trein/tram last van.

Overegens T-Mobile spant de kroon met de prijs om Mobile TV te kunnen kijken met hun 14,95 per maand. KPN en Vodafone betaal je een bedrag van 9.95 en heb je ECHT landelijke dekking!

This topic has been closed for comments

393 reacties

Reputatie 2
Mmm, wat snelheid betreft kan ik niet zeggen want het knopje voor Mobiel TV kijken kan ik op pda.t-mobile.nl nog steeds niet vinden. Volgens de FAQ zou ik Widgets moeten kunnen toevoegen, ook dat kan ik maar niet voor elkaar krijgen. Dus als je mij vertelt waar ik mobiel tv (ik heb namelijk W&W Plus) kan aanklikken ...
Reputatie 2
Als je w&w laad op je mobiel dan zie je in je schrem boven aan soort tabbladen de rechtse zie je TV/Video staan.

Als je deze aanklikt kom je in het menu voor tv kijken!

Suc6
Reputatie 2
en anders kan je altijd nog naar de site http://t-mobile.nob.nl gaan, dan heb je direct de links.
Hier werkt Mobile TV overigens prima 🙂 Alleen de resolutie is zo laag dat het verschrikkelijk is om naar te kijken.

@ BeatWave
Ik weet niet hoe het bij Vodafone is maar bij KPN is het voor een tientje alleen TV, bij T-Mobile mag ik in ieder geval ook nog onbeperkt internetten ermee.
Reputatie 2
Ik maak sinds gister gebruik van een T-Mobile abonnement met Web 'n Walk, die een snelheid van 384 Kb/s zou moeten hebben, maar over het downloaden van een filmpje van nu.nl van ~1000 KB(yte) deed mijn telefoon ongeveer 2 minuten. Ik zou denken dat hij er (1000*8) / 384 ~= 30s over zou doen.

Mijn vraag is of dit normaal is, of dat ik mijn telefoon misschien verkeerd heb ingesteld.
Reputatie 2
Idd snelheid is veel te traag om tv te kijken. Via wifi werkt het prima, maar als het bereik iets minder is kan je TV kijken via w&w op je buik schrijven.

btw weet iemand of je ook van rtl tv kunt ontvangen via w&w? Tot nu toe moet ik het doen met uitzending gemist.
Reputatie 2
Je hebt de keuze uit de zenders: Nederland 1, Nederland 3, RTL4, SBS6 of MTV Music
Reputatie 2
Heb je wel een UMTS verbinding? Zeg maar 3G. Ik heb dat bij mij in Nijmegen (!) niet en daarom gaat WnW enorm traag. Belachelijk...
Reputatie 2
Als T-Mobile niet snel verandering doorvoert zie ik helaas genoodzaak om W&W Plus niet te betalen, je betaald toch voor een dienst, nou als ze die niet kunnen leveren dan hoef je toch niet te betalen????
Reputatie 2
Hmm, misschien is dat het. Die "test" heb ik uitgevoerd in Alkmaar-Noord. Ik zal het morgen eens ergens anders proberen.

Wel jammer dat je niet gewoon overal de volle snelheid kan halen.
Reputatie 2
ik heb er ook last van hier in Hoenderloo geen tot slechte TV ontvangst maar in mijn eigen woonplaats Zaandam werkt het wel perfect! ik heb hier ook niet meer dan een standaard GPRS verbinding!
Ik heb net een [post=664883]post[/post] geplaatst hierover. Hier kun je lezen wat je kunt doen indien je door geen of slechte 3G dekking niet optimaal gebruik kunt maken van internet.
Reputatie 2
Ja dat was het. Ik zit nu in Amsterdam en de internet snelheid is precies wat ik ervan verwachtte. Nu nog hopen dat de dekking in Alkmaar snel beter wordt.
Reputatie 2
Hmm, ik heb hele goede ervaringen met MobileTV. Loopt als een zonnetje hier. Maar ook Uitzending Gemist en de NOB applicatie geven hier prima beeld via 3,5g. (Omgeving Helmond.)

Het zou inderdaad minder kunnen zijn als je je in een groot gebouw bevind of zoals gezegd in een tram of trein. Dat zorgt altijd voor veel slechtere verbindingen.
Reputatie 2
w & w plus werkt qua tv kijken ook niet zoals het bij KPN werkt.
bij kpn (als je de nokia n 96 hebt) kan je tv kijken via het digitene netwerk.
Reputatie 2
Op dit moment maak ik meer gebruik van uitzending gemist dan Mobiel TV omdat het beeld vele malen beter is en ik gewoon vaker meteen goed bereik heb.
Reputatie 2
Ik heb zelfs binnenshuis volle dekking en haal een snelheid van 980 kb/s. TV kijken gaat zonder enig probleem als je dat al zou willen, want de kwaliteit is belabberd. Maar goed dat doet niets aan de snelheid af. Die is prima zo.
Reputatie 3
[modbreekt]Titel van discussie aangepast zodat het beter op het onderwerp aansluit.[/modbreekt]
Reputatie 2
Vraagje over mobiel tv..??
Komen er eigenlijk nog meer zenders bij t-mobile bij om te bekijken via mobiel tv..??
Want het zijn er eigenlijk best wel weinig..!!
Ik heb ze toch gratis daar niet van.. Maar het zal wel leuk zijn als er nog meer bij komen..!!
Dus weet iemand of je binnenkort of over een tijdje nog meer zenders kan bekijken..??
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen hier die er totaal geen problemen mee heeft.
Op zowel mijn VarioIV als N95 werkt tv kijken prima. Nu woon ik ook wel in het hartje van de randstad.

@ Beatwave.

Bij KPN heb je dan enkel tv, geen internet. Bij vodafone enkel internet en geen tv. Daar zul je eveneens 5 euro bij moeten betalen voor tv.
Reputatie 2
Dat klopt niet kijk maar op www.kpn.com/mobiletv of op www.vodafone.nl

T-Mobile is niet met alles goedkoop.................!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 2
Dat klopt niet kijk maar op www.kpn.com/mobiletv of op www.vodafone.nl

Bedankt voor de links, misschien moet je ze zelf ook eens bekijken? Netgangster heeft namelijk helemaal gelijk. Uit de informatie die daar staat kan ik ook niet anders dan concluderen dat TV bij KPN 10 euro per maand kost. Heb je ook nog eens een compatibel toestel voor nodig. Plus voor internet ben je daar nog eens een tientje kwijt voor een trage verbinding.

Bij Vodafone kost tv 5 euro per maand, neem daar internet bij ben je nog eens 10 euro kwijt.

Tmobile neem je niet voor mobiele tv, w&w plus neem je juist voor snel internet zonder beperkingen (uitgezonderd de matige dekking dan, maar dat is een ander verhaal). Dat er een paar tvzenders bij zitten is leuk, maar geloof niet dat veel mensen daarvoor een dataabonnement bij tmobile nemen. Qua kosten is het dus vergelijkbaar met de anderen, die hebben beperkingen op hun dataverkeer en tmobile op hun tv zenders. Het is maar wat je wil.
Reputatie 2
oke heb sinds een maand t-mobile web en walk zou moeten zijn 7.2 mbps
nouw niets is waar is dus hatstikke traag
schijnt dus voor mij dat de dekking van web en walk in mijn regio beperkt is.
ga maar eens bellen met t- mobile hoe hun dat probleem gaan oplossen
Als raad zou ik jou aanraden om dat te doen
ik hoop dat ik je op deze manier geholpen hebt ( krugten )
Reputatie 2
Vrijwel sinds de start van de W'n'W-abonnementen heb ik een W'n'W+-abo. Een van de selling points daarvan is TV. In het begin, waren er slechts 5 zenders beschikbaar. Ok, daar kan ik inkomen, het is een nieuwe dienst. Maar dat dat povere aanbod tot op heden ongewijzigd is, is toch wel jammer.

Wat ik echter nog vervelender vind is de kwaliteit. Dat t-mobile een zo breed mogelijk publiek wil bereiken en de streams dan in het 3GP-formaat (lees: beperkte resolutie, beperkte bitrate) aanbiedt snap ik, maar het zou toch wenselijk zijn om ook aan de doelgroep te denken: mensen met smart-phones met QVGA-resolutie en MPEG4-support. Een paralle stream op QVGA-resolutie met MPEG4-ASP/h264 zou m.i. welkom zijn, en noodzakelijk om serieus te concurreren met DVB-H.

Wat helaas nog vervelender is, is de vele haperingen in de streams. Om de zoveel seconde valt het geluid even weg. Vooral bij praatprogramma's is dat zeer storend. Te storend zelfs. Nou kan dat aan mijn toestel liggen (Nokia N95) maar dan is het wel vreemd dat de (live-)streams van de NOS wel goed werken.

Daarnaast nog wat kleinere punten: het geluid van de streams is erg hard. Compressie? Normalized? In een rustige omgeving is zelfs het laagste volumeniveau op m'n toestel nog te luid. En tenslotte: is het werkelijk nodig om ook bij breedbeelduitzendingen de zwarte balken mee te encoderen?.. Op deze manier krijg je het beeld nooit "full screen", en gaat er zeer kostbare bits van de streams verloren aan de zwarte balken..

Enfin, Mobile TV maakt op mij geen indruk in de huidige vorm. De hogere bandbreedte van W'n'W+ is fijn, maar ik betwijfel of dat me bij de verlenging van het abo over de streep trekt om die €5/maand extra te betalen, zeker nu ook W'n'W standard HSDPA lijkt te hebben.

Hebben mensen andere ervaringen? Komt er verbetering?
Reputatie 2
Alle internet op je mobiel van T-Mobile is enorm traag. Heb de klantenservice gesproken, heb superdekking, ontvang het alleen niet. Klacht ingediend (om meerdere zaken) en gezegd niet te gaan betalen voor een dienst die ik niet ontvang. T-Mobile pleegt contractbreuk door niet te bieden wat in de voorwaarden staat aangegeven. Als reactie kreeg ik: Als u niet betaald heeft u binnen no time een BKR registratie en kunt u 5 jaar financieel niets meer. Betalen dus!
Tip: Allemaal klacht indienen als je goed bereik zou moeten hebben, je betaald bij TMobile idd de hoofdprijs
Reputatie 2
@ Danny204

Ik kan me contract toch eerder opzeggen, mijn contract liep tot 12 oktber a.s. maar heb T-Mobile zo onder druk gezet met een advocaat dat ik gisteren telefoon van hun kreeg met we hebben goed nieuws u mag bij ons weg!

Het mooiste geschenk van 2009 al! Never nooit geen T-Mobile meer, en dat zal ik eens aan iedereen vertellen!