Beantwoord

Mogelijkheden roaming op nieuwe iPad

• 5 juni 2017
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Beste mensen,

Ik ben voornemens om volgende maand naar de Noordkaap te gaan. De reis doorkruist hoofdzakelijk landen die lid zijn van de EU. Alleen Noorwegen is geen lid. Vanaf 13 juni kan ik mijn bel-, sms- en internetbundel ook in de EU landen en Noorwegen/Ijsland gebruiken. Ik heb nu een Bellen onbeperkt NL en een databundel van 6 GB. Ik ga er dus van uit dat er niets veranderd tijdens mijn reis. Klopt dat?

Nu wil ik in Noorwegen ook gebruik maken van mobiel netwerk. Om af en toe te bellen, maar juist ook om internet te gebruiken. Ik wil middels een aan te schaffen Ipad een blog bij gaan houden en foto's uploaden. Is het slim om bij de Ipad een Apple SIM van Tmobile aan te kopen. Tmobile is tenslotte ook partner bij de Apple SIM. Ik las nl ook de mogelijkheid van een MB-verdeler. Wat is het handigst?

Is het misschien zelfs slimmer om met mijn Iphone 7plus een eigen hotspot te maken en daar de Ipad aan te hangen?
icon

Beste antwoord door David 6 juni 2017, 15:55

Hey Elo,

Een reis richting de Noordkaap is wel onwijs mooi zeg! :D

Jouw aanname klopt inderdaad, Noorwegen is geen lid van de EU, maar doet wel mee aan de nieuwe regulering. Een belangrijke uitzondering is Zwitserland, maar je moet wel een omtrekkende beweging maken wil je daar komen op jouw reis.

Ik zou in jouw geval de hotspot en MB-verdeler als beste opties aan willen raden. Zo werk je vanaf jouw eigen simkaart of toestel en dat is wel het meest praktische, mochten er problemen ontstaan. Heb je al eens met de hotspot van jouw iPhone gewerkt of nog helemaal niet? Een hotspot zet je op jouw iPhone aan door te kiezen voor Instellingen > Mobiel netwerk > Persoonlijke hotspot > en schakel de schuif om, zodat deze aan staat.

Met jouw abonnement kun je ook nog gebruikmaken van de MB-verdeler, dit is bij T-Mobile Go niet meer het geval. Je ontvangt dan één of twee extra simkaarten. Deze kun je dan aan jouw huidige simkaart koppelen en op deze manier wordt de databundel gedeeld. Je kunt op die manier jouw databundel gebruiken op meerdere apparaten. Zo kun je jouw blog netjes bijhouden! :)

Hopelijk is het zo duidelijk, maar als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Elo,

Een reis richting de Noordkaap is wel onwijs mooi zeg! :D

Jouw aanname klopt inderdaad, Noorwegen is geen lid van de EU, maar doet wel mee aan de nieuwe regulering. Een belangrijke uitzondering is Zwitserland, maar je moet wel een omtrekkende beweging maken wil je daar komen op jouw reis.

Ik zou in jouw geval de hotspot en MB-verdeler als beste opties aan willen raden. Zo werk je vanaf jouw eigen simkaart of toestel en dat is wel het meest praktische, mochten er problemen ontstaan. Heb je al eens met de hotspot van jouw iPhone gewerkt of nog helemaal niet? Een hotspot zet je op jouw iPhone aan door te kiezen voor Instellingen > Mobiel netwerk > Persoonlijke hotspot > en schakel de schuif om, zodat deze aan staat.

Met jouw abonnement kun je ook nog gebruikmaken van de MB-verdeler, dit is bij T-Mobile Go niet meer het geval. Je ontvangt dan één of twee extra simkaarten. Deze kun je dan aan jouw huidige simkaart koppelen en op deze manier wordt de databundel gedeeld. Je kunt op die manier jouw databundel gebruiken op meerdere apparaten. Zo kun je jouw blog netjes bijhouden! :)

Hopelijk is het zo duidelijk, maar als je nog vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag!
Hallo David.
Dank voor je bericht. Ik ben geholpen. Ik kies voor een MB-verdeler.
Reputatie 7
Badge +20
Super om te lezen, Elo! 🙂 Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Een ipad mèt sim is wel €100 duurder dan een zonder sim. Als je de Iphone als hotspot gebruikt hoeft de ipad geen sim te hebben.

Reageer