Beantwoord

Opladen accu I-phone 7 gaat langzaam

• 16 september 2017
  • 9 reacties
  • 188 Bekeken

Is het normaal dat,als de accu wordt opgeladen wanneer het toestel in de stand-by stand staat,het accu-percentage afneemt? Volgens mij zou de accu, bij gelijktijdig gebruik van het toestel gewoon onbelast moeten zijn.
Nu loopt de accu snel leeg, ook als het toestel in stand-by staat met alle datagebruikees uit.
Mijn toestel is nog geen 2 maanden oud.
icon

Beste antwoord door Sam- 18 september 2017, 12:47

Hey Hazoet,

Welkom bij de community!

Nee dat is niet normaal.. Bij normaal gebruik zou je batterijpercentage moeten stijgen, laat staan wanneer deze op stand by staat. Gebruik je nog de originele oplader en stekker uiteinde? Vaak wordt dit onderschat, maar de kwaliteit van de originele accessoires zijn in de meeste gevallen een stuk beter dan van imitatie accessoires. Heb je de mogelijkheid om je telefoon te testen met een ander setje oplader en stekker? Wellicht dat de huidige defect is.

Sinds wanneer ervaar je dit? Heb je onlangs aanpassingen gedaan aan je telefoon? Een nieuwe app geïnstalleerd of een nieuw e-mail account gekoppeld? Neem een kijkje in dit topic. Hier vind je veel handige tips om de batterijduur van je telefoon te verbeteren. Wellicht dat je hier iets uit haalt wat er voor zorgt dat je accu wel goed opgeladen wordt.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hey Hazoet,

Welkom bij de community!

Nee dat is niet normaal.. Bij normaal gebruik zou je batterijpercentage moeten stijgen, laat staan wanneer deze op stand by staat. Gebruik je nog de originele oplader en stekker uiteinde? Vaak wordt dit onderschat, maar de kwaliteit van de originele accessoires zijn in de meeste gevallen een stuk beter dan van imitatie accessoires. Heb je de mogelijkheid om je telefoon te testen met een ander setje oplader en stekker? Wellicht dat de huidige defect is.

Sinds wanneer ervaar je dit? Heb je onlangs aanpassingen gedaan aan je telefoon? Een nieuwe app geïnstalleerd of een nieuw e-mail account gekoppeld? Neem een kijkje in dit topic. Hier vind je veel handige tips om de batterijduur van je telefoon te verbeteren. Wellicht dat je hier iets uit haalt wat er voor zorgt dat je accu wel goed opgeladen wordt.
Heel erg bedankt voor de info. Een gedeelte had ik reeds geprobeerd en ik had even de indruk de oplossing te hebben gevonden, maar het resultaat is niet je van het. Ik ga verder met je tips mbt de instellingen. 👍
Reputatie 6
Badge +17
Hoi HaZoet,

Graag gedaan hoor! Ik ben benieuwd naar de resultaten na het aanpassen van je instellingen.

Mocht echt helemaal niets helpen dan adviseren we om een back-up te maken van je gegevens en je toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Probeer je toestel dan uit zonder de back-up terug te plaatsen. Als je merkt dat je toestel dan wel goed werkt dan betekent het dat één van de applicaties of instellingen de oorzaak is. Zet dan beetje voor beetje de apps terug om de oorzaak te kunnen achterhalen.

Houd ons op de hoogte. 🙂
Het opschonen heeft iets geholpen, heb het toestel in de stand-by mode opgeladen en dat werkte goed, maar na een dag ging het weer mis en lukte het mij niet zonder het toestel helemaal uit te zetten. Ik blijf proberen 😏
Reputatie 7
Badge +20
Hi HaZoet,

Had je ook al de fabrieksreset geprobeerd die Issam geopperd had? Zorg er wel voor dat je een goede back-up maakt van al je gegevens. Als je de back-up niet direct terug zet op jouw iPhone, dan kun je het opladen nog eens testen. Dan weet je of het aan een bestand op jouw iPhone ligt of aan de iPhone zelf.

Houd ons op de hoogte! 🙂
Ga ik zeker proberen. Je hoort nog van me. Kan even duren😎
Reputatie 6
Badge +17
We wachten het geduldig af! 😳
Ik ben weer in de lucht en jazeker het probleem is opgelost . Ik heb alle ongebruikte apps op inactief gezet en weggedaan wat onnodig was. Daar zat waarschijnlijk iets tussenweg het probleem heeft veroorzaakt. Jammer genoeg weet ik niet wat. Alles werkt ogenschijnlijk normaal en de accu laadt gewoon op, ook tijdens st/ by. Dank voor jullie adviezen die zeer to the point waren. Groet , Harry Hazoet
Reputatie 7
Badge +20
Hi Harry,

Super dat het uiteindelijk is opgelost! Ook bedankt voor het delen van je tips, wellicht werkt dit ook bij andere klanten. 🙂

Reageer