Beantwoord

Nummer blokkeren op iPhone: Hoe?

Hallo,

Ik wil graag zo snel mogelijk een contact blokkeren van mijn iphone 4 of een ander nummer. kan dat ?
icon

Beste antwoord door Razza 11 december 2012, 14:33

@Funsel

Wij kunnen zelf geen specifiek telefoonnummer voor je blokkeren. Wel kan je een melding maken indien er sprake is van telefonisch overlast. Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben 🙂

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 6
Badge +16
@Funsel

Wij kunnen zelf geen specifiek telefoonnummer voor je blokkeren. Wel kan je een melding maken indien er sprake is van telefonisch overlast. Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben 🙂
Hoi,

Ik word bijna 24/7 gestalkt en telefonisch bedreigd door mijn vader, ook via de sms.
Aangezien de klantenservice gesloten is, wil ik hulp aan jullie vragen hoe ik zijn nummer kan blokkeren zodat hij mij niet kan bellen en sms'en.

Dankjewel!
Reputatie 2
Als eerste moet je echt de politie inschakelen betreft dat dreigementen, als dat mondeling niks oplost

Of Cydia applicatie op je iPhone downlaoden via Store

Of je kan ook je nummer verranderen en dat gaat heel snel
De politie kan niks doen voor mij.
Ik heb mijn nummer al eens een keer veranderd maar hij komt er altijd achter.
Volgens mijn iPhone bestaat de Cydia app niet?
Reputatie 2
Probeer dan Iblacklist te downlaoden
Ik wil iemands telefoonnummer blokkeren die mij stalkt. Ik heb een iphone en heb geen jailbreack.
u kunt proberen naar de klantenservice te bellen van T-mobile!
misschien kunnen hun dat blokkeren! ik weet het niet zeker maar u kunt proberen!
Reputatie 6
Badge +16
@Soumaya21

Wat vervelend dat je wordt lastiggevallen. 😞 Ben je er al wel van op de hoogte wie de desbetreffende persoon is? Wij kunnen zelf helaas geen specifieke nummers voor je blokkeren. Er zijn momenteel ook geen applicaties die dit ook voor je kunnen doen. Je zou eventueel contact kunnen opnemen met onze klantenservice (06 2400 1200) om hier een klacht over in te dienen.
Hoi!
Ik zou graag willen dat geblokkeerde nummers mij niet meer kunnen bellen met een onbekend of geblokkeerd nummer. Hoe stel ik dat in op mijn iPhone 4?
Alvast bedankt.

Gr. Tamara
Reputatie 6
Badge +16
@Tamararosa

Welkom op het forum. ;)

Ik kan me voorstellen dat je geblokkeerde nummers wil blokkeren. Helaas kunnen wij het op netwerkniveau niet voor je blokkeren. Daarnaast kan je ook geen specifieke nummers of geblokkeerde nummers blokkeren op je iPhone. 😞
Hallo,

Ik wil graag zo snel mogelijk een contact blokkeren van mijn iphone 4 of een ander nummer. kan dat ?

@Funsel

Ik ben geen mod, maar vond de volgende twee pagina's, waar je wellicht iets mee zou kunnen:

Op https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/2146/kw/blokkeren/p/198 staat:

Ik word lastiggevallen op mijn T-Mobile nummer. Wat nu?
Gepubliceerd 25/03/2011 13:20 | Gewijzigd 25/03/2011 13:20
Als u telefonische overlast ervaart, kan T-Mobile proberen het telefoonnummer van de persoon waardoor u wordt lastiggevallen, te achterhalen. Vervolgens verzoeken wij deze persoon te stoppen met de overlast, wat in de meeste gevallen een positief effect heeft. U kunt hiervoor het Meldformulier Telefonische Overlast invullen en naar ons versturen.

Open het "Meldformulier Telefonische Overlast" >

In geval van telefonische overlast kunt u er ook voor kiezen een nieuw mobiel nummer aan te vragen bij T-Mobile Klantenservice. Dit geldt zowel voor T-Mobile Abonnee als PrePaid.
De eerste keer wijzigen wij uw nummer kosteloos. Als u uw nummer echter al eens eerder heeft laten wijzigen, betaalt u € 35,- voor nogmaals een nieuw telefoonnummer.

Neem contact op met T-Mobile Klantenservice >

En op https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/1874/kw/blokkeren/p/198 staat:

Terug naar zoekresultaten overzicht
Hoe kan ik bepaalde gesprekken blokkeren?
Gepubliceerd 10/12/2010 00:00 | Gewijzigd 10/12/2010 00:00
Er zijn verschillende blokkades die u zélf kunt instellen via uw mobiele telefoon. Dit is gemakkelijk als u uw telefoon bijvoorbeeld wel eens uitleent aan iemand anders, zodat de betreffende persoon (afhankelijk van wat u blokkeert) niet kan bellen naar servicenummers en/of in en naar het buitenland.
Voor het aanvragen van van deze mogelijkheid kunt u contact opnemen met T-Mobile Klantenservice. Nadat dit voor u is geactiveerd, kunt u de volgende zaken zelf blokkeren met de standaard code "0000":
Blokkering  Activeren  Deactiveren
alle uitgaande gesprekken (behalve naar 0800-nummers en 112)  **33*code#  ##33*code#
alle uitgaande sms'jes  *33*code*16#  #33*code*16#
alle gesprekken naar buitenlandse nummers  **331*code#  ##331*code#
alle sms'jes naar buitenlandse nummers  *331*code*16#  #331*code*16#
alle gesprekken naar het buitenland (behalve naar NL) bij verblijf in het buitenland  **332*code#  ##332*code#
alle sms'jes naar het buitenland (behalve naar NL) bij verblijf in het buitenland  *332*code*16#  #332*code*16#
alle inkomende gesprekken  **35*code#  ##35*code#
alle inkomende sms'jes  *35*code*16#  #35*code*16#
alle inkomende gesprekken bij verblijf in het buitenland  **351*code#  ##351*code#
alle inkomende sms'jes bij verblijf in het buitenland  *351*code*16#  #351*code*16#
Let op! Voor sommige types toestellen is het nodig de SCI-code te beginnen met slechts 1 * in plaats van 2 **. Bijv: *35*code# in plaats van **35*code#.
U kunt de standaard toegangscode "0000" zelf wijzigen door het volgende in te voeren (zonder spaties):
     ** 03 * 330 * oude code * nieuwe code * nieuwe code # en sluit af met de beltoets.

Daarnaast zijn er blokkeringen die u aan- en uit kunt laten zetten door T-Mobile Klantenservice. Dit is aan te bevelen als u zelf hoe dan ook geen gebruik wilt maken van bijvoorbeeld servicenummers (0900-nummers) en/of bellen in het buitenland.
Vraag één van de mogelijkheden aan bij T-Mobile Klantenservice >

De behandelingskosten voor het aanzetten en/of wijzigen van een blokkering vindt u op de prijslijst van het abonnement waar u gebruik van maakt.
Bekijk de T-Mobile prijslijsten >

T-Mobile biedt geen mogelijkheid om de inkomende gesprekken van alleen bepaalde telefoonnummers te blokkeren.

Hoop, dat je er iets mee kunt.
Wie weet hoe ik een particulier nummer kan blokkeren voor inkomende gesprekken en sms'jes op mijn iPhone 5?
Reputatie 2
http://appburner.nl/apps-review/zwarte-lijst-blokkeren-inkomende-oproepen-en-berichten

even googelen 🙂
Thanks voor je reactie. Ik had die ook gevonden maar hij is niet te downloaden in de nederlandse appstore!
Reputatie 5
@Trebort helaas is het niet mogelijk om inkomende nummers op de iPhone 5 te blokkeren. iBlacklist namelijk werkt alleen met een gemodificeerd toestel.

Heb je last van telefonische overlast? Vul dan ons Meldformulier Telefonische Overlast in. Wanneer het overlast aanhoud zou je ervoor kunnen kiezen om je nummer aan te passen.

Ik hoor het graag van je. 🙂
Goedemorgen allemaal,

Al de hele ochtend ben ik druk aan het googelen over hoe ik een nummer kan blokkeren met mijn iPhone, zonder jailbreak is dit niet mogelijk, stond op de meeste forums. Nu ben ik niet van plan mijn iPhone te gaan jailbreaken en het risico te lopen dat ie ermee ophoud alleen maar omdat ik van mijn stalker af wil. Politie kan vrij weinig doen omdat het hier om mijn ex-vriend gaat.. Maar het is wel ernstig en ik wil echt dat ie me niet meer kan sms'en of bellen.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Mvg,
Abigael.
Reputatie 6
@AbigaelChayenne

Wat vervelend dat dit je overkomt! Wanneer je niet de mogelijkheid hebt om het nummer te blokkeren (zoals je aangeeft) kun je een melding maken van telefonische overlast door middel van dit formulier.
Hoe kan ik uitzetten dat anonieme nummers mij belken? Ik word er knap gestoord van dat ik heel de dag door een anoniem nummer word gebeld, hoe blokkeer ik het inkomen van anonieme gesprekken? Ik heb een iphone.
Reputatie 6
@Roj

Welkom op het Forum!:)

Ik kan me voorstellen dat het enorm vervelend is om structureel gebeld te worden door een anoniem nummer.:( Neem je de oproepen ook op? Zo ja, wat hoor je? Overlast van een buitenlands nummer of telefooncel kan niet onderzocht worden. Als je denk dat het gaat om een privé nummer dan kunnen wij dit voor je onderzoeken. Ik hoor het graag van je. 🙂
Hallo

Ik vroeg me af of je ook nummer kan blokker als je bv een vreemd smsje krijg van iemand. Ik gebruik zelf iphone 4 kunnen jullie me tips geven hoe dit moet en of dit kan
Reputatie 5
Beste Pim.dk, welkom op het T-Mobile Forum!

Je kunt een onbekend/ongewenst nummer niet blokkeren via T-Mobile.
Wel zijn er apps voor Android, daar ben jij met een iPhone niet mee geholpen.
De apps die de functies wel beloven (in de Apple Appstore), zijn over het algemeen een "broodje aap" en er moet soms flink voor betaald worden. (Is je toetsel gejailbreaked, dan zijn er meerdere mogelijkheden.)

Krijg je meerdere malen een vervelende sms en valt dit onder de categorie "lastig vallen" dan kun je een klacht indienen en wordt er een onderzoek gestart.
Hallo ik heb een iPhone 4 s maar wordt lastig gevallen via sms hoe kan ik dat blokkeren help
Ik word ontzettend lastig gevallen door iemand via de sms, ondanks dat ik niet reageer blijft hij sms'en en ik ben het een beetje beu om iedere 10 minuten lappen tekst op mijn beeldscherm te zien verschijnen dus wil deze persoon graag blokkeren, kan dit met een Iphone 4?

alvast bedankt voor de hulp!
Reputatie 5
@kaatje01 wat vervelend dat je wordt lastiggevallen via sms'jes. Het is niet mogelijk om op de standaard iOS nummers te blokkeren. Je kunt een onderzoek instellen door het Meldformulier overlast in te vullen. Wanneer de overlast aanblijft kun je ervoor kiezen om je nummer te wijzigen.
Reputatie 5
@bouley_twinkle Welkom op het T-Mobile Forum!:)

Dat is vervelend. 😞 Ik weet niet of je 1 nummer kunt blokkeren op je toestel, daarvoor kun je het beste even kijken bij de Apps wat de mogelijkheden daarmee zijn. Wat je wel kunt doen is het overlast formulier invullen en versturen. Je kunt via deze link meer informatie en het formulier terugvinden. Indien je nog vragen hebt, zie ik ze graag tegemoet. 🙂

Reageer