Beantwoord

Nummerherkenning aanzetten iPhone SE

• 19 januari 2017
  • 13 reacties
  • 3075 Bekeken

Hoe kan ik nummerherkenning aanzetten? Het lukt niet via instellingen, telefoon en dan het schuifje op groen zetten.....
icon

Beste antwoord door Amy 21 januari 2017, 14:23

Hey Karel,

Als ik het goed begrijp zien alleen andere T-Mobile gebruikers jouw nummer wanneer je belt. Wat zien anderen? Zien zij 'onbekend nummer'? Op welke manier heb je dit zelf geblokkeerd? Met het schuifje? Heb je nadat je het weer aan hebt gezet je toestel al een keer opnieuw opgestart? Er is namelijk vanuit onze kant geen blokkade actief hierop.

Ik ben benieuwd naar je reactie! We helpen je natuurlijk graag verder! 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 3
Hi,

Ik denk dat ik de oplossing wel voor je heb! Je moet even naar My T-Mobile gaan op een computer. Dan moet je even inloggen en naar het kopje: 'Gegevens en Instellingen' gaan. Dan moet je naar het kopje Blokkades, hier moet je op wijzigen drukken. Dan moet je even scrollen naar 'Nummerweergave', en daarachter even op het vakje waar Toestaan bij staat, drukken.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Karel,

Wel fijn om te weten wie er belt 🙂 Ik zie dat rlsikosek12 al een tip heeft gegeven. Ik zie dat je op dit moment geen blokkade hebt staan voor Nummerweergave bij ons, dus dat is in dit geval helaas niet de oplossing. Heb je dit bij elk nummer dat je belt of alleen bij specifieke nummers? Heb je het altijd al gehad of sinds kort? Krijg je het schuifje niet op groen of staat hij daar al wel op? Kun je voor alle zekerheid nog eens de stappen van deze pagina doorlopen?

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Vorige week heb ik kort nummerweergave geblokkeerd. Nu ik dat wil deblokkeren lukt het niet. Toevallig belde ik vandaag naar een collega, die ook T-mobile heeft, en hij zag mijn nummer wel. Anderen, van een andere provider, zien mijn nummer niet. Het schuifje staat gewoon op groen.
Reputatie 6
Badge +15
Hey Karel,

Als ik het goed begrijp zien alleen andere T-Mobile gebruikers jouw nummer wanneer je belt. Wat zien anderen? Zien zij 'onbekend nummer'? Op welke manier heb je dit zelf geblokkeerd? Met het schuifje? Heb je nadat je het weer aan hebt gezet je toestel al een keer opnieuw opgestart? Er is namelijk vanuit onze kant geen blokkade actief hierop.

Ik ben benieuwd naar je reactie! We helpen je natuurlijk graag verder! 🙂
Ik heb alles gedaan wat je noemt. Het lukt niet.
Het probleem kan natuurlijk ook bij de iPhone SE zelf liggen. Om uit te sluiten dat het aan je telefoon zelf ligt raad ik het volgende aan:

1. Reset de netwerkinstellingen.
'Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen'

2. Probeer je telefoon eens geforceerd te herstarten.
Dit doe je door de homebutton + aan/uit knop tegelijkertijd ingedrukt te houden. Hou deze ingedrukt tot dat je het Apple logo weer ziet.

3. Mocht dit alles nog niet werken dan zou je je telefoon moeten herstellen via iTunes.
De fabrieksinstellingen terugzetten op uw iPhone, iPad of iPod touch
Reputatie 7
Badge +20
Hi Karel,

Jammer dat de tip van Amy niet heeft gewerkt. Heb je toevallig ook de tip van KajPW al gezien? Het lijkt er namelijk op dat het probleem bij je toestel ligt. Vanuit onze kant is er geen blokkade actief die dit zou kunnen veroorzaken.

Ik hoor graag of het hiermee wel lukt! 🙂
Hoe kan het, ala het aan mijn toestel ligt, dat T-Mobile gebruikers mijn nummer wel zien, en anderen niet. Volgens mij kan dat allleen aan T-Mobile liggen.
Reputatie 6
Badge +15
Hey Karel,

Het is inderdaad een vreemd probleem wat we niet veel vaker zien! Zou je jouw simkaart eens in een ander toestel willen uitproberen? Op die manier kunnen we dubbel checken of het aan je toestel of aan je simkaart ligt. Mocht het in een ander toestel ook gebeuren dan zetten we dit door naar onze technische jongens. Zij kunnen hier dan verder onderzoek naar doen.
Ik kan mijn SIM kaart niet in een ander toestel uitproberen. Het probleem ligt toch echt bij t mobile. Zoals gezegd kunnen collega's met een t mobile abonnement mijn nummer wel zien, anderen niet. Het ligt dus zeker niet aan mijn toestel. Het wordt nu wel vervelend, want ik merk dat veel mensen mijn oproep negeren. Graag actie van t mobile, dit kan niet! Dus graag nu eindelijk doorzetten naar de technische afdeling!
Reputatie 4
Badge +17
Hoi Karel,

Dit moet inderdaad opgelost worden. Ik heb hiervoor de hulp ingeschakeld van onze collega's die wat dieper de systemen in kunnen duiken. Zodra ik een reactie van ze ontvang laat ik het je meteen weten. Hopelijk kan ik je snel van een oplossing of meer duidelijkheid voorzien Karel.
Dag Issam,

Sinds gisteravond is het eindelijk in orde. De technische afdeling belde met deze mededeling, en nu is mijn nummer kennelijk weer zichtbaar. Bedankt voor het doorzetten!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Karel51,

Graag gedaan namens Issam. Super dat het is opgelost! Dankjewel ook voor de terugkoppeling! 🙂

Reageer