Beantwoord

Nieuwe iPhone 7: Bluetooth problemen iOS 10

• 20 november 2016
  • 3 reacties
  • 2199 Bekeken

Gisteren kreeg ik mijn nieuwe iPhone 7 van T-Mobile, en alles loopt vlekkeloos. Behalve Bluetooth. Als ik die aanzet, blijft het icoontje altijd lichtgrijs, en bij de instellingen van Bluetooth blijf je een draaiende cursor zien in plaats van een lijstje van Bluetooth-apparaten in de buurt, zoals op de iPhone 6. Ik kan dus nu geen connectie meer maken met mijn Microsoft Band en de Withings-weegschaal 😞 Op de 7 draait iOS 10.1.1.

Herstarten had geen enkele zin.

Ik voeg afbeeldingen bij van mijn iPhone 6 en hetzelfde scherm op de 7.

Wat is het probleem en wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door joice 21 november 2016, 11:45

Hallo Amy,

Dank je voor je antwoord! Ja, bij googlen kwam ik ook aardig wat mensen tegen met hetzelfde probleem. De oplossingen die ik vond (en jij ook, zie ik) hielpen helaas niet. Overigens is de soft reset op de iPhone 7 veranderd: je moet nu de aan/uit-knop en Volume Down indrukken :-)

Anyways, ik ben toch wat gaan puzzelen, en ben begonnen om te kijken of ik de iPhone misschien wel kon pairen met mijn Macbook. Helaas lukte ook dat niet direct. Ze leken elkaar echter wel te zien, dus voor een tweede ker geprobeerd na een restart van beide, en toen leek het wel te lukken. Vervolgens heb ik het weer eens geprobeerd met mijn devices, en toen lukte ook dat. Geen idee wat ik nu gedaan heb, maar het lijkt wel of het op de een of andere manier "geactiveerd" moest worden door een geslaagde pairing-actie of zo? Dit topic kan sluiten dus, met dank!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hi Joice,

Slim dat je direct de screenshots meestuurt! Dit is natuurlijk super onhandig en ik ben zojuist voor je op onderzoek uitgegaan. Problemen met bluetooth lijken namelijk vaker voor te komen na softwareupdates.

Op iCulture zag ik dat er een aantal bugs in iOS 10 zitten. Waaronder een probleem met bluetooth. Zou je de netwerkinstellingen van je toestel eens willen herstellen? Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen ( Let op! hierdoor worden wel alle Wi-Fi instellingen hersteld en die dienen opnieuw ingevoerd te worden). Mocht dit niet werken dan kun je het toestel een soft-reset geven door de aan/uit-knop en de homebutton in te drukken tot je het Apple-logo ziet.

Wil je laten weten of het hiermee gelukt is? Ik ben benieuwd! 🙂
Hallo Amy,

Dank je voor je antwoord! Ja, bij googlen kwam ik ook aardig wat mensen tegen met hetzelfde probleem. De oplossingen die ik vond (en jij ook, zie ik) hielpen helaas niet. Overigens is de soft reset op de iPhone 7 veranderd: je moet nu de aan/uit-knop en Volume Down indrukken :-)

Anyways, ik ben toch wat gaan puzzelen, en ben begonnen om te kijken of ik de iPhone misschien wel kon pairen met mijn Macbook. Helaas lukte ook dat niet direct. Ze leken elkaar echter wel te zien, dus voor een tweede ker geprobeerd na een restart van beide, en toen leek het wel te lukken. Vervolgens heb ik het weer eens geprobeerd met mijn devices, en toen lukte ook dat. Geen idee wat ik nu gedaan heb, maar het lijkt wel of het op de een of andere manier "geactiveerd" moest worden door een geslaagde pairing-actie of zo? Dit topic kan sluiten dus, met dank!
Reputatie 7
Badge +15
Hi Joice,

Super slim dat je zelf ook al op zoek was gegaan. En thanks voor je tip over de soft reset.. die wist ik nog niet en dat terwijl ik zelf ook een iPhone 7 heb! 😳 😉

Bedankt voor het delen van de oplossing. Zo te zien heeft het dus geholpen door je toestel te koppelen met je MacBook. Ik markeer jouw reactie als 'beste antwoord' zodat dit ook duidelijk is voor anderen.

Als wij verder nog iets voor je kunnen doen, let me know!

Reageer