Beantwoord

Ontvang geen activatiecode per sms

• 13 november 2017
  • 5 reacties
  • 927 Bekeken

Ik heb ook een iPhone X met nummerbehoud.

Blijkbaar ontvang ik geen activatiecodes per sms. Dat was nooit een probleem totdat ik mijn nummer bij T-mobile heb laten overzetten.
Ik kan nergens meer inloggen omdat ze vragen voor een code die je per sms ontvangt (bijvoorbeeld DigiD , WhatsApp,facebook, bank , zelfs mijn werk account die ook twee stap verificatie heeft, microsoft account en zelfs kan ik niet eens mijn iMessage en FaceTime activeren omdat de verificatie die deze apps doet komen niet binnen dus ik zit met dit probleem sinds vorige week en het is echt frustrerend ). Ik weet niet of deze probleem onder deze topic valt maar het is wel een netwerk probleem en ik wil szm een oplossing hebben omdat op dit moment heb ik een half bruikbare product waar ik volop maandelijks ga betalen plus het feit dat ik nu nergens meer kan inloggen. Ik wil echt niet 2 jaar vast blijven met een nummer en/of phone die niet 100% werkt.
icon

Beste antwoord door Jaimy 17 november 2017, 13:51

Hoi Ibrancus,

Sorry voor de late reactie!

Ik zie dat er inmiddels ook contact is geweest via chat en dat er een case aangemaakt is. Ik hoop dat zij de oorzaak van het probleem kunnen achterhalen!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Ibrancus,

Sorry voor de late reactie!

Ik zie dat er inmiddels ook contact is geweest via chat en dat er een case aangemaakt is. Ik hoop dat zij de oorzaak van het probleem kunnen achterhalen!
Ik heb precies hetzelfde probleem, al maanden lang.
Iemand die mij kan helpen?
Zojuist met de klantenservice gebeld maar de verbinding is plotseling verbroken en ik ben niet meer terug gebeld.
Reputatie 6
Badge +17
Hey Olivier,

Vreemd dat ook jij hier last van hebt. We helpen je natuurlijk graag verder..

Zou je kunnen aangeven sinds wanneer je hier last van hebt? Heb je hier in het verleden wel gebruik van kunnen maken? Probeer je simkaart ook eens uit in een ander toestel, werkt het daar wel in? Welk toestel gebruik je nu?

Alvast bedankt voor je reactie Olivier!

Ps. Mijn excuses voor het feit dat je niet bent teruggebeld, dat zou wel zo netjes zijn geweest. Wij gaan er voor zorgen dat je hier alsnog gebruik van kan maken. No worries!
Hallo,

Al maanden lang, als het niet al 1 jaar is. Het viel mij op toen ik mijn Apple ID aan het instellen was en een verificatie sms moest ontvangen maar nooit heb ontvangen. Gelukkig heb je vaak de optie wanneer je de sms niet ontvangt, “bel mij” en dan krijg ik een oproep met de code. Dit is evenals het geval bij Whatsapp, geen sms ontvangen maar wel de “bel mij” optie.
TAN codes van ING ontvang ik wel. Gewone smsjes ontvang ik ook, premium sms heb ik geblokkeerd door slechte ervaring in het verleden, maar dit staat buiten verificatie smsjes.
Helaas heb ik geen ander toestel wat ik kan gebruiken, momenteel heb ik een 6s.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Olivier,

Opmerkelijk dat het bij de ene partij wel gebeurt en bij de volgende weer niet.. :S

Heb je al eens contact opgenomen met Apple of WhatsApp om te vragen of het probleem niet bij hen ligt? Het is namelijk wel opmerkelijk dat het bij hen verkeerd gaat, maar bij ING dan weer niet. Het zou inderdaad niet in elkaars vaarwater moeten zitten, maar het probleem is niet toevallig begonnen na het blokkeren van de premium berichten? Heb je de 2SV wel ingesteld met de instructies die Apple hier ook voor geeft? Wellicht is er trouwens iemand in jouw omgeving met wie je even de kruistest kunt proberen? Op deze manier kun je namelijk direct grote stappen zetten naar de oorzaak, dus dat levert in één keer veel waardevolle info op.

We zien jouw reactie graag tegemoet!

Reageer