Pre-order iPhone 5 (vraag & antwoord)

• 12 september 2012
  • 289 reacties
  • 21736 Bekeken

Nu de iPhone 5 gepresenteerd is, wanneer kunnen  we de iPhone 5 bij T-Mobile reserveren? 🙂

This topic has been closed for comments

289 reacties

Na lang wachten komt hij er dan eindelijk aan, de iphone5!
Ik zou graag deze telefoon aanschaffen, maar het liefst simlock vrij.
Is het mogelijk deze zo via T-mobile te kopen, zo ja tegen welke meerprijs?

Indien het niet mogelijk is om de telefoon bij T-mobile de telefoon simlock vrij aan te schaffen, is het dan wel mogelijk om een nano SIM kaart aan te schaffen, en zo ja tegen welke kosten? (op de T-mobile site staat dt het gratis is bij aanscaf van een iPhone5, maar wat als de telefoon elders gekocht is?
Of krijg je de nano SIM kaart ook gratis bij het aangaan van een iSmart SIM Only abonnement?

Om de kosten van mijn nieuwe telefoon wat te drukken wil ik mijn ruim 2 jaar oude 3GS verkopen, maar dit is erg lastig als hij niet simlock vrij is.
Nu lees ik op de site dat alle telefoons ouder dan 12 maanden simlockvrij gemaakt kunnen worden, maar als ik mijn IMEI nummer intoets, geeft hij aan dat er geen code voor het simlock vrij maken is. Hoe kan dit? Ik heb de telefoon nog nooit geprobeerd simlockvrij te maken. Dit gebeurt toch niet vanzelf?

Als ik uiteindelijk wel de benodigde code krijg, kan ik de telefoon dan alleen simlockvrij maken met behulp van een simkaart van een andere provider?
Binnen mijn huishouden is iedereen bij T-mobile, dit gaat dus lastig! Kan dit ook anders?

Dan mijn laatste vraag: Per wanneer verwacht T-mobile de iphone 5 te kunnen leveren? (wellicht is hier na gisteren meer over bekend?)
Reputatie 4
Hoi Jeroen,

Even stapsgewijs!

1) Prijzen zijn nog niet bekend
2) Alle door T-Mobile geleverde toestellen zijn simlock vrij; ik ga ervan uit dat dit ook het geval zal zijn met de iPhone 5
3) De nano simkaart zal waarschijnlijk wel te doen zijn, of gratis of tegen een kleine meerprijs
4) Simlock vrij maken gaat helaas alleen met een simkaart van een andere carrier en dan een half uurtje aan iTunes. Je hebt verder geen code nodig, tenzij het toestel van voor 2010 is, uit m'n hoofd.
5) De iPhone 5 is leverbaar vanaf 28 september.

Gr. Casper.

Meer info op http://www.t-mobile.nl/iphone
Allereerst dank voor je zeer duidelijke antwoorden!

Ik heb nog wel 2 vraagjes:

Is het mogelijk bij T-mobile een iPhone5 te kopen zonder abbonement?
Is het mogelijk bij T-mobile een iPhone5 te kopen in combinatie van een iSmart Sim Only abonnement? (dus het gehele toestel betalen en vervolgens het gereduceerde sim only abonnement hebben)

Ik hoop dat je deze vragen ook nog kunt beantwoorden. (een ieder ander is ook welkom om te antwoorden hoor 🙂 )

Alvast bedankt weer!
Reputatie 4
No problemo!

Niks is op dat gebied nog zeker; grote kans dat de mensen die een abonnement nemen bij het toestel (geen Sim Only zeg maar) voorrang krijgen, maar op termijn zal dit zeker zo zijn.

Echter, nogmaals, ik ben geen T-Mobile en kan dit niet garanderen. Ik denk echter dat T-Mobile zo kort na de aankondiging dit zelf ook nog niet weet.

Gr. Casper.
Reputatie 2
beste T-mobile.

Word het mogelijk om een early renewal i.c.m de iphone 5 zodra deze uitkomt?

Groeten,

Erik
Reputatie 2
Goede vraag, dat vraag ik mij ook af!
En nog een leuk nieuwtje: de pre sale voor de iPhone 5 zal bij T-Mobile op 21 september van start gaan 🙂
Zojuist heb ik als trouwe T-Mobile klant een email ontvangen over de iPhone 5.

"Wil jij als een van de eersten de iPhone 5 bestellen? Laat dat ons uiterlijk 14 september 2012, vóór 12.00 uur weten. Klik hieronder op de link van jouw keuze."

Mijn keuze was makkelijk, ik wil hem zo snel mogelijk! Nadat ik de keuze had gemaakt en op de link heb geklikt krijg ik slecht een korte reactie: "Bedankt en we houden je op de hoogte."

Wat is het doel van deze email? Heb ik me puur ingeschreven voor een nieuwsbrief of sta ik al ergens genoteerd als geinteresseerde?
Ik heb zoals de meeste het smsje en mailtje ontvangen over de iPhone 5.
Mijn contract van m'n iPhone 4 loopt op 30 oktober af dus ik zou hem al kunnen reserveren.
Dit wil ik graag doen maar ik mis nog een boel aan informatie. Ik wil hem niet bestellen en dan aan dikke abonnementskosten verbonden te zijn.
Moet je weer bijbetalen en zo ja, hoeveel?
Welke abonnementen heb je?

Ik ben zelf erg tevreden met mijn i-150 abonnement van 29,95 per maand met onbeperkt internet. Ik bel niet zoveel.

Wellicht staat het al ergens en heb ik er overheen gelezen, zo ja dan vind ik een linkje wel prettig.

Alvast bedankt!
Reputatie 4
Hoi,

De prijsstelling is voor zover nog niet bekend. Let goed op http://www.t-mobile.nl/iphone over de prijsstelling en abonnementen. Hou er rekening mee dat het waarschijnlijk weer alleen met een iSmart abonnement te combineren valt.

Gr. Casper.
Oké danreserveer ik nog even helemaal niets 🙂
Reputatie 2
Ik ben ook wel benieuwd naar die mail. Is nou allemaal niet echt duidelijk. En heb geen zin om straks naast de pot te pissen
Reputatie 2
heb hem namelijk ook ontvangen, en die link aangeklikt maar gebeurd verder niets..
Reputatie 4
Hoii!

Ja, die hebben we zeker.

- Wanneer verwachten jullie de losse toestelprijs bekend te kunnen maken?
- Wanneer verwachten jullie de prijzen van het toestel in combinatie met abonnement bekend te kunnen maken?
- Ik heb ergens gelezen dat er niet met reserveringen en aanbetalingen gewerkt zal worden; klopt dit?
- Wat zijn de kosten voor nano-simkaart als deze los verkocht wordt? Komen daar ook sim adapters voor?

Alvast bedankt!

Gr. Casper.
Informatie (updates) over de levering van de nieuwe iPhone 5 wordt geplaatst in dit topic.
Reputatie 2
Wat was nu de bedoeling van de mail die ik vanochtend kreeg? leuk voor de statistieken van T-Mobile of heeft het daadwerkelijk ook nog ergens nut voor dat ik op JA ik wil hem zo snel mogelijk heb geklikt.
Ik ben op dit moment ook abbonnee bij t-mobile maar heb geen mail gehad voor de nieuwe iPhone heb me wel ingeschreven voor die 'nieuwsbrief' of wat het ook zijn mag maar waarom is het dat ik die mail (nog) niet?
Reputatie 2
Ik denk dat die mail alleen is uitgegaan naar mensen met een aflopend contract binnen nu en 3maanden + 1 dag.
Elke e-mail heeft wss een unieke link die zich koppelt aan jou e-mail address. waardoor ze dus kunnen zien wat je hebt gekozen 🙂
Ik denk dat die mail alleen is uitgegaan naar mensen met een aflopend contract binnen nu en 3maanden + 1 dag.
Elke e-mail heeft wss een unieke link die zich koppelt aan jou e-mail address. waardoor ze dus kunnen zien wat je hebt gekozen :)

Nou mijn contract was op 7 september afgelopen, ik heb bewust nog niet verlengt, ik zit namelijk ook te wachten op de Iphone 5, maar heb net als BryanHek géén mail ontvangen, heb me wel voor de nieuwsbrief ingeschreven.
Kan het zijn dat alleen mensen met bv i150 van 2008 die mail krijgen??
Het is natuurijk voordeliger als al die klanten nieuwe contracten afsluiten.
Reputatie 4
Ik heb wat vrienden gesproken gisteravond en die hebben het volgende opgemerkt:

Je krijgt alleen een e-mailtje in het geval je mag vernieuwen en al een iPhone hebt. Of dit waar is, is niet 100% zeker (borreltje doen en dan ouwehoeren ;)), maar dit was de enige overeenkomst die er te bespotten viel.

Gr. Casper.
Ik heb de mail wel gehad. Ik ben inderdaad in het bezit reeds van een iPhone 4 en ik heb ook een aflopend contract (i150 van 2008, mag over twee weekjes verlengen). Bovenstaande opmerkingen zouden dus zomaar kunnen kloppen!
Reputatie 2
yep ik heb een i300 2008 en dus ook het mailtje gehad 
Ik heb ook een e-mail gehad, Iphone 4s, abb 1 jr en loopt af op 1 nov as
@allen

ik zie dat er onduidelijkheid is ontstaan bij het wel of niet ontvangen van een e-mail/sms over de iPhone 5. Het zit namelijk zo;

Vanwege de beperkte voorraad sturen we iedere keer kleine groepen een e-mail om te voorkomen dat we klanten iets beloven dat we niet waar kunnen maken. We zijn voor de levering van het aantal toestellen afhankelijk van Apple en bepalen per dag wat we uit kunnen sturen. Als je op de hoogte wilt blijven, dan kun je je inschrijven via de T-Mobile website.