Vraag

Ontvang geen SMS iPhone 4s

• 9 februari 2016
  • 7 reacties
  • 307 Bekeken

Dag allemaal,

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik heb een iPhone 4s. M'n vriend heeft een lyca sim kaart, en hij kon me bellen en sms'en, en ik hem ook.
Maar opeens ontving ik geen sms'jes van hem meer. Bellen kan wel, en ik kan hem sms'en maar ik ontvang geen sms'jes meer van hem. Hoe kan dat?
Bij instellingen bij berichten en telefoon staat hij niet tussen geblokkeerden... Dus ik denk niet dat ik hem perongeluk heb geblokkeerd !

Weet iemand misschien waar ik kan zoeken, ik heb ook z'n nummer verwijdert en weer geen sms.

Groetjes

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Petraninic,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd dat je vriend jou ineens niet kan sms'en. Staat je nummer misschien in zijn toestel geblokkeerd? Ik zie in het systeem dat je gister contact met een collega hebt opgenomen en dat hij je heeft doorverwezen naar onze toestelhulp pagina. Heb je hier wat aan gehad? Kun je nu wel gesms't worden?

Mocht het nog steeds niet werken, laat het ons dan weten. Dan kijken we samen naar een oplossing. 🙂
Hi Hajar, bedankt voor uw bericht!

Hij heeft zo'n simpele telefoon zonder internet weet u wel, denk niet dat hij me daarmee heeft kunnen blokkeren.
En bij toestelhulp kon ik niets terug vinden.. Heb gekeken in mijn mobiel tussen geblokkeerden maar er stond niets.
Het is mij echt een raadsel wat het probleem is !
Wat kan ik verder nog doen?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Petra,

Kun je aangeven van welk toestel jij gebruik maakt? Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing! 🙂
Badge +7
Hi Petraninic en Hajar,

@Hajar.
Petra meldt in eerste topic als dat zij een iPhone 4s gebruikt.

@Petraninic,
Met een iPhone kun je een nummers en sms-berichten blokkeren.
Via http://www.appletips.nl/ios-7-personen-en-telefoonnummers-blokkeren/ kun je zien hoe je dit kunt controleren en oplossen.

groeten,
Robert
Hi Robert,

Ik heb die instellingen al bekeken op mijn telefoon er is niemand geblokkeerd. En ik heb inderdaad een iPhone 4s.

Groetjes
Badge +7
Hi Petra,

Dan raad ik aan om jouw simkaart in een ander toestel te doen en dan te testen of je wel van hem sms-berichten kunt ontvangen. Lukt het dan wel, dan is het echt een instelling van jouw toestel. Lukt het dan ook niet, kan het mogelijk zijn dat het bericht niet goed aankomt op de sms-centrale van of Lyca of T-Mobile.

groeten,
Robert
Reputatie 7
Badge +20
Hey Petra,

Heb je de kruistest al geprobeerd die Robert hierboven aanraadde? Zo ja, wat heeft dit opgeleverd?

Zou je ook eens op onze pagina over problemen met SMS'en kunnen kijken? Hier staat het nummer van de SMS-centrale in, zou je kunnen kijken of deze bij jou goed staat en dat je vriend dat aan zijn kant ook even doet (aan de hand van de gegevens van Lyca)? Jullie hebben wel genoeg ruimte om SMS'jes te verzenden?

Hebben jullie het probleem alleen van hem naar jou of ook bij anderen? Als hij het bij meerdere mensen heeft, dan lijkt het aan de kant van je vriend te zitten en anders tussen jullie in.

We horen het graag, zodat we je hier verder mee kunnen helpen! 🙂

Reageer