Beantwoord

Overgestapt naar T-Mobile maar mobiel internet werkt niet

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik ben sinds 1 dag over op T-Mobile en vandaag voor het eerst zonder WiFi en zie ik dat ik geen mobiel internet heb. Niet in huis, niet onderweg, nergens, geen 3G geen 4G.
Ik probeer via My Tmobile de internetinstellingen naar mijn mobiel (iPhone6) toegestuurd te krijgen, maar krijg Error dat verzoek niet mogelijk is met opgegeven mobiele nummer. Bij de toestelhelp vervolgens staat er dat je "mobiel datanetwerk" handmatig kan instellen, maar deze optie zie ik niet in mijn instellingen. Dan staat er dat ik in dat geval de telefoon aan iTunes moet hangen om de Carrier Settings in te stellen. Maar geen flauw idee hoe dat moet. In iTunes is mijn software iig up to date. Wat heb ik nog meer voor opties om mijn internet aan de praat te krijgen? Help!
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 25 juli 2015, 19:48

@Ell3s

Heb je je netwerkinstellingen al eens gereset?
Dat doe je als volgt:
1. Ga naar instellingen.
2. Ga naar algemeen.
3. Ga naar stel opnieuw in.
4. Druk op herstel netwerkinstellingen.

Zou je de simkaart er eens uit en in willen doen?

Heb je dan wel weer mobiel internet?

Laat het ons maar weten! 🙂

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi Ell3s, welkom op het forum.

Heb je het toestel al eens opnieuw opgestart? Dan meldt de telefoon zichzelf opnieuw aan op het netwerk.

Zou je deze pagina van Apple eens willen raadplegen? https://support.apple.com/nl-nl/HT201270
Als het met de info die daarin staat niet lukt, zou je dan in een reactie willen vermelden welke ios-versie je op de iPhone 6 hebt?

Kun je trouwens wel bellen en sms'en of werkt dat ook niet?
Bedankt voor je reactie.
De telefoon heb ik al heel wat keren opnieuw opgestart, maar zonder resultaat.
Ik was op die support site van Apple ook al terechtgekomen via Google. Maar dat heeft niet geholpen helaas. Er verscheen geen melding dat een update beschikbaar. De versie die naast T-Mobile staat is trouwens 20.0 (Instellingen->Algemeen->Info, waar de Apple support versie het over heeft) voor als dat je iets zegt.
Handmatig instellen van APN etc lukt dus ook niet, want er verschijnt bij mij geen optie 'mobiel datanetwerk' bij Instellingen -> Mobiel netwerk.
iOS 8.4 staat op mijn iPhone 6, volgens de instellingen is de software up-to-date.
Ik kan wel bellen en sms'en.
Ik heb echt totaal geen verstand van iphones als samsung gebruiker. 😉 Ik ga even iemand vragen om dit topic over te nemen. 🙂
Reputatie 6
Badge +13
@Ell3s

Heb je je netwerkinstellingen al eens gereset?
Dat doe je als volgt:
1. Ga naar instellingen.
2. Ga naar algemeen.
3. Ga naar stel opnieuw in.
4. Druk op herstel netwerkinstellingen.

Zou je de simkaart er eens uit en in willen doen?

Heb je dan wel weer mobiel internet?

Laat het ons maar weten! 🙂
Bedankt voor je bericht.
Sim kaart uit en in gedaan. Geen resultaat.

Maar....netwerkinstellingen hersteld en het werkt nu!

Super bedankt voor jullie aanwijzingen!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ell3s,

Welkom bij de T-Mobile Community!

Wat leuk dat je bent overgestapt naar T-Mobile! 😃

Super dat Leroy's aanwijzingen hebben geholpen! Mocht je nog andere vragen hebben, let us know!

T-Mobile at your service!;)
Ik heb precies hetzelfde probleem, echter simkaart uit/in; netwerkinstellingen resetten, telefoon aan/uit helpen allemaal niet.....
Vandaag Tmobile gebeld en zij zeggen dat daar alles goed is ingesteld....
Iemand een idee?
Reputatie 6
Badge +12
@kawo,

Staan de instellingen op jouw toestel goed?

- Ga naar Instellingen
- Kies voor Mobiele Netwerk
- Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in.
Als Mobiele data ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.

- Kies Mobiel datanetwerk
Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:
Bij APN, voer smartsites.t-mobile in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.

- Kies Mobiel netwerk

De iPhone is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het Startscherm.
Zet de iPhone uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Werkt het daarna wel?

Reageer