Vraag

probleem verbinding Iphone 4s

• 28 april 2015
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Hallo allemaal,

Sinds twee weken heb ik als ik bel en gebeld wordt soms eerst 20-40 seconden ruis. (Dit klinkt alsof de wind in de luidspreker giert, of als iemand die luid aan het afwassen is.) Als ik iemand bel begint het geluid al voordat ik de telefoon hoor overgaan. Vaak is na de geluiden de verbinding gewoon goed en probleemloos. Hij doet het niet elke keer als ik bel of gebeld wordt, maar wel regelmatig. De garantie is verlopen dus ik wil het toestal niet zomaar ter reparatie opsturen voordat ik een idee heb wat het kan zijn. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt voor het lezen van de vraag! 🙂

3 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Ellis,

Heb je inmiddels kunnen testen of je dit alleen ervaart tijdens het bellen via de normale speaker? Als je dit niet ervaart terwijl je de luidspreker functie (handsfree) inschakelt dan betekent het dat dit probleem wordt veroorzaakt door de speaker bij je oor.

Mocht het nog steeds niet opgelost zijn dan wil ik je ook vragen om je toestel te updaten naar de nieuwste software. Maak daarna een back-up van al je gegevens en zet je telefoon terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee sluiten we uit dat dit wordt veroorzaakt door de software.

We zijn erg benieuwd naar je reactie!
Ha Apple Expert,

Dank je voor je snelle reactie. Ik zal de komende tijd eens experimenteren en kijken of er specifieke omstandigheden zijn, zodat ik je meer informatie kan geven.

Op dit moment:
- het is bij random personen
- zowel binnen als buiten
Badge +9
Hoi EllisK,

Als het incidenteel is, zijn er specifieke omstandigheden die overeenkomen als dit is?
  • Is dit bijvoorbeeld alleen buiten of alleen binnen?
  • Alleen bij specifieke personen of is het gewoon echt random?
  • Hoort een ander dit ook, of alleen jij?
  • Heb je dit alleen via de normale receiver (speakertje bovenin telefoon) of ook via headset/speaker?

Hiermee kun je testen of dit specifiek het speakertje is, of iets met de antenne.
Hopelijk is de oplossing snel gevonden, laat graag wat horen 🙂

Reageer