Beantwoord

Problemen met geluid iphone 7 plus

• 16 september 2017
  • 6 reacties
  • 5257 Bekeken

2 maanden geleden een 7 plus 128 g gekocht en sindsdien problemen met geluid.
Personen die ik bel kunnen mij niet of zeer slecht verstaan.
Ben inmiddels van het bekende kastje naar de muur geweest.
-T mobile gebeld met de klacht, geen oplossing anders dan terugsturen en laten repareren. (operator kan me niet verstaan behalve op luidspreken)
-Apple gebeld, (operator kan me niet verstaan behalve op luidspreken) probleem bekend, verzoek om op te lossen met Tmobile, (opsturen en laten repareren)
-Apple store bezocht, getest en ok bevonden, kunnen niets betekenen.
-T mobile gebeld of probleem erkend word, opsturen en laten repareren is het devies.
-Apple store bezocht, probleem nu wel erkend, verwachten update om dat wel duidelijk is dat het een software probleem is.

Inmiddels bel ik met een oude 5 (klein geheugen) en de 7 plus voor overig.
Ik mag toch wel zeggen dat ik als trouwe klant van zowel Apple als Tmobile me nogal ................... (bedonderd) voel.

Via deze weg misschien wél een adequate oplossing??
icon

Beste antwoord door Issam 18 september 2017, 12:28

Hey Rene,

Wat balen van je toestel zeg! Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wil hebben en natuurlijk wil dat het opgelost wordt.

Ik zie dat Rosan je inmiddels van een aantal reacties heeft voorzien, waarvoor bedankt Rosan! Onze collega's aan de telefoon en in de T-Mobile Shop doen natuurlijk altijd hun uiterste best om de oorzaak van een toestel defect te achterhalen. Echter zijn het geen experts op het gebied van reparaties. De experts zitten namelijk in het reparatiecentrum. Vandaar dat er is geadviseerd om je toestel ter reparatie op te sturen, dan weet je zeker dat je na circa 2 weken weer een goed werkend toestel hebt.

Zoals Rosan zelf al aangaf kan je wachten tot de eerstvolgende software update uit komt vanuit Apple, dit gebeurt deze week nog. Mocht je na de update nog steeds problemen ervaren, dan adviseer ik je om een volledige back-up te maken van je gegevens en je toestel helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstelingen. Als het daarna nog steeds niet werkt dan moet het wel een hardware probleem zijn en moet deze dus gerepareerd worden in het reparatiecentrum.

Neem ook eens een kijkje in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic. Hier vind je een aantal tips en instructies die je kan volgen voordat je jouw toestel opstuurt. Ook vind je meer uitleg over hoe je jouw toestel kan opsturen naar het reparatiecentrum.

Ik hoop dat mijn reactie meer duidelijkheid biedt en je zo verder kan komen. Als je aanvullende vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan horen we dat natuurlijk graag van je Rene!
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +13
Beste René vervelende situatie maar wat verwacht dat men doet?
Als het daadwerkelijk te maken heeft met software dan zit er niks anders op dan die af te wachten.
Hopelijk gaat IOS het probleem verhelpen voor je en zo niet zal je het toestel toch op moeten sturen dan wel via een Apple store ter reparatie aanbieden.
Beste rosan,
Dank voor je vage antwoord, "als het daadwerkelijk" , " hopelijk gaat iOS".
Ik moet zeggen dat ik toch minstens een duidelijk antwoord mag verwachten, het is óf exemplarisch, óf softwarematig, óf hardwarematig.
Apple danwel t mobile moeten echt met een beter antwoord komen, misschien toch tijd voor programna's als radar of klachtencommissie
Badge +13
Ik vraag heel duidelijk wat verwacht je?
Daar geef je geen antwoord op.
Verder kunnen wij medeklanten maar ook de moderatoren niet op een afstand ruiken hoe en wat en of de software update gaat werken
Een glazen bol is nog niet uitgevonden als ik hem had had ik gekeken voor je.
Verder zijn er (blijkbaar) meerdere die aangeven dat het software matig is dus dan kan je maar 1 ding doen ios11 afwachten werkt dat niet dan zal je het toestel voor reparatie moeten aanbieden zei het via t mobile zei het via Apple.

En idd wil je daar niet op wachten is er geen andere oplossing dat het toestel ter reparatie aanbieden of via een Apple store want het toestel moet beoordeelt worden zonder dat lan men niet ruiken wat er aan de hand is.
Beste Rosan,

Mijn klacht is eigenlijk meer gericht aan moderatoren van Tmobile of Apple.
Dat had ik duidelijker moeten aangeven.

Het toestel is door medewerkers van zowel Apple als Tmobile getest en beoordeelt en de klacht is erkend en herkend. Dus er hoeft niemand iets te ruiken en glazen bollen zijn al helemaal niet nodig.

Laten we wijs zijn en dit gesprek aan moderatoren overlaten,

Groet,
René Krook
Badge +13
Dinsdag komt IOS11 uit hopelijk zit daar ook de software update in verwerkt die dit probleem verhelpt.
Helaas zie je pas op het moment dat de update klaar staat wat er nog meer in verwekt is.
Soms zitten er in een grote update wel wat kleine kinderziektes ondanks meerdere bèta's.
En dan volgt er vaak kort erop een nieuwe update na enkel weken oid.
Of er komt een up date voor alleen bepaalden modellen ook dat gebeurt.

Het is even afwachten of het helpt maar het feit dat Apple het toestel niet gelijk heeft omgeruild geeft wel aan dat zei zelf er dus echt vanuit gaan dat het soft ware matig is zou je zeggen.
Ik heb wel enkele gekkigheden gehad waarvan ik dacht software maar Apple wisselde om want zei zagen uit testen hard ware.
Reputatie 6
Badge +16
Hey Rene,

Wat balen van je toestel zeg! Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wil hebben en natuurlijk wil dat het opgelost wordt.

Ik zie dat Rosan je inmiddels van een aantal reacties heeft voorzien, waarvoor bedankt Rosan! Onze collega's aan de telefoon en in de T-Mobile Shop doen natuurlijk altijd hun uiterste best om de oorzaak van een toestel defect te achterhalen. Echter zijn het geen experts op het gebied van reparaties. De experts zitten namelijk in het reparatiecentrum. Vandaar dat er is geadviseerd om je toestel ter reparatie op te sturen, dan weet je zeker dat je na circa 2 weken weer een goed werkend toestel hebt.

Zoals Rosan zelf al aangaf kan je wachten tot de eerstvolgende software update uit komt vanuit Apple, dit gebeurt deze week nog. Mocht je na de update nog steeds problemen ervaren, dan adviseer ik je om een volledige back-up te maken van je gegevens en je toestel helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstelingen. Als het daarna nog steeds niet werkt dan moet het wel een hardware probleem zijn en moet deze dus gerepareerd worden in het reparatiecentrum.

Neem ook eens een kijkje in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic. Hier vind je een aantal tips en instructies die je kan volgen voordat je jouw toestel opstuurt. Ook vind je meer uitleg over hoe je jouw toestel kan opsturen naar het reparatiecentrum.

Ik hoop dat mijn reactie meer duidelijkheid biedt en je zo verder kan komen. Als je aanvullende vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan horen we dat natuurlijk graag van je Rene!

Reageer