Beantwoord

NL Alert niet ontvangen

• 18 januari 2018
  • 16 reacties
  • 20017 Bekeken

Bij berichtgeving staan mijn nl alert aan, echt krijk ik nog steeds geen bericht. Mijn internet staat gewoon aan. Ik heb een Iphone 7.
icon

Beste antwoord door David 18 januari 2018, 14:55

Hoi allemaal,

Doorgaans staan de meeste telefoons ingesteld om een NL-Alert te ontvangen. Mocht dit niet het geval zijn, kun je de instelhulp van NL-Alert zelf gebruiken om jouw toestel handmatig in te stellen. Volgens mij heeft niet iedereen de NL-Alert ontvangen, ondanks juist ingestelde telefoons. Zelf heb ik namelijk de NL-Alert wel ontvangen op andere momenten (testbericht, huldiging Feyenoord, brand in de buurt), maar dit keer ook niet.

Mochten er nog vragen zijn, laat het dan weten!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20
[UPDATE 24 juni 2019]

Hi all,

Door de storing op het netwerk van KPN is het alarmnummer op dit moment onbereikbaar. Hier is in bepaalde regio's ook een NL-Alert over verzonden, maar niet overal in Nederland of op elke telefoon. Controleer ook even jouw instellingen met behulp van deze instelhulp.

Mocht je een van de nummers echt nodig hebben, kun je bellen naar:
  • Voor 112 bel: 088-6628240
  • Voor 0900-8844 bel: 088-9659630.
In dit topic vind je meer informatie over de storing op het KPN-netwerk. Daar plaatsen we ook updates wanneer deze voor handen zijn!
Beste David,

Ik hebt helaas geen NL-Alert binnen gekregen en in de instellingen van de iPhone zit goed ingesteld bij berichtgeving van iPhone X

Daarvoor heeft NL-Alert altijd gewerkt bij KPN/Telfort en na jullie overstap! krijg ik deze bericht niet meer binnen!
Reputatie 7
Badge +18
Beste @wvries

Qua instellingen maakt het niet uit welke provider je hebt. Hier 3 T-Mobile abonnementhouders in de naaste familie en iedereen heeft al meerdere NL alerts gekregen.

Groet, Folkert
Mij vriendin heeft deze wel binnen gekregen, is een andere toestel (Huawei) en er is een iPad Pro maar daar komt deze melding niet binnen.
Reputatie 7
Badge +18
@wvries Een iPad Pro is geen telefoon en ontvangt enkel 3G/4G mobiele data. NL Alert gaat via zogenaamde Cell Broadcast.
Reputatie 4
Badge +3
Hier met de iPhone 8 Plus ook geen NL Alert ontvangen, terwijl instellingen goed staan!?
Ik krijg ook geen NL-Alert, terwijl 'noodmeldingen' aan staat.
Ook ik heb een Iphone 7 (plus).
Reputatie 7
Badge +20
Ik krijg ze ook niet binnen (gelukkig) heb het dus maar uitgezet. iPhone 6
Reputatie 7
Badge +20
Hoi allemaal,

Doorgaans staan de meeste telefoons ingesteld om een NL-Alert te ontvangen. Mocht dit niet het geval zijn, kun je de instelhulp van NL-Alert zelf gebruiken om jouw toestel handmatig in te stellen. Volgens mij heeft niet iedereen de NL-Alert ontvangen, ondanks juist ingestelde telefoons. Zelf heb ik namelijk de NL-Alert wel ontvangen op andere momenten (testbericht, huldiging Feyenoord, brand in de buurt), maar dit keer ook niet.

Mochten er nog vragen zijn, laat het dan weten!
Een antwoord waar je dus totaal niks mee kan. Er is bij mij nog nooit een NL-alert binnegekomen, zelfs met de juiste instelling volgens https://www.crisis.nl/nl-alert/instelhulp/ . Als er geen juiste oplossing is kan ik deze “instelling” net zo goed uitzetten.
Reputatie 4
Badge +3
Vandaag voor de eerste keer een NL-Alert ontvangen op mijn iPhone 8 Plus 🙂
Ik heb een iPhone 7, instellingen doe ik in het engels omdat ik dat makkelijker vind. Emergency Alerts staat gewoon aan, maar ik heb vandaag geen NS-Alert test ontvangen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Yib en Bert,

Stond het toestel ingeschakeld én was het verbonden met het netwerk op het moment van versturen van de NL-Alerts? Dit stond ook al ingeschakeld op het moment dat het verzenden van start ging? Als dit tijdens of erna wordt gedaan, dan ontvang je het bericht hoogst waarschijnlijk niet meer.

@HereIsTom

Top dat het bij jou werkte! Was er iets veranderd ten opzichte van vorige test?
David, ja, Torsten Stone gewoon Alan, was ingested voor alarm en connected met network.
een tijd geleden toen erg echt een alarm in mijn woonplaats afging kreeg ik die wel, maar toen gebruikte ik nog mijn iPhone SE.

ik wacht wel tot de volgende test in vertrouw er op dat het alarm op de phone van mijn vrouw het wel blijft doen.
Mijn telefoon staat ingesteld voor ontvangen nl alert echter ontvang ik ze nooit (iPhone 😎.
Mijn man heeft iPhone 6 en andere provider en ontvangt wel gewoon de alerts. Iemand tips?
Reputatie 7
Badge +20
HI @daantje1970,

Had je ook de instelhulp van NL-Alert nagelopen? Je kunt anders ook het beste bij hen even aankloppen om te kijken waarom je het niet ontvangt, als alles op jouw toestel correct staat ingesteld. Succes!

Reageer